Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#4150 - 12/07/2002 13:00 Når troen ikke kan fuldføres.
Mr. Jones
Bruger

Reg.: 08/01/2002
Pænt goddag!

En af mine kammerater er ved hoppe fra hans tro. Han kom til tro for ca. 2,5 år siden. Problemet er at han ikke føler at han kan tro på at skabelsen er sket som biblen fortæller det, derfor er han begyndt at søge svar i Evolutionen. Hovedsageligt tror jeg at hans opgiven er pga. at han har det så dårlig med at han ik kan være den som gud siger han skal være. Han kan ikke sige nej til et overdrevent indtagen af alkohol når han er sammen med sine gamle "gym-venner" og det han er allermest bange for, det er at miste sine gamle venner. Han bor i århus og har ikke søgt at få nye venner evt. kristne venner, han kender for alvor kun en deroppe. Han gør det ikke fordi han helst vil det, men fordi det er nemmest at droppe sin tro og så kunne leve med god samvittighed uanset hvad man gør.

Jeg aner ik hvad jeg skal stille op, jeg har mistet venner før i lignende situationer og ham her vil jeg bare ikke miste da han betyder så utroligt meget for mig.

I pra,y but nothing happens..??

Mr. Jones
God bLess......

Til toppen 
#4151 - 13/08/2002 23:05 Re: Når troen ikke kan fuldføres. [Re: Mr. Jones]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære Jones

Jeg forstår din fortvivlelse over at se en god ven på vej til at opgive at tro på Jesus. Det er noget af det værste en kristen kan opleve. Desværre kan jeg ikke give dig nogen løsning eller vejledning i hvad du præcis skal gøre. To ting vil jeg dog anbefale dig:

1) Fortsæt med at bede for ham!
Han har meget brug for din forbøn. Jesus vil at vi skal bede for hinanden og så at sige bære hinanden frem for ham. Evangelierne er fuld af beretninger om mennesker som blev båret eller ledt hen til Jesus af venner der ville hjælpe dem til at møde Jesus. Det kan vi også gøre i dag gennem forbønnen. Få evt. et par stykker til at hjælpe dig i denne forbøn. Og vær udholdende og trofaste, og selvom det umiddelbart ser ud til at Gud har alt for god tid.

2) Vær en god ven for ham!
Benyt enhver lejlighed til at vise ham dit venskab. Vise ham at du sætter pris på ham og holder af ham. Uanset hvad du synes han roder sig ud i. At have gode venner som sætter een højt og som viser hjælsomhed og opmærksomhed i alle situationer - det er virkelig noget som flytter noget hos mennesker. Og det er et mægtig stærkt kristent vidnesbyrd.

Du mister ham kun som ven hvis du selv slipper ham. Lad være at slippe ham!

Disse er mine bedste råd.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær