Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#40280 - 14/12/2004 23:26 Kan Gud elske en fiasko?
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Café,

jeg skriver dette indlæg for at få nogen reaktioner på min situation.

Jeg har gået sygemeldt i over et år nu, og jeg kan stadig ikke magte et job. Dette betyder, at jeg nu har fået et arbejdsprøvnings-job 20 timer om ugen. Jeg starter efter nytår.

I min bibelgruppe er der en pige, der er jordemoder. Når jeg er samme med hende, føler jeg mig mindreværdig, fordi hun bestrider så høj en stilling, og jeg ikke engang ved, om jeg kan magte arbejdsprøvningen, som jo er på lempelige vilkår. Langt mindre ved jeg, om jeg ville kunne klare et rigtigt arbejde, jeg tror det ikke..

Jeg tænker nu; Elsker Gud mon ikke hende højere, for hun forvalter sine "talenter" langt bedre, end jeg gør. Jeg går bare herhjemme uden at bære nogen synlig frugt. Er Gud ikke mere stolft af det barn, der bærer god frugt og har succes?

Jeg håber, at nogen vil give lidt respons, jeg kunne trænge til det.

Mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#40281 - 14/12/2004 23:44 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: tau]
marianne
Bruger

Reg.: 06/11/2004
Sted: Esbjerg.
Hej Tav. det er heldigvis ikke det der er det afgørne om vi er elsket af Gud. kh Marianne. Ind for Gud er vi lige ,der er ingen personsanselse.

Mvh Marianne.

Kast din byrde på Herren,så sørge han for dig.
Salme55,23.

Til toppen 
#40282 - 14/12/2004 23:51 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej tau

Tænk på Lukas 5,30-31:

Farisæerne og deres skriftkloge gav ondt af sig og spurgte hans disciple: »Hvorfor spiser og drikker I sammen med toldere og syndere?« Jesus svarede dem: "De raske har ikke brug for læge, det har de syge".

De "skriftkloge", og andre i høje stillinger, der bare har styr på deres liv og bruger alle deres talenter, kunne måske snarere have grund til at spekulere på, om Jesus overhovedet elsker dem - siden han jo så tit spiser og drikker sammen med "de forkerte" ....

Men jo, det gør han da naturligvis også!

Jeg tror at Guds kærlighed er helt uden grænser!

Det er ikke Ham, men kun os mennesker, der synes, at nogle af hans skabninger sommetider kan være svære at elske!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#40283 - 15/12/2004 08:59 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: tau]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Kære tau

Du skriver: Citat
Jeg tænker nu; Elsker Gud mon ikke hende højere, for hun forvalter sine "talenter" langt bedre, end jeg gør. Jeg går bare herhjemme uden at bære nogen synlig frugt. Er Gud ikke mere stolft af det barn, der bærer god frugt og har succes?
Citat slut.

Svar:
Prøv at forstå, at Gud ser dig helt anderledes end du selv tror.
Gud ser ikke på dig med menneskelig målestok, men din personlighed er mere værd end guld.
Hvorfra ved du iøvrigt om hun forvalter sine talenter bedre end du gør ??

Prøv at spørge hende jordemoderen om hun vil bede for dig og din situation, så vil du vide om hun har noget fra Gud.

Lad Gud vise dig hvad du er særlig god til og kan- det kunne jo være noget helt andet end du selv tror.
Med venlig hilsen og Salme 139 vers 1-18

carl

Til toppen 
#40284 - 15/12/2004 09:44 Er Jesus en fiasko? [Re: tau]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Tau

Jeg tænker nu; Elsker Gud mon ikke hende højere, for hun forvalter sine "talenter" langt bedre, end jeg gør. Jeg går bare herhjemme uden at bære nogen synlig frugt.

Hvis du har dit focus på dine egne frugter, skyldes det at djævelen prøver at styrke dit gamle menneske fra hvad Gud har gjort for os, og til hvad du selv skal gøre.

Dette vil enten føre til fortvivlelse, nemlig at vi er for dårlige til at være kristne hvorfor Gud på et tidspunkt umuligt kan elske os længere - eller hovmod hvilket betyder at vi i sidste ende kan klare os uden Gud,
- og målet er det samme!: at lokke os væk fra troen på at Jesus har vundet syndernes forladelse for os, og at han deler den ud til os gennem sit Ord, gennem dåben og gennem nadveren.

Det er derfor nødvendigt, at vi igen og igen ser, at vi ikke kan leve op til Guds krav, at vi af naturen er syndere, som ikke formår at gøre godt, og elske Gud og hans bud, men i stedet, at vores gamle natur er en fjende af Gud som gør alt hvad den kan for at slippe væk fra Gud.

Vi har brug for igen og igen at høre, at Gud ikke er ligeglad med synden, at straffen for vores vantro og synd ifølge Guds lov er legemlig død og derefter helvede, en evighed under Guds vrede. Selv som kristne, som er troende!, har vi brug for den advarsel igen og igen, så vi ser hvorfor det er, at vi har brug for Jesus kristus, og ikke begynder at bilde os ind at syndernes forladelse er et overstået kapitel for os. Nej behovet for tilgivelse varer ved hele livet. Det er det første Helligånden vil lære os.

Dernæst vil Helligånden igen og igen ved Guds ord vise os hvad Gud har gjort og stadig gør for os. Han viser os, at Jesus for 2000 år siden bar alle verdens synder, at Gud udtømte sin vrede svarende til den straf alle mennesker fortjener til evig tid i helvede.... over Jesus !!!, mens han hang på korset, og at Jesus til sidst døde af sine legemlige lidelser i vort sted og som vores vikar. Han vil vise os, at Gud anerkendte dette offer og på tredjedagen erklærede dette, ved at oprejse Jesus fra de døde og derved erklære straffen for afsonet og hele verden for tilgivet. Ved sit ord og ved dåben og nadveren kommer Jesus til os idag, og giver os denne tilgivelse og skaber ved ordet om tilgivelsen selv troen i os ved Helligånden.

Vores fokus skal derfor være på disse nådemidler, ordet om hvad han gjorde for to-tusind år siden og hvad han gør nu, i dag!, når han giver os tilgivelsen, i dåben, hvor han gjorde os til Guds børn og tilgav os vores synder og i nadveren, hvor han giver os det legeme og blod, hvormed han betalte vores frelse, så vi kan være sikre på at frelsen er vores.

Tror vi at Jesus har forsonet os med Gud, da beror det ikke længere på noget som helst i os, - hos os... eller af os, men på Gud!,
- for skal Gud forkaste os, da må han forkaste sin egen søn først, da det jo er HAM, der er vores vikar, der er gået i døden for os, og det er gennem hans fuldbragte værk at Gud erklærer os retfærdige. Ikke bare 50%! retfærdige...så vi lige selv skal opfylde resten gennem gode gerninger og ypperlige frugter, før Gud kan godtage os, men 100% retfærdige. Så alt det vi ikke har opfyldt, alt det vi ikke kan opfylde, det HAR Jesus opfyldt! - Så alle Kristi gode gerninger, herunder korsofferet, dem tilregner Gud os.

Det ER fuldbragt!!

Rom. 5: "For mens vi endnu var svage, døde Kristus for ugudelige, da tiden var inde. Der er næppe nogen, som vil gå i døden for en retfærdig; måske vil man vove livet for en, som er god; men Gud viser sin kærlighed til os, ved at Kristus døde for os, mens vi endnu var syndere. Så meget mere skal vi, der nu er blevet gjort retfærdige i kraft af hans blod, ved ham frelses fra vreden. For mens vi endnu var hans fjender, blev vi forligt med Gud, ved at hans søn døde; så skal vi så meget mere, når vi er forligt med Gud, frelses, ved at han lever. Og ikke alene det, vi har også vores stolthed i Gud ved vor Herre Jesus Kristus; ved ham har vi nu fået forligelsen."

Vi kan ikke selv skabe eller bevare troen, men Gud formår det gennem sit ord og sine sakramenter, når vi læser ordet, hører det, når det bliver prædiket eller når det siges til os personligt i skriftemålet. På disse ydre ting, hvori Gud giver os tilgivelsen og sin Helligånd så vi tror det;

.... på dette alene, kan vi bygge vort kristenliv !!. Og Gud selv virker i os så vi bærer frugt, uanset om vi kan se det eller ej.

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#40285 - 15/12/2004 15:10 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: carl]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Carl,

Hun har den uddannelse, som vist kræver højere gennemsnit end psykologistudiet og medicinstudiet. Er dette svar nok?

Mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#40286 - 15/12/2004 15:13 Re: Er Jesus en fiasko? [Re: malli]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Malli

jeg tror, du misforstår mig. Jeg prøver ikke at frelse mig selv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg bliver bare bekymret over, at jeg ikke bærer frugt. For frugt bærer enhver sand troende, det står tydeligt og klart i Bibelen. !

Mvh Tau.

Til toppen 
#40287 - 15/12/2004 15:33 Re: Er Jesus en fiasko? [Re: tau]
malli
Bruger

Hej Tau

"Jeg bliver bare bekymret over, at jeg ikke bærer frugt"

Nå, og hvor ved du fra, at du ikke bære frugt?

Der står altså ingenting om i Bibelen, at åndens frugter er synonym for en høj uddannelse eller at du sidder i et dronninge-embede.

Gal. 5 "Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse".

Der er ganske enkelt ingen sammenhæng mellem din samfundsstatus og din status hos Gud. Det er måske Herrens frugter, der simpelthen VRIMLER ud fra Christiansborg, når de svageste ikke hjælpes, når der agiteres for "ligeret" til ægteskab, når man ikke vil gøre noget i fht abortsituationen osv - her sidder trods alt en del Cand. Dit og Cand. Dat. ???

Mkh Malli

Til toppen 
#40288 - 15/12/2004 15:46 Re: Er Jesus en fiasko? [Re: malli]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Malli

Gal. 5 "Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse".

Sådan har jeg ikke tænkt på det. Åndens frugter er måske nogle andre, end dem jeg tænkte på. Det ser jo i hvert fald sådan ud - ud fra Skriften. Tak fordi du mindede mig om dette.

Og næh, det er måske ikke ligefrem Åndens frugter, der frembæres på Christiansborg...........

Mvh Tau.

Til toppen 
#40289 - 15/12/2004 15:48 Tak for Jeres svar allesammen. [Re: tau]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej alle I som har svaret,

mange tak for svarene. Jeg vil ikke gå ind og kommentere på hvert enkelt svar, men jeg vil blot sige mange tak her. Tak.
I har givet mig noget at tænke over...

mvh Tau.

Til toppen 
#40290 - 15/12/2004 16:23 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: tau]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Hej tau

Du citerer mig:

og så svarer du: Citat
Hun har den uddannelse, som vist kræver højere gennemsnit end psykologistudiet og medicinstudiet. Er dette svar nok?
Citat slut.

Svar: Mennneskelig og positionsmæssig måske, men bortset fra det.????

Det er jo ikke sikkert.
Den rige unge mand gjorde det ikke og ham med det ene betroede talent gjorde heller ikke. Og Paulus gjorde det heller ikke før han kom ind i Guds vilje.

Som erfaren indenfor bl.a. ansættelser/rekruttering/HR-området ved jeg, at utroligt mange mennesker, som har attraktive jobs og lønninger længes efter et andet job,og måske mindre løn hvor deres evner/talenter får lov til at udfolde sig.

(For Gud ser ikke som mennesker ser

mvh
carl

Til toppen 
#40291 - 15/12/2004 16:34 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: carl]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Carl

ja problemet er nok, at jeg tænker, at Gud måler os efter menneskelig målestok. !! Det gør Han jo heldigvis ikke, det ved jeg godt, men kan alligevel ikke lade være med at tænke sådan. Ved godt det er dumt.

mkh Tau.

Til toppen 
#40292 - 15/12/2004 17:46 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: tau]
xanadu2000
Bruger

Reg.: 12/06/2002
Sted: Svendborg
For Gud er intet menneske en fiasko. Mennesker har det med at måle og dømme hinanden. Men Gud elsker alle, som Han har skabt dem. Alle mennesker er skabt til et formål - ingen er overflødig, men værdifuld for Gud.
Derfor er du ingen fiasko, men tilhører Guds Folk, hvis du tror på Jesus Kristus som vor Frelser.

Herren Jesu Kristi nåde og Guds kærlighed og Helligåndens fællesskab være med jer alle!

xanadu2000

Til toppen 
#40293 - 15/12/2004 22:43 Er sygdom Guds vilje? [Re: xanadu2000]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Xanadu2000,

For Gud er intet menneske en fiasko.

Tak for dette, det er opmuntrende.

Alle mennesker er skabt til et formål - ingen er overflødig, men værdifuld for Gud.

Ja netop, men hvordan kan jeg opfylde formålet, når jeg går herhjemme og ikke kan passe et arbejde? Kan det måske ligefrem være Guds vilje, at jeg går syg rundt herhjemme? Hm....

Derfor er du ingen fiasko, men tilhører Guds Folk, hvis du tror på Jesus Kristus som vor Frelser.

Jamen jeg tror både på, at Jesus Kristus er min Herre og min Frelser. Så jeg tilhører åbenbart Guds folk efter din definintion, dette er jeg da selvsagt glad for.

mvh Tau.

Til toppen 
#40294 - 15/12/2004 22:45 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Kristina,

nu vil jeg alligevel kommentere lidt på det, du skriver:

Det er ikke Ham, men kun os mennesker, der synes, at nogle af hans skabninger sommetider kan være svære at elske!

Ja - det har du nok ret i. Kan du finde et bibelsted, der underbygger dette? At Gud elsker os alle. Jeg tænker her ikke på joh. 3, 16.

mvh Tau.

Til toppen 
#40295 - 15/12/2004 22:49 For Gud er der ingen personanseelse? [Re: marianne]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Marianne,

Ind for Gud er vi lige ,der er ingen personsanselse.

Har du skriftsteder, der underbygger dette? Så vil jeg være meget interesseret i dem. Tak.

mvh Tau.

Til toppen 
#40296 - 16/12/2004 00:12 Re: For Gud er der ingen personanseelse? [Re: tau]
marianne
Bruger

Hej Tau rom.2,11 gal. 2,6 kol . 3,25. Kh Marianne.

Mvh Marianne.

Salme55,23.

Til toppen 
#40297 - 16/12/2004 00:12 Re: For Gud er der ingen personanseelse? [Re: tau]
marianne
Bruger

Hej Tau rom.2,11 gal. 2,6 kol . 3,25. Kh Marianne.

Mvh Marianne.

Salme55,23.

Til toppen 
#40298 - 16/12/2004 09:08 Re: Er sygdom Guds vilje? [Re: tau]
xanadu2000
Bruger

Reg.: 12/06/2002
Sted: Svendborg
Hej tau

Du spørger, om det er Guds vilje, at du skal gå derhjemme og være syg.
Vi mennesker forstår ikke altid, hvad meningen med sygdom og lidelse er. Gud giver os ikke altid, hvad vi beder om, men giver os, hvad vi har brug for. Der kan godt gå meget lang tid ... måske flere år, før vi finder ud af det og det åbenbares.
Jeg kan ikke svare dig, men du må være tålmodig og have tillid til Gud og bede. Gud vil altid høre din bøn .. derfor: Bed uophørligt.
Guds Fred til dig.

Herren Jesu Kristi nåde og Guds kærlighed og Helligåndens fællesskab være med jer alle!

xanadu2000

Til toppen 
#40299 - 16/12/2004 10:43 Re: For Gud er der ingen personanseelse? [Re: marianne]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej - sætter lige ord på versens:

Rom 2 v11 For Gud gør ikke forskel på nogen.

Gal 2 v6 Og de, som anses for at være noget – hvad de engang var, er mig ligegyldigt, Gud gør ikke forskel på mennesker – mig pålagde de ansete intet nyt.

Kol 3 v25 Den, der gør uret, skal få den uret igen, han har gjort, og der bliver ikke gjort forskel på folk.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#40300 - 16/12/2004 14:04 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Kære tau

Hvor gør det mig ondt at du føler dig så mindreværdig - og jeg forstår dine følelser for jeg har selv oplevet det på egen krop at føle mig mindreværdig og som jordens største fiasko, og jeg havde også den tanke, at dem som klarede sig bedre i livet end jeg måtte Gud da elske højere end mig, men det er ikke sandt, heldigvis!! Gud elsker dig lige så højt som han elsker alle andre, de mennesker som Jesus færdedes sammen med mens han gik her på jorden var jo netop mennesker som i andres - og sikkert også i egnes øjne - var en fiasko, det synes jeg giver håb for dem som også i dag føler sig mindreværdige og kiksede.

Du er IKKE en fiasko!!!! Gud kan bruge dig lige så vel som alle andre, han har en hel bestemt plan med dig som du måske ikke kan se lige nu, men det er jeg sikker på han har!!!

Jeg er selv en kvinde på 41 år som pga. diverse skavanker er igang med at søge førtidspension, og det har jeg det rigtig godt med. Jeg har også prøvet diverse arbejdsprøvninger uden resultat og det er opslidende, så jeg forstår godt din frustration og din sorg over at have det sådan. Noget andet er, at jeg også tror at vi mennesker i vores ungdom har så mange håb, drømme og forventninger til hvordan livet ville/skulle forme sig for os, og det er også godt og naturligt, men når så man ikke synes man får indfriet de forventninger og drømme, så bliver man skuffet og spørger hvor mon Gud er henne i alt det her? Sådan havde jeg det for nogle år siden. Jeg var så skuffet og ked af det og var overbevist om, at Gud ikke elskede mig, men det har jeg heldigvis fundet ud af senere at det passer ikke, det vidste jeg i grunden også godt i forvejen, men sådan følte jeg det altså, og jeg er også overbevist om, at det var gode venners kærlighed, omsorg, og ikke mindst forbøn som hjalp mig igennem krisen. Jeg håber for dig, at du har familie eller venner omkring dig som kan og vil omslutte dig med kærlighed og forbøn, ellers gør jeg det ihvertfald, vær vis på det!!!!

Håber du kan bruge det her til noget - om ikke andet - så til at se og opdage at du ikke er alene om at have det sådan, må Gud virkelig give dig tro på at han HAR en fremtid og et håb til dig, tanker om fred og ikke om ulykke (Jer. 29, 11)

Stort medfølende knus fra Maijannes

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 
#40301 - 16/12/2004 14:56 Re: For Gud er der ingen personanseelse? [Re: Esmaralda]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Esmeralda,

mange tak fordi du satte ord på versene. Jeg havde dog selv været inde og kigge på www.bibelselskabet.dk først. Men tak alligevel. Nu kan andre også let læse det.

mvh Tau.

Til toppen 
#40302 - 16/12/2004 15:00 Må jeg skrive dig en privat besked? [Re: Maijannes]
tau
Ordstyrer
Bruger

Kære Maijannes,

tusind tak for dine ord. De opmuntrede mig meget - og også tak for forbøn.
Må jeg skrive dig en privat besked? Jeg ville gerne i dialog med dig om dette, da jeg fornemmer, at jeg kan lære af dig pga. dine erfaringer.

mvh Tau.
PS. Jo jeg er dækket af forbøn. Danmarks første karmelitermunk efter reformationen, br. David Vincent Nielsen, beder for mig hver dag. Og måske også andre fra tid til anden. Men i hvert fald har jeg Davids forbøn hver dag.!!!!

Til toppen 
#40303 - 16/12/2004 15:01 Re: Er sygdom Guds vilje? [Re: xanadu2000]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Xanadu2000,

tak for svaret.

mvh Tau.

Til toppen 
#40304 - 16/12/2004 15:05 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: tau]
Sandheds-søger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Danmark
Tau skrev:

... for hun forvalter sine "talenter" langt bedre, end jeg gør. Jeg går bare herhjemme uden at bære nogen synlig frugt. Er Gud ikke mere stolft af det barn, der bærer god frugt og har succes?

Jeg håber, at nogen vil give lidt respons, jeg kunne trænge til det.

Mvh Tau.

Du kan faktisk ikke vide om hun forvalter sine talenter bedre end dig.
En sådan sammenligning kan ikke være sund,
med mindre du kan bruge hende som kilde til inspiration.
Den sammenligning du laver er at gøre situationen til en konkurrence
om hvem der er bedst til at forvalte sine talenter,
men hvorfor dog konkurrere på det niveau?
Find hellere en form for konkurrence hvor du vinder, IKKE hvor du vinder over andre,
men hvor du opnår fremskridt i dit liv
altså sørg for at foretage dig noget hvor du kan skabe en forandring.
Glæd dig f.eks. over at du har fået arbejdsprøvnings-job 20 timer om ugen.
Det er da en ønskværdig forandring er det ikke?

Hvs du er nervøs for om du kan klare dette job, så se et på den måde at en sådan bekymring er et tegn på at du er interesseret i at klare det, altså sæt din fokus på at du er interesseret og "dyrk" dit talent til at være interesseret og til at vise interesse. Det må da siges at være et talent.

Med hensyn til jordemoderen: Glæd dig over hendes succes i stedet for at at føle dig mindreværdig. Så snart du glæder dig over hendes succes vil du forhåbentlig også opdage at dit eget selvværd stiger.

Mvh,
Lars Peter

Til toppen 
#40305 - 16/12/2004 15:20 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: Sandheds-søger]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Lars Peter,

tak for bidraget.

Glæd dig f.eks. over at du har fået arbejdsprøvnings-job 20 timer om ugen.
Det er da en ønskværdig forandring er det ikke?

Jo det er det, hvis jeg kan klare det. Ellers er det bare lig med endnu et nederlag. Jeg har haft en del nederlag på mit forrige arbejde, som endte med en fyring efter lang tids sygdom. Men jo, jeg kan godt se din pointe her. !

altså sæt din fokus på at du er interesseret og "dyrk" dit talent til at være interesseret og til at vise interesse. Det må da siges at være et talent.

Ja! Det kan jeg egentlig godt se, nu du siger det.

Med hensyn til jordemoderen: Glæd dig over hendes succes i stedet for at at føle dig mindreværdig. Så snart du glæder dig over hendes succes vil du forhåbentlig også opdage at dit eget selvværd stiger.

Dette er svært, men jeg kan da altid prøve. Det kan da ikke skade. Måske bliver det også bedre, når jeg kommer til at lære hende bedre at kende. Jeg har nemlig kun set hende to gange, - hun virker utrolig sød og usnobbet, så måske virker det.

Mvh Tau.

Til toppen 
#40306 - 17/12/2004 13:23 Re: Må jeg skrive dig en privat besked? [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Tau

Naturligvis må du skrive mig en privat besked, jeg øser hellere end gerne af mine egne erfaringer, så skriv bare løs, glæder mig til at høre fra dig. Og tak for dine fine ord, de varmer også mig meget

Stort knus fra Maijannes

Til toppen 
#40307 - 18/12/2004 21:03 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: tau]
Anonym
Anonym

Kære Tau.

Det du føler er meget almindeligt for mennesker i krise.
Selvom du har været sygemeldt i over et år, er det ikke ensbetydende med, at du ikke er noget værd.
Du er som menneske unikt, der findes ikke andre som dig, og der vil aldrig komme et andet menneske som dig! Så, kære Tau, du er det eneste eksemplar af DIG, der nogensinde er skabt. Jeg ved ikke, hvad det siger dig, men mig siger det: "At Gud betragter dig som netop det unikke menneske, du er! Hverken mere eller mindre. Du har fået evner af Gud.....og jeg tror du ved, hvad evner det er..... Gud håber du finder de evner; men Gud vil aldrig elske dig mindre, hvis du ikke finder de evner.
Jeg er troende, kristen etc; men jeg er det på en afslappende måde....... mange kærlige tanker fra Tine

Til toppen 
#40308 - 18/12/2004 21:56 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: ]
tau
Ordstyrer
Bruger

Kære Tine

mange tak for dit indlæg. Det var opmuntrende. Ja, vi ER jo unikke, vi er alle skabt unikt af Gud - indtil nogen kloner os. Nej pjat. ! Du har helt ret. Selv enæggede tvillinger er unikke hver for sig.

Jeg håber også, at jeg finder ud af, hvilke evner jeg har og finder ud af at bruge dem. Men gør jeg ikke, så håber jeg da på Guds kærlighed alligevel. Og som det vist er sagt før her i tråden; Det KOMMER ikke an på, hvad vi er i verden, om vi er elsket af Gud. Vi er elsket af Ham, fordi vi er - ikke på grund af at vi er..

mvh Tau.

Til toppen 
#40309 - 19/12/2004 00:51 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: tau]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Hej Tau

Andre har svaret på spørgsmålet rigtig godt, men jeg har alligevel lyst til at sige:

Kan Gud elske en fiasko?

JA

Og Han kan umuligt elske dig mere end han gør lige nu!

Til toppen 
#40310 - 19/12/2004 06:13 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: steffenlaursen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Nemlig Steffen ... og hvorfor mon?
Fordi Gud ikke kan lade være ..!

Der ER nemlig noget, Gud ikke kan:

2.Tim 2,15: er vi utro, forbliver han dog tro,
thi fornægte sig selv kan han ikke.

Det er trygt at huske på, det fordyber jeg mig i, og lader mig opmuntre af,
hvergang jeg selv - igen - har svigtet ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#40311 - 19/12/2004 16:42 Hvad er sand storhed? [Re: tau]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej Tau,

Jeg forstår dine følelser og håber at disse ord kan være dig til trøst og opmuntring. Jeg har selv haft følelser af utilstrækkelighed og mindreværd når jeg ikke, som andre, har opnået success indenfor nogle områder.

Mange har levet et retfærdigt liv, men føler alligevel at de har fejlet, fordi de ikke har nået nogle mål, som andre har nået. Vi ønsker alle at opnå noget i dette liv, og hvorfor skulle vi ikke det? Men hvad er succes i Guds øjne? Hvad er det, der gør et menneske stort?

Vi lever i en verden som tilbeder dens egen form for storhed og producerer dens egen slags helte. En undersøgelse af unge mennesker imellem 18 og 24 år viste at mange af nutidens helte er de seje, de rige og de glamorøse, inkl. filmstjerner og andre indenfor underholdningsindustrien.
Vi ser disse helte konstant for vore øjne, på TV og i blade. Vi hører næsten dagligt om atleter som har slået nye rekorder, videnskabsmænd som har opfundet nye fantastiske opfindelser, og læger som frelser liv på nye måder. Vi ser musikere, artister og arkitekter, som er særligt begavede. Og vi ser mennesker med perfekte tænder og smukt udseende, som går i stilfuldt tøj, og som beskæftiger sig med ting, som "succesfulde" mennesker iflg. verden skal beskæftige sig med.

Pga. af vi konstant udsættes for verdens definition på storhed er det meget forståeligt, at vi somme tider sammenligner hvad vi selv er med hvad andre er - eller tilsyneladende er - og også hvad vi har og hvad andre har. Disse påvirkninger får os somme tider til at dvæle ved vore egne fejl, mens vi overser aspekter i vort liv, som måske indeholder elementer af sand storhed.

De ting, som almindeligvis kaldes for ekstraordinære, bemærkelsesværdige, eller usædvanlige laver historie, men de udgør ikke det virkelige liv. At gøre de ting, som i Guds øjne er stort, udgør sand storhed. Og det som i verdens øjne er stort, er det ofte ikke i Guds øjne. Apostlen sagde f.eks. at verdens visdom er dårskab i Guds øjne. At være en succesfuld mor eller far er, f.eks., større end at være en successfuld general eller statsmand. Ingen succes udenfor hjemmet kan opveje fiasko i hjemmet.

Det er i hverdagen at sand storhed viser sig. F.eks. at bekymre sig om de små ting i hverdagen - daglige tjenesteopgaver (hvorfor får jeg det f.eks. så godt indeni mig selv, når jeg går ud og tager opvasken, så min trætte hustru slipper for den? Fordi Kristus sagde: "Bær hverandres byrder, således opfylder i Kristi lov.").

At bekymre sig for andre, at have noget tilovers for næsten. At kunne vende sin interesse og opmærksomhed til andre, selv når man er fortravlet og under pres. Kristus talte om at "de har øjne at se med og ser dog intet, har ører at høre med og hører dog intet." (frit citeret). At udvikle en intuitiv fornemmelse for andres behov, at se ind bag facaden, og så reagere derpå for om muligt at udrække hånden til trøst og opmuntring, det er sand storhed, og tror jeg en af de egenskaber, som kendetegner vores Herre og Frelser. Da den fattige kvinde lagde nogle få mønter i kirkebøssen roste han hende fordi hun gav meget af det lidt hun havde. Han roste ikke farisæren for hans store bidrag af den overflod, som han havde. På samme måde så kan Herren se om vi er fysisk eller mentalt begrænsede, så noget der er let for andre, er vanskeligt for os.

At være et kærligt og venligt menneske, at lytte til venner og deres behov, er i det store og hele hvad sand storhed drejer sig om. At gøre sit bedste i livets dagligdags kampe, også hvis fiasko opstår. At holde standhaftigt ud i livets daglige kampe, for at bidrage til andre menneskers fremskridt og glæde, og ens egen evige frelse, det er sand storhed.

Der findes mange store, ubemærkede, og glemte helte iblandt os. De som stille og vedvarende gør de ting, som de burde gøre. De som altid er der for en anden, og som altid er villige til at udrække en hjælpende hånd. Mødre som, time efter time, dag og nat, tager sig af et sygt barn. De som frivilligt giver blod, eller som frivilligt arbejder for at hjælpe ældre. De som er ærlige og venlige og som yder alt hvad de kan (når de kan) i deres daglige arbejde, og som også er Herrens tjenere, og hyrder for hans får. De, der som Mesteren har erfaret at det er "saligere at give end at modtage."

Verdslig uddannelse skal ikke nedgøres da den kan hæve mennesker ud af fattigdom, men der bør fokuseres mere på de ting i livet, som har størst værdi i Guds øjne. Frelseren sagde:

“Den der er størst iblandt jer skal være jeres tjener.”
(Matt. 23:11.)

Når vi vurderer vort liv, så er det vigtigt at vi ikke kun ser på hvad vi har opnået, men også de forhold eller betingelser hvorunder vi har arbejdet. Vi er alle forskellige og unikke. Vi har alle forskellige startpunkter i livets racerløb. Vi har hver især en unik blanding af talenter og egenskaber. Og vi har alle vore egne udfordringer og begrænsninger at kæmpe med.

Det er de mest almindelig ting, der har den største positive indflydelse på andre liv, sammenlignet med de ting, som verden så ofte relaterer til storhed. Vi har alle et ubegrænset antal muligheder for at gøre simple ting, som i sidste ende har en stor positiv indflydelse på andres liv.

De små ting er betydningsfulde, jfr. enkens lille offergave i modsætning til farisærens store offergave. Det var ikke filisternes hærs magt og styrke, men den lille Davids mod og overbevisning, som gjorde udslaget.

Der er grund til at beundre hverdagens anonyme helte. De der under vanskelige forhold i hverdagen forsøger at gøre det så godt de nu kan under deres omstændigheder. De er jordens salt og styrke, og enhver nations rygrad. Når et menneske forsøger at leve sit liv på denne måde, og har tro på Kristus, så vil det opnå sand storhed. At gøre de ting, som er betydningsfulde i Guds øjne vil, selvom verden betragter dem som uvigtige og ubetydelige, til sidst føre til sand storhed og frelse i hans rige.

Mvh
John

Til toppen 
#40312 - 06/01/2005 18:46 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: tau]
Rasmus
Bruger

Reg.: 26/05/2002
Sted: Struer
Om Gud kan elske en fiasko? Jeg siger dig - Der er ingen Gud elsker mere end en fiasko, der tror på ham. For Gud betyder det vi kigger efter ikke noget, høj eller lav, tyk eller tynd, godt eller mindre godt arbejde, eller slet intet arbejde. Gud elsker dig som den du er, og er så glad for dig at han ville dø på korset for din skyld.

Rasmus

Jesus er den største :-)

Til toppen 
#40313 - 18/01/2005 06:49 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: Rasmus]
Johanna
Bruger

Reg.: 15/01/2005
Sted: KBH.
Skulle Gud elske naboen højere fordi hans græs er grønnere? Nah, tror jeg såmænd ikke på. Dit job og dit helbrede har ikke så meget med dine menneskelige egenskaber at gøre.

PS. hvorfor er der så mange citater istede for brugernes egne meninger?

Til toppen 
#40314 - 18/01/2005 09:12 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: Johanna]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Johanna

Du spørger:
"PS. hvorfor er der så mange citater istede for brugernes egne meninger?"

Jeg regner med, at du tænker på de mange bibelcitater, der forekommer her i debatten?
Hvis det er dem du mener, så er de der, fordi vi (dine værtsfolk) tror mere på Guds ord end på vores egne, og fordi vi tror, at Guds ord står at læse i Bibelen. (Men vi bruger nu da også i høj grad vores egne ord.)

Her er endnu et citat (fra JesusNets informations-side):

• JesusNet.dk ønsker at skabe dialog og opmærksomhed omkring Jesus Kristus, som den Gud har sendt for at frelse og redde mennesker fra død og fortabelse til evigt liv.
• JesusNet.dk bygger sin kristendomsforståelse på Bibelen og Folkekirkens trosbekendelse.
• JesusNet.dk drives af Indre Mission, et menighedsarbejde indenfor Den danske Folkekirke.
• JesusNet.dk henvender sig til alle dansksprogede voksne med interesse for kristen tro og åndelige spørgsmål.
• JesusNet.dk vil drive kristen mission i respekt for det enkelte menneskes egen tro og holdninger.
• JesusNet.dk tilbyder personlig rådgivning og sjælesorg baseret på en kristen livsforståelse.
• JesusNet.dk prøver, med udgangspunkt i Bibelen, at besvare de oftest stillede spørgsmål omkring Gud, troen og livet.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#40315 - 18/01/2005 21:03 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: kristina]
Johanna
Bruger

Kære Kristina

Du behøver nu ikke belære mig om jeres regler, eller rettere, citere dem. Dem læste jeg da jeg meldte mig ind. :-)

Jeg synes det er ok at f.eks. du tror mere på guds ord end på dine egne. Mystisk egentlig. Dine egne ord må da have større betydning, og blot være ledt af Guds? Det andet lyder lidt uselvstændigt, men det er måske derfor at du vedlægger alle de citater? Fordi du i virkeligheden ikke har en selvstændig mening, eller måske er nået frem til den endnu i din søgen?

Og nej, dette er ikke en provokation. Jeg kunne bare godt tænke mig et svar UDEN citater. Altså en selvstændig mening, hvor det hele er lidt omvendt... 90% dig (eller en anden) og 10% citater!

Det kan da godt være at du mener det Gud sagde er det eneste rigtige, eller ja det gør du jo, men kan det ikke siges med egne ord, helt nede på "jorden"?

Har det sådan lidt med dine indlæg (undskyld, men prøver bare at få en forståelse).. at jeg lige så godt bare kunne slå op i bibelen og finde svar på mine spørgsmål... men Gud havde altså ikke alle svar, især da han ikke kender en dyt til f.eks. videnskaben, spiritisme osv.

Det her er et fint forum, hvor jeg kommer hver dag, men det er altså også Danmarks største citatsamling, hvilket jeg synes er foruroligende i 2005, hvor der sker en udvikling i samfundet, hvor man nødvendigvis må søge andet end KUN Guds ord. (Ret mig hvis jeg tager fejl, blot med en rimelig forklaring).

Håber ikke du tager mig min undren ilde op, forsøger blot at få eller måske finde en rimelig forståelse, som jeg på nuværende tidspunkt åbenbart ikke er bekendt med. :-)

Ja, andre må da også godt komme med en "forklaring". Nu skriver jeg blot til Kristian, fordi hun har været så venlig at svaret mig.

Mange hilsner

Til toppen 
#40316 - 18/01/2005 21:09 Ny tråd eller ændret overskrift. [Re: Johanna]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Johanna og Kristina,

er I ikke søde enten at oprette en ny tråd eller ændre i overskriften på Jeres indlæg? Denne tråd er oprettet, mens jeg har haft det meget skidt, og derfor er det ikke rart, at man tror, at der er håb at hente, og det så bare drejer sig om noget helt andet - for tråden totalt uvedkommende.

mvh Tau.

Til toppen 
#40317 - 18/01/2005 21:13 Re: Ny tråd eller ændret overskrift. [Re: tau]
Johanna
Bruger

Hej Tau

Undskylder til dig. Det var også respektløst at skrive så lange indlæg med et helt andet emne. Beklager meget, at du måtte gå forgæves i tråden. :-(

Mange hilsner

Til toppen 
#40318 - 18/01/2005 21:17 Re: Ny tråd eller ændret overskrift. [Re: Johanna]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Johanna

Undskylder til dig. Det var også respektløst at skrive så lange indlæg med et helt andet emne. Beklager meget, at du måtte gå forgæves i tråden. :-(

Jeg modtager din undskyldning.
Men I kan da godt diskutere videre, bare husk at ændre i overskriften, så jeg - og andre - ikke går forgæves.

De bedste hilsener
Tau.

Til toppen 
#40319 - 18/01/2005 22:52 Re: citat-procenter [Re: Johanna]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Johanna, du skriver

Og nej, dette er ikke en provokation. Jeg kunne bare godt tænke mig et svar UDEN citater. Altså en selvstændig mening, hvor det hele er lidt omvendt... 90% dig (eller en anden

Hmm - hvis du læser mine indlæg igennem (det vil nok tage sin tid!) tror jeg du vil opdage, at jeg bestemt holder mig inden for den kvote, du ønsker dig.

Jeg kan ikke lige sætte procenttal på, men der er hvert fald langt under 10% (bibel)-citater i mine indlæg (de fleste er helt uden), det er jeg helt sikker på.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#40320 - 18/01/2005 22:56 Re: citat-procenter [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej kristina og Johanna

jeg vil bare tilføje, at når vi indsætter Bibelcitater, så ér det jo ofte vores egen mening, som så bare udtrykkes og underbygges af Bibelen, den hellige Skrift. Derfor.

Mvh Tau.

Til toppen 
#40321 - 18/01/2005 23:51 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: Johanna]
Rasmus
Bruger

Reg.: 26/05/2002
Sted: Struer
Måske fordi vi så synes vi lyder klogere

Nej jeg skriver det jeg tænker og hvis en anden har sagt ting på en måde så jeg synes det lyder klogt, så har den vending brændt sig fast. Hvis jeg er enig er det vel også lige så meget min mening som noget jeg selv har fundet på er det.

Rasmus

Jesus er den største :-)

Til toppen 
#40322 - 19/01/2005 10:53 Re: Kan Gud elske en fiasko? [Re: Johanna]
malli
Bruger

Hej Johanna

Bibelcitaterne er ikke udtryk for at folk ikke har meninger - eller "egne meninger", for det har folk snart sagt om alting, men når der debatteres bibelsk! lære, eller i det hele taget noget der vedrører kirke, og kristne da har bibelen det sidste ord - dette jvf. det evangelisk-lutherske syn. Det vil sige, at bibelen tjener som højest autoritet, når vi taler om lære....hvilket vi jo selvsagt gør en del i her på Jesus-net.

Det kan selvfølgelig godt udefra set virke lidt underligt eller uselvstændigt, men omvendt har det, at man tør sætte Skriften over alt andet, måske netop et udtryk for selvstændighed, for det kræver faktisk mod at gå imod strømmen, specielt når vi taler kontroversielle emner.

Måske kunne man med rette hævde, at de der bare har de populære synspunkter, og alene henholder sig til såkaldte "egne meninger" i virkeligheden ikke er så selvstændige endda, for hvor stammer da de "egne meninger" fra hvis ikke via massemedierne og anden kulturpåvirkning? I hvertald er det påfaldende, så mange, der ytrer sig om "egne meninger", der mener lige præcis det samme som dem på TV.

De kristne har i det mindste valgt nogle af disse holdninger fra, og det kræver vel alt andet lige en vis selvstændighed...eller hvad?

Mkh Malli

Ændret af malli (19/01/2005 10:53)

Til toppen 
#40323 - 21/01/2005 21:41 "Andres" eller "egne" meninger. [Re: malli]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Malli.

Lige netop!

Det minder mig om engang, hvor jeg diskuterede med en, som bestemt syntes, at man burde drikke sig fuld, for så smed man hæmningerne mv. Hvis man ikke ville det, så hang man jo bare fast i det, andre syntes, man burde gøre...
Hvortil jeg svarede, at hvis jeg fulgte hans råd og drak mig fuld, så gjorde jeg jo egentlig også bare det, en anden (han) syntes, jeg burde gøre!
Så blev han mundlam.........

Mvh. Anne.

Til toppen 
#40324 - 22/01/2005 01:16 Re: "Andres" eller "egne" meninger. [Re: AnnePande]
malli
Bruger

Hej Annepande

Det var faktisk rigtig godt svaret

Mkh Malli

Til toppen 
#40325 - 22/01/2005 23:25 Gud elsker ubetinget. [Re: tau]
tau
Ordstyrer
Bruger

Café,

her til aften har Gud talt til mig. Ja, han har stadfæstet nogle af de ting, I har skrevet til mig. Jeg kan lige - for at opmuntre Jer - dele lidt af det med Jer.

Gud siger, at der ingen - INGEN - personsanseelse er hos Ham. Vi er alle elsket lige højt, for vi er alle skabt af Ham i kærlighed.

Han giver mig håb om, at jeg må finde tryghed og glæde i den hverdag, der bliver min, i fald jeg bliver tilkendt pension og skal gå hjemme. Han forsikrer mig også om, at min mand og jeg nok skal klare os, selvom jeg evt. ikke kan få pension, og selvom jeg ikke kan få anden ydelse af kommunen, fordi vi er gift, og min mand derfor har forsørgerpligt.

Gud vil os det bedste, selvom vi ikke kan se, hvad og hvordan det vil ske. Vi må bare fortsætte med at bede om, at Hans vilje må ske med os begge to uanset hvad. Vi må have tillid til Ham, og Han er med os hele vejen.

Han forsikrer mig, at Han er med mig hver dag, selvom jeg ikke altid føler det. Han siger, at Han er nær, netop når jeg har mest brug for Ham, Han kender til lidelsen, og Han er ikke bange for at gå med mig igennem den. Han forlader mig ikke, som Han Selv blev forladt.

Han siger, at jeg måske endda får nye muligheder, ved at jeg skal gå hjemme. Ja, dette kan jeg bekræfte, da jeg har tænkt på, at gå i gang med Bibelstudium. Jeg har ellers ikke læst i Bibelen i laaaang tid.
Jeg har også fået tilsendt nogle religiøse blade, som jeg kan læse i. Dem får jeg også tid til at gå med og bliver opbygget af.
Gud siger muligheder frem for begrænsninger, og Han siger, at livet ikke handler om, hvor meget vi kan producere og hvem vi er på visitkortet, men det handler om noget helt andet. Nemlig; Frelse, forsoning, fortabelse, kærlighed, barmhjertighed og meget mere.

Dette er, hvad jeg oplever, at Gud siger til mig. Enhver er velkommen til at protestere, men jeg har kun skrevet, hvad jeg oplever Gud sige til mig.

Og så siger Han selvfølgelig tilsidst, at alt hvad jeg her har skrevet, skal prøves på den hellige Skrift, Bibelen, som har øverste autoritet i alle ting.

Jeg ved godt, at Netiketten foreskriver, at vi ikke må påberåbe os særlige åbenbaringer. Men jeg mener heller ikke, at dette her er "særlige åbenbaringer". Jeg mener, at det udmærket er i tråd med, hvad Bibelen selv siger, jeg har bare ikke de konkrete bibelcitater at underbygge med, men dem kan I jo selv søge efter, hvis det har interesse.

Guds fred til Jer alle, og tak for alle indlæg til denne tråd.

/Tau.
PS. Jeg har godtnok skrevet om min situation til "ondt i troen", men nu kom Gud mig åbenbart i forekøbet. Det er sjovt med Hans timing. Altid lige til tiden, ikke for tidligt og ikke for sent.

Til toppen 
#40326 - 23/01/2005 08:53 Re: Gud elsker ubetinget. [Re: tau]
marianne
Bruger

Hej Tau.

det glæder mig på dine vegne,at Gud har givet dig tryghed og fred . håber for dig at du må få en peinsion.

du kender sikkert den salme, Ingen er så tryg i fare som Guds lille børneskare, den holder jeg meget af,den giver mig trøst

Mvh Marianne.

Mvh Marianne.

Salme55,23.

Til toppen 
#40327 - 23/01/2005 14:03 Re: Gud elsker ubetinget. [Re: marianne]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Marianne

næ tænk, den salme kender jeg faktisk ikke. Har du teksten? Jeg kunne da godt tænke mig at læse den. !

MVH Tau.

Til toppen 
#40328 - 23/01/2005 14:58 Re: Gud elsker ubetinget. [Re: tau]
marianne
Bruger

Hej Tau.

jammen så skriver jeg den lige til dig her.

Ingen er så tryk i fare som Guds lille børneskare,
fuglen ej i skjul bag løvet,
stjernen ej højt over støvet.

Herren selv på Zions bjerge
for sit ffolk er skjold og værge,
vil sig over os forbarme
bære os på faderarme.

Ingen nød og ingen lykke
fra hans favn os bort skal rykke,
han den bedste ven blandt venner,
al vor trang og længlsel kender.

Vore hovedehår han tæller,
hver en tåre, som vi fælder,
han os føder og os klæder,
midt i sorgen han os glæder.

om han tager, om han giver,
samme Fader han dog bliver,
og hans mål er kun det ene
barnets sande vel at tjæne.

Fryd dig da du lille skare,
Jakobs Gud skal dig bevare,
på hans mindste vink må alle
fjenderne til jorden falde.

Og når endt er kampens dage,
endt hver jordisk nød og klage,
kalder os vor Faders stemme
til en evig fryd derhjemme.

Lina Sandell.

Mvh Marianne.

håber også den kan være til tryst og opmuntring for dig.

Mvh Marianne.

Salme55,23.

Til toppen 
#40329 - 24/01/2005 14:44 Re: Gud elsker ubetinget. [Re: tau]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Kære Tau

Stor tak for indlægget og dit dejlige opmuntrende vidnesbyrd

Det er jo så sandt det du skriver om at Gud er med os alle dage, hvilket betyder alle SLAGS dage, hvor herligt, ikk'?

Må Gud fortsat velsigne dig og give dig håb og trøst når du trænger til det.

Og så lige en hilsen med Jer. 29, 11: "Jeg ved hvilke planer jeg har lagt for jer siger Herren, planer om fred og ikke om ulykke, at jeg må give jer en fremtid og et håb"

Stor krammer fra Maijannes

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær