Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#38340 - 12/11/2004 11:22 Biskopper
loewendahl
Bruger

Reg.: 31/12/2003
Sted: Randbøl Hede
Hej

Vil blot komme med en opfordring.

Jeg har lige skrevet en mail til Biskop Søren Lodberg Hvas.
I mailen gjorde jeg opmærksom på min utilfredshed med hans reaktion, på de 26.000 indsamlede underskrifter mod kirkelig velsignelse af homofile parforhold.

Jeg tror personligt, at det er en god ide at tilkendegive vore holdninger, også som privatpersoner.
Biskopperne har brug for at vide når de, efter vor mening, træder forkert.

Frisk mod.
Vær høflige. Og underskriv altid Jeres breve med fulde navn og adresse. En godt ting er også at gøre opmærksom på at I forventer svar tilbage.

I finder mail adr. på stifternes hjemmesider.

MVH Helle

"Jesus vandt og jeg har vúndet"!

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#38341 - 12/11/2004 16:55 Re: Biskopper [Re: loewendahl]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Tak for opfordringen!

De herrer Hvas, Lindhardt, Holm m.fl. har tilsyneladende ikke forstået en pind af, hvad det drejer sig om.

Husk at gøre opmærksom på, at vi ikke opfatter underskriftsindsamlingen som et angreb på de homofile, men som et opråb til folketingspolitikerne om at lade folkekirken være i fred og til biskopperne om at stå fast på Bibel og bekendelser.

Det kunne måske også være en god idé at skrive til politikere, som har udtalt sig på en måde, som vi ikke bryder os om (f.eks. vedr. homoseksuelle vielser, religionsfrihed for EU-kommisærer eller Færøernes ret til ikke at have fri abort); særligt vil jeg opfordre de, som har stemt på en sådan politiker eller dennes parti, til at gøre ham/hende opmærksom på, at nogle af de vælgere, han/hun har bag sig, er lodret uenige med hans/hendes udtalelser.

- Nikolaj

P.S.:
Aalborg Bispegårds e-mail-adresse: kmaal@km.dk (adressér til biskop Søren Lodberg Hvas)
Roskildes biskop Jan Lindhardts e-mail-adresse: kmros@km.dk

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær