Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#38179 - 01/11/2004 14:20 Er kristendommen sandheden?
Anonym
Anonym

Det er det jeg ønsker at få svar på, så håber at der er nogle der kan hjælpe???

Til toppen 
#38180 - 02/11/2004 15:07 Re: Er kristendommen sandheden?
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Det er virkelig et godt spørgsmål. Det afgørende er jo ikke om kristendommen giver mening eller giver mig gode oplevelser og venner. Heller ikke om kristendommen kan forklares eller føles rigtig. Nej, det afgørende er, som du rigtigt spørger om: er den sand? Kan jeg stole på hvad kristendommen lærer mig?

Jeg vil ikke tøve med at svare ja. Men selvfølgelig har du brug for mere end mit eller andres svar. Ingen af os skal tro på noget bare fordi andre siger, at det er sandt. Du bliver nødt til selv at finde ud af om du mener kristendommen er værd at satse på.

Her på JesusNet har vi mange artikler og svar som sikkert kan besvare nogle af dine mange spørgsmål til kristendommen. Prøv at læse disse:

Tro, viden og sund fornuft
Kan Gud bevises?
Jesus - det stærkeste Guds-bevis!
Tredimensionel Gud
Kan Gud bevises?

Uanset hvor gode argumenter vi kan finde for at tro på Jesus og hans lære, så er det ikke muligt at bevise at kristendommen er sand. Det er heller ikke muligt at modbevise. Derfor kan svaret på dit spørgsmål ikke basere sig på filosofisk logik eller på videnskabelig beviser. Det handler i sidste ende om tro.

Nu er tro ikke det modsatte af viden. En tro der ikke passer sammen med vores viden og som ikke stemmer med det vi erfarer og ser, den er ikke meget værd at bygge sit liv på.

Jeg kan derfor ikke gøre så meget andet end at udfordre dig til selv at finde ud af hvad du selv tror. Kildematerialet, Bibelen, er frit tilgængelig og det bedste sted du kan begynde er i Bibelens fortællinger om Jesus, som er kristendommens hovedperson. Læs fx Lukas evangeliet og overvej med dig selv undervejs: Har denne Jesus noget at sige til mig? Og hvad er hans budskab i så fald?

Jeg håbert du når frem til samme resultat som jeg: At Jesus - hans ord og hans liv - virkelig gør kristendommen værd at satse på.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær