Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#41004 - 21/12/2004 19:28 Joh 3.37, Alt gives, intet tages
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Joh 3.37, Alt gives, intet tages

John 3:27 27 Johannes svarede og sagde: "Et Menneske kan slet intet tage, uden det er ham givet fra Himmelen.

Man kan slet inget uden at Gud giver ham det, er det fællesskab, lægedom, ægteskab, godt ægteskab, alt andet som har med livet at gøre, jo siger du, det kan jeg da selv gøre! Ja, men så går du også glip af at Gud er med i alle de ting.

Matthew 18:2-5 2 Og han kaldte et lille Barn til sig og stillede det midt iblandt dem
3 og sagde: "Sandelig, siger jeg eder, uden I omvende eder og blive som Børn, komme I ingenlunde ind i Himmeriges Rige.
4 Derfor, den, som fornedrer sig selv som dette Barn, han er den største i Himmeriges Rige.
5 Og den, som modtager et eneste sådant Barn for mit Navns Skyld, modtager mig.

Hvis vi ikke omvender os og bliver afhængige af Gud kommer vi ingenlunde i himmeriget fordi at vi står ivejen for at blive frelste, børn kan nemlig ikke selv, de må lade deres forældre komme fuldt og helt til for at de kan klare det. De bliver alt givet.

John 6:44 44 Ingen kan komme til mig, uden Faderen, som sendte mig, drager ham; og jeg skal oprejse ham på den yderste Dag.

Du kan selv fuldføre listen af hvad der hører livet til, og Gud vil være med i det hvis du giver ham lov.

Glædelig jul allesammen

Ole

Til toppen 
#41005 - 21/12/2004 19:37 Re: Joh 3.37, Alt gives, intet tages [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

Jamen, da også en rigtig glædelig jul til dig,Ole.

Kh
Tine

Til toppen 
#41006 - 21/12/2004 20:27 Re: Joh 3.37, Alt gives, intet tages [Re: Ole Madsen]
marianne
Bruger

Reg.: 06/11/2004
Sted: Esbjerg.
Hej Ole ja, det er rigtigt må vi altid huske det . Kh Marianne.

Mvh Marianne.

Kast din byrde på Herren,så sørge han for dig.
Salme55,23.

Til toppen 
#41007 - 19/01/2005 02:50 Re: Joh 3.37, Alt gives, intet tages [Re: Ole Madsen]
divine
Bruger

Reg.: 30/05/2004
Ole skrev:Du kan selv fuldføre listen af hvad der hører livet til, og Gud vil være med i det hvis du giver ham lov."

Gud har en Plan. Det er dig der skal vælge at følge den. Det er ikke et tag-selv-bord, hvor du kan vælge, hvad du vil og så lade Gud velsigne det. Hvis du virkelig tror, det er sådan det hænger sammen, så bliver jeg nødt til at ruske lidt dig.

Elsk Gud af hele dit væsen. Søg først Himmeriget.

Sådan som du udlægger det, ser det for mig ud til, at du laver din egen plan og mener så, at du kan give Gud lov til at være med i den.

Er du villig til at droppe hele dit liv og følge Gud? Hvad som helst der er i dit liv... er du istand til at gå bort og ikke se tilbage og så følge Gud?

"hvis du giver ham lov". Det lyder som om, du har et lille barn, der står og spørger om det må komme ind og du svarer, "det må du godt".

Gud er allerede en del af dit liv. Gud er overalt og er Alt. Du vil ikke kunne se nogen steder hen og ikke se Gud.

Det kan godt være vi ikke kan se Ham med vore fysiske øjne, men Han er der. Uanset om vi kan se Ham eller ikke.

Messias er kommet!! http://www.maitreya.org Søg og du skal finde.

Til toppen 
#41008 - 19/01/2005 13:10 Re: Joh 3.37, Alt gives, intet tages [Re: divine]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Du tager fejl, jeg mener ikke at vi kan få Gud til at gøre noget som helst udenfor Guds vilje, det er hans vilje der er velsignelse i.

Guds plan er ikke til at ændre, det er den jeg vil følge, vi kan ikke lave vores egen plan for så at få Gud til at velsigne den.

Ole

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær