Hej Ole,
Gennem årene har jeg lært Herren at kende, ikke som en streng Herre, der føre nøje regnskab over mine synder, men som kærlig, barmhjertig, tilgivende og villig til at hjælpe når jeg har haft behov derfor. En bøn for mit vedkommende kan lige så godt foregå indeni mit hjerte på arbejdspladsen, som på min knæ på mit værelse. Jeg taler til min himmelske Fader som jeg ville tale til min egen jordiske far - altså til en som man elsker, og til en som man ved elsker en. Jeg forsøger kun at bede om de ting, som er ham velbehagelige og som jeg føler er retfærdige ønsker, som er i harmoni med hans vilje for mit liv. Jeg har også oplevet modgang på arbejdet og har, som svar på min bøn fået en umiddelbar følelse af fred i min sjæl - gød jeg ikke fred i din sjæl med henblik på denne sag etc. Jeg ved at evangeliet er sandt. Jeg har haft disse løbende vidnesbyrd i mit liv lige sinde Jesus Kristus nedlod sig til at møde mig og opfordrede mig til at følge i Hans fodspor og leve mit liv efter samme mønster, hvorefter Han levede sit (syndfri) liv.
Jeg kan kun sige til dig, at ånden har vidnet for mig så mange gange, som svar på mine bønner. Sommetider har jeg følt ånden under bøn, og sagt ord, som jeg sikkert ikke ville have bedt om, hvis jeg ikke havde ånden (jfr. at den går i forbøn for os med uudsigelige sukke (kraft)). Den første gang jeg fik et svar på en bøn til Gud var da Jesus Kristus mødte mig første gang. Det skete i 1979. Men jeg er taknemlig for at kunne sige at jeg siden dengang har haft løbende vidnesbyrd fra Gud i min hverdag. Der har selvfølgelig været perioder hvor jeg har følt mig alene, men så skulle jeg prøves, og "engle kom og betjente mig" igen.
Jeg ved at ånden kan og vil hjælpe os og indgyde fred i vor sjæl, som svar på oprigtig bøn. Jeg sad for et stykke tid siden og bad, overvældet, pga. vores frygteligt vanskelige situation, med et firma, som jeg havde. Idag har jeg solgt firmaet. Men mens jeg sad der (og mest havde lyst til at springe ud fra en bro, selvom det ville have været fejt), så fyldtes hele mit legeme og min sjæl med fred. Jeg fik ikke en pose penge, men fred blev udgydt i min sjæl. Kan man så være rigere?
Jeg har mange vidnesbyrd fra Gud og kunne ikke leve mit liv uden at have denne daglige kontakt, eller livlinje, til Gud. Jeg ved at at vi har en himmelsk Fader deroppe, som bekymrer sig om os alle og ønsker os det bedste. Han besvarer vore bønner, hvis vi beder til ham af et oprigtigt hjerte, og med tro på Jesus Kristus.
Med venlig hilsen
John