Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#40164 - 10/12/2004 22:07 Helmut Lotti
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej café,

jeg har endnu et spørgsmål.
Jeg har lige hørt en julekoncert med Helmut Lotti. Han synger bl.a. de smukker sange "God rest ye merry gentlemen", "Panis Angelicus (Romersk-katolsk bøn), "Ave Maria" og "Silent Night".

Mit spørgsmål er: Er manden kristen? Noget kunne jo tyde på det ud fra hans valg af julesalmer. Kender nogen mere til ham og ved, om han skulle være kristen? Og hvis ja, er han så katolik eller protestant?

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#40165 - 10/12/2004 23:17 Re: Helmut Lotti [Re: tau]
korintherbrevet
Bruger

Reg.: 23/03/2002
Sted: Herning
Hej Tau/PIGE
Jeg vil som det første sige at jeg ved ikke om Helmut Lotti er kristen, men du må huske at til jul er det en stor tradition at synge julesange-salmer både på engelsk og dansk, og det gør mange selvom de ikke tror på teksten, ikke tror på Gud. Feks. Kim Larsen har lige udgivet en jule cd. og han er ikke kristen, han udtalte sig desuden også for en tid siden på tv. under nyhederne, da han lige havde udgivet sin nye cd. der er en lille debat om det her, som nogle skrev først i november.
Han sagde denne sætning: Tag ikke Herrens navn forgængeligt. Han blev spurgt fordi han havde plukket lidt i teksterne, og da sagde han at det var når det blev for religiøst. Og han syntes at hvis man prøvede at prædike et religiøst budskab var der ingen grund til blive ved med at gentage det.
Håber du forstod mit svar, selvom jeg skrev en del om Kim Larsen også, men det var jo kun et eks.
Mvh. Korintherbrevet

Jer. 29 v11 "Jeg ved, hvilke planer jeg har lagt for jer, siger Herren, planer om lykke, ikke om ulykke, om at give jer en fremtid og et håb."

Til toppen 
#40166 - 10/12/2004 23:37 Re: Helmut Lotti [Re: korintherbrevet]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Christina

tak for svaret. Jeg er dog lidt ærgerlig over, at du ikke ved, om Helmut Lotti er kristen. Men pyt det kan være, at der er andre, der ved det.

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#40167 - 02/01/2005 17:51 Re: Helmut Lotti [Re: tau]
Anonym
Anonym

Jeg tvivler lidt på at Helmut Lotti er kristen.

Han har ved flere lejligheder udtrykt sin kærlighed til heavy metal musik, særligt bandet Iron Maiden.

Over for en journalist fra BT, gav han endda et par strofer af Iron Maidens sang "The Number Of The Beast".

Jeg tvivler nu stærkt på at Helmut Lotti er kristen - mange af de numre han synger er udvalgt af hans manager. Personligt er han mere til rock, har han selv udtalt.

Til toppen 
#40168 - 03/01/2005 01:25 Re: Helmut Lotti
KajQrd
Bruger

Reg.: 17/04/2004
Fede argumenter, MC Kristen... Jeg er også mest til rock og heavy metal, og jeg spiller det gerne selv. Jeg skal da gerne indrømme, at Iron Maiden ikke er en del af samlingen, da jeg synes de er hamrende elendige rent musikalsk, men jeg hører da en del bands, der spiller musik, der er en del tungere. Skal jeg tolke det som at jeg er på vej lige lukt i Helvede?

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Til toppen 
#40169 - 03/01/2005 07:32 Re: Helmut Lotti [Re: KajQrd]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Mark

jeg tillader mig lige at give mit besyv med.

Jeg tror såmænd bare at MC Kristen mente, at Helmut Lotti personligt ikke vælger de kristne sange, men at det er noget, hans manager vælger, fordi det passer til Helmuts image. Personligt foretrækker han det ikke kristne, som altså så i hans tilfælde er rock. Men dette betyder jo ikke, at man ikke kan være kristen og høre rock, pointen går på, at han netop fravælger det kristne - ikke på at han tilvælger rocken.
Forstår du?

Godt nytår
Tau.

Til toppen 
#40170 - 03/01/2005 17:47 Re: Helmut Lotti [Re: tau]
Anonym
Anonym

Jep, Tau har helt ret.

Mark, jeg skriver ingen verdens ting om at du er på vej til helvede fordi du hører heavy metal og rock.
Men hvis Lotti virkelig var kristen, ville det nok ikke være det smarteste træk at stille sig op og synge "666 - the number of the beast" foran en journalist fra sladderpressen, vel ?

Personligt kan jeg godt lide noget af Dimmu Borgirs musik, men jeg tager dyb afstand fra deres tekster, som er meget sataniske. Men at de laver flot og storladen musik, kan man ikke tage fra dem. Og jeg tror også at man sagtens kan lade sig besætte hvis man lever sig alt for meget ind i Darkthrone, Burzum og hvad de alle sammen hedder! Jeg håber virkelig at nogen har talt Evangeliets sag for dem!!

LAD HELE VERDEN VIDE, AT DEN ENESTE VEJ TIL FRELSE ER VIA JESUS KRISTUS - O HVILKEN HERRE!

Til toppen 
#40171 - 04/01/2005 00:34 Re: Helmut Lotti
KajQrd
Bruger

Fair nok... Min fejl

Til toppen 
#40172 - 04/01/2005 00:47 Re: Helmut Lotti
korintherbrevet
Bruger

Hej.
Jeg vil kort bekende, at man godt kan blive besat af musik/musikken, og lige den musik i snakker om her, kan nok godt føre til at man bliver besat af det satanistiske, vil jeg mene, men det jeg vil sige er at jeg var engang helt besat af en sanger, nærmere sagt: Michael Jackson, mit værelse var fyldt af plakater, billeder med ham, jeg hørte hans musik døgnet rundt, og det første jeg gjorde om morgenen, var at gå hen og kysse ham på munden, på en af plakaterne. Jeg farvede mit lange hår sort, jeg købte en T-shirt der lignede en af hans på en prik, som han har haft på til en koncert, jeg havde på video, som jeg også så tit. Jeg har 14 cder med ham.
Jeg skrev sammen med en pige engang, hun tilbad ham som Gud, bad til ham hver dag, han hjalp hende sagde hun, bortset fra da hendes farmor døede, da bad hun til vores Gud, kristendommen. Så man skal passe på. Og vil man være kristen skal man ikke lige høre satanist musik, mener jeg. Jeg har omvendt mig idag, for ca. 5 år siden, og tilbeder ikke MJ mere, men hører hans musik indimellem. Jeg har solgt alle plakater, billeder osv... bortset fra cderne, til en pige, for ikke at bruge min tid på ham, men Jesus i stedet for.
2 Mos. 20 v. 1 "Du må ikke have andre guder end mig". ( 1 Bud. )
MVH. Korintherbrevet.

Jer. 29 v11 "Jeg ved, hvilke planer jeg har lagt for jer, siger Herren, planer om lykke, ikke om ulykke, om at give jer en fremtid og et håb."

Til toppen 
#40173 - 04/01/2005 00:56 Re: Helmut Lotti [Re: KajQrd]
korintherbrevet
Bruger

Hej. Jeg vil lige kort sige at fordi jeg skrev det jeg skrev i mit sidste indlæg, er ikke fordi jeg siger du er besat af musikken, at du er ved at blive satanist, på vej mod helvede osv... men det kan føre til det, så pas hellere på.
MVH. Korinthervrevet.
Godt nytår.

Til toppen 
#40174 - 09/01/2005 04:48 Re: Helmut Lotti [Re: korintherbrevet]
KajQrd
Bruger

Hejsa
Jeg er sådan set ikke uenig i, hvad du skriver om, at musik kan blive en besættelse. Men jeg tror ikke nødvendigvis det har noget med kunstnerens åndelige habitus at gøre. I tilfældet med musik af kunstnere, der bekender sig til satanismen vil jeg umiddelbart også mene, at de med deres livvsyn kan have en skadelig indvirken på mennesker. Men umiddelbart tror jeg, at skaderne ved at høre Britney Spears og Christina Aguilera lovprise utugt i deres sange og se dem udføre, hvad der vel bedst kan betegnes som striptease i deres videoer har en lige så skadelig indvirken. Der er vel to ekstremer for, hvordan man kan vælge at håndtere dette. Den ene er, at lukke af for alt, der kan have en dårlig indflydelse og den anden er at lytte til alt uden hensyntagen til budskabet. Umiddelbart tror jeg ikke, at nogen af ekstremerne er brugbare løsninger. Den første, fordi den medfører seperation fra omverdenen og desuden et stort potentiale for dømmesyge... Total accept er problematisk, fordi det reelt er en accept af manglende moral og blasfemi. Hvor grænsen skal gå vil i alle tilfælde blive subjektiv, men jeg tror, det er gavnligt at huske, at vi skal leve I verden, men ikke AF hverden.

Hvis jeg selv skal gøre et bevidst valg, hvad jeg ikke indtil nu er lykkedes med, så vil min grænse nok gå, hvor en kunstner direkte opfordrer til og forherliger noget, som Bibelen siger er synd. Kort sagt, så er det ikke min opgave at dømme en kunstners livsførelse og lignende eller for den sags skyld løbe med sladder om vedkommende, men i stedet dømme ud fra, hvad kunstneren står for. Og dette udelukker i hvert fald i min bog både Dimmu Borgir, Dark Throne og Satyricon, men jeg har de samme problemer med Britney Spears, Jokeren og en masse andre, der kører dagligt i radioen.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær