Helt sikkert. Jeg arbejder sammen med muslimer til dagligt, de er meget flinke og gode arbejdskammerater, bare for at slå fast at det ikke er menneskene der er problemet, men selve islam.
Jeg har nogle gode venner fra Irak, de kom til Danmark på grund af religiøs forfølgelse fra Islam. Og faktisk fortsætter det i Danmark. På sprogskolen gik de sammen med muslimer, der truede med at de ville kidnappe deres børn, hvis de ikke blev opfostret med Islam. Han spurgte mig direkte om hvorfor den danske stat ikke bare smider alle muslimer ud af landet

Tænk hvis en dansker sagde det, men hans kommentar beroede ikke på fordomme. Han nævnte i øvrigt at selvom vi hører en masse fra Israel-Palestina konflikten, er det forbløffende lidt (eller slet intet) man hører om at Palestinensernes terrororganisationer faktisk ikke kun forfølger jøder, men også kristne.
At en filminstruktør kan blive myrdet og en dansk underviser blive slået ned, og at nogen får dødstrusler, tyder på et afstumpet menneskesyn. Og at nogen støtter dem, nej nej.
Jeg spurgte min ven om hvorfor de har et problem med demokrati, og hvad med Tyrkiet, der har demokrati? Han svarede at de andre lande i Mellemøsten ser skævt til Tyrkiet for demokrati. Problemet: I diktatuerer er loven på en måde "deal with it". Men i et demokrati er kan man stille spørgsmål ved loven og landets leder. Og de har jo flere steder Sharia-lovgivning dvs Koranen som grundlov. Og dermed bliver spørgsmål til loven det samme som spørgsmål ved Koranen og Islam...
Så vidt jeg ved giver Sharia-lovgivningen mulighed for at stene alle ikke-troende (ret mig endelig hvis jeg tager fejl) Hvis det er rigtigt, så må vi lige kigge på en anden ideologi. I 1940'erne var der nogen, der havde magt, og de brugte den til at forsøge at dræbe alle de jøder de kunne fange. Vi er næsten alle sammen rørende enige om at hade den ideologi i dag, mig selv til med. Den lader vi stå et øjeblik.
Rasmus