Hej venner. Dette indlæg kan måske godt føres samme med skyldfølelse. I skal lige vide at det sted hvor jeg arbejder ejer de 4 huse hvor vi bor. Jeg bor sammen med 5 andre i et af de huse. Jeg holder mig meget i huset og kommer ikke ud i de andre huse, fordi at der er magen der ryger og det kan jeg ikke tåle i det jeg har astma. Og jeg kan ikke forlange af de andre at de skal stoppe med ryge i den tid jeg er hos dem. Hvad skal jeg gøre?
Jeg har også en ven der er kristen, men jeg har så meget at lave hele ugen at jeg ikke kan være der for ham. Og jeg tror at vi er ved at glide fra hinanden. Hans kæreste har lige slået op med ham, jeg tror han er ved at/har fundet en ny nu. Og jeg tror han er ved at gå fra Jesus samtidigt. Hvad skal jeg gøre?
Jesus fred og kærlighed være med jer. Stefan
Jeres hjerter må ikke forfarts, tro på Gud og tro på mig(Jesus). Joh.14.1
malli
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Sbt
Ved de øvrige at du ikke kan tåle tobaksrøg? Kunne du ikke overveje at invitere dem hjem til dig, her har du jo ret til at bestemme, at der ikke må ryges.
I forhold til din kristne ven. Hvis han er helt vildt nyforelsket, har han formodentlig fluer i hovedet - og her kan du nok ikke gøre så meget....andet end afvente til han atter er til at tale med. Tilstanden driver oftest over indenfor et årstid .
Det du kan gøre i den mellemliggende periode, er at du kan være der som en god ven, - lad ham vide dette, og så engang imellem stikke små følere ud, fx. høre om han vil med i kirke, og måske "komme til" at efterlade nogle blade, du måske selv har små-læst i hos ham....og så iøvrigt bede for ham.
Mkh Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
Hej.
Med hensyn til rygningen ved kun de færreste det, men jeg syntes ikke at jeg kan tillade mig at bestemme i deres hjem. Og jeg har svært ved at være vært, og knytte mig til menisker.
Jeg tror ikke han er nyforelsket i nu. Men det er sådan at jeg ikke gider høre på hvad han laver sammen med hinde og de andre, fordi jeg føler mig uden for.
kh. Stefan
Ændret af sbt (11/12/200413:01)
Esmaralda
Bruger
Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Stefan
Med hensyn til rygningen ved kun de færreste det, men jeg syntes ikke at jeg kan tillade mig at bestemme i deres hjem.
Det er på sin vis rigtigt og alligevel ikke....... Du bestemmer jo ikke over deres hjem hvis du fortæller dem at du ikke kan tåle røg.
Hvis de VED at du ikke kan tåle røg og alligevel invitere dig har de jo selv valgt at være røgfri den aften for di de har lyst til at være sammen med dig.
Det er deres valg - men de kan måske nemmere forstå dine nej-tak til indbydelser hvis de fik en grund...... som det er nu kan det se ud til at du ikke gider eller sådan noget... ... det er jo ikke meningen vel....
Og du har jo ikke selv bestemt at du ikke vil kunne tåle røg - mest for at genere dine omgivelser...... Det er jo ikke noget DU kan ændre ved - og det ved dine venne også......
Ændret af Esmaralda (13/12/200411:41)
Venlig hilsen Ester
Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige
Hej Ester. Nej det er ikke meningen, men mit problem er også at jeg ikke tør at binde mig meget til nogen mennesker, kun overfladisk. Og det er der ikke meget ved i lænden. Guds fred være med dig. Kh. Stefan
Esmaralda
Bruger
Hej Stefan
Nej det er ikke meningen, men mit problem er også at jeg ikke tør at binde mig meget til nogen mennesker, kun overfladisk. Og det er der ikke meget ved i lænden.
NEj - det er der ikke..... det er aldrig sjovt ike at have nære venner eller i hvert fald en nær ven.......
Jeg ved ikke hvorfor du ikke tør binde dig til andre mennesker...... men for mig at se ser det ud til at du har brug for professionel hjælp til at finde grunden til din angst for nære venskaber...... Har man grunden til angsten kan man gøre noget ved den...... og måske overvinde den så du igen kan binde dig....
Kender du Agape..... det er et kristent sted som har professionelle folk der har forstand på sådanne ting...... prøv at kontakte dem - det vil være godt for dig at komme ud at frygten for nære venner.....
Jeg ønsker dig alt godt og Guds velsignelse - og god kamp hvis du går igang
Venlig hilsen Ester
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej sbt - jeg kom lige til at tænke på, at der er mange mennesker, der ikke tør binde sig til andre i nært venskab, simpelthen fordi det gør for ondt, hvis man bliver svigtet eller forladt - hvad mange jo har prøvet - og så vil man hellere lade være at knytte sig til nogen.
Jeg ved jo ikke, om du har det sådan. Men hvis du har, så er du i hvert fald ikke den eneste. En ringe trøst måske ..
Men jeg ønsker for dig at Gud vil gribe ind og give dig glæde og trøst, også her i denne verden.
Jesus svigter i hvert fald aldrig nogen sinde et menneske, der kommer til ham, heller ikke selv om du ikke lige kan opleve, at han tager sig af dig.
Han er hos dig hele tiden, også - og især - når du har det skidt, så alene er du ikke!
Hej Esmaralda Jeg læste noget om det inde på, jeg tror det var på brevkassen. Jeg er blevet skivet op til en af dem der ved noget om det der sker oppe i hoved på en, af min læge. Er det en god ide? Eller skal jeg kontakte Agape? Guds fred være med jer. kh. Stefan
Hej Kristina. Jeg er desværre blevet svigtet mange gange i skolen. Men jeg har holdt fast ved Jesus eller han har holdt fast ved mig jeg ved det ikke.
Tak for din venlige hilsen. Jeg tror at Gud vil gribe ind i mit liv så jeg bliver til det han vil at jeg skal blive til, så jeg kan tjene ham og mennesker.
Guds fred være med jer. kh. Stefan
Nikolaj
Bruger
Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej sbt
Jeg er enig med kristina i, at det nok er bedre for dig at kontakte Agape, end at gå til en psykiater. Jeg tror nemlig ikke, at du er psykisk syg. Men du har nogen problemer, som jeg tror, det ville være godt at tale med en erfaren kristen om, og det kan du finde i Agape.
mvh Nikolaj
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
Esmaralda
Bruger
Hej Stefan
Når du skriver at du er blevet svigtet mange gange i skolen er der en lampe som begynder at lyse hos mig....... Den siger: Så er det da klart at du har svært ved at binde dig - mange du har haft tillid til har svigtet.'
Når man er svigtet mange gange er det en fuldstændig normal reaktion at tænke noget i retning af :
"alle de andre jeg stolede på svigtede og skuffede - hvorfor skulle den næste være anderledes...... jeg lader være at binde mig for så undgår jeg i det mindste skuffelsen og følelsen af svigt"
Men ved du hvad - jeg tror ikke du er psykisk syg...... men jeg tror stadig at du har brug for en proffessionel til at komme videre (=bearbejde alle svigtene og komme ud over dem og videre i livet)
Til det kan man bruge en terapeut eller en psykolog..... personlig ville jeg vælge en som er kristen...... sådan en finder man fx på Agape....... derfor ville jeg kontakte dem først...... (dette er også svar på et andet indlæg) Der findes også kristne terapeuter og psykologer (og også psykiatere, men dem tror jeg ikke du får brug for) rundt omkring i Danmark......
Venlig hilsen Ester