Hvis nogen undrer sig over at Mentoren, som på 3 uger skrev over 100 indlæg, pludselig er blevet tavs, så kan jeg fortælle, at han er blevet bedt om at finde en markant anden stil og holdning til sin deltagelse på Debatten hvis han ønsker at fortsætte. Den 1. nov. skrev jeg således til ham:

Indenfor den seneste tid er du flere gange blevet bedt om at vise bedre respekt for, at du er gæst på et netsted, som ønsker at forkynde Kristus på et evangelisk-luthersk grundlag. Du har i hvert tilfælde affærdiget disse henstillinger og blot fortsat din meget belærende og bedrevidende stil. Det kan vi selvsagt ikke fortsat leve med og derfor må jeg bede dig om enten at lægge din stil meget om eller helt at forlade Café Thomas Debatten.

Han har reageret ved at henvise til Jehovas Vidners lære om, at alle som er uenige i deres tolkninger af Bibelen, er fornægtere af sandheden og dermed fordømte af Gud. Vi har kvitteret med den konstatering, at i så fald er Café Thomas Debatten næppe et sted for ham. Vi ønsker ikke at Café Thomas skal bruges som prædikestol for en falsk og ubibelsk lære, som gør krav på at være den eneste rigtige kristendom.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)