Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#37945 - 24/10/2004 11:21 Jesus' søskende?
Fiskeren
Bruger

Reg.: 30/08/2004
Sted: Jeg bor hjemme endnu, men håbe...
Hej.
Jeg søgte rundt forskellige steder på nettet, for at finde oplysninger om Jobs Bog til en skoleopgave, da jeg fandt denne hjemmeside: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-083.htm.
Der er en oversigt over hvem der har skrevet hvad i Bibelen, hvornår personerne levede, og hvilken stilling de havde i samfundet. Jeg læste den let igennem, men faldt over anden sidste rubrik, hvor forfatteren er Judas. I kassen til højre står der: Discipel (Jesus' bror).
Nu er mit spørgsmål. Ved vi noget om Jesus havde søskende? Det vil ikke være utænkeligt for mig, faktisk har jeg altis troet, at Josef og Maria fik flere børn, men ved vi hvem disse mulige søskende til Jesus er?
Håber i kan hjælpe.
Hilsen Fiskeren.

Til toppen 
#37946 - 25/10/2004 21:57 Ja, Jesus havde søskende [Re: Fiskeren]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej Fisker

Ja, Jesus havde både søstre og brødre fortæller Bibelen flere steder, bla. flg. steder:
- Mattæusevangeliet 12:46
- Lukasevangeliet 8:19
- Markusevangeliet 3:31

Vi kender ikke navne og antal på søstrene, men i Mattæusevangeliet 13:55-56 får vi navnene på 4 brødre: Jakob, Josef, Simon og Judas. Mens Jesus levede var hans brødre meget skeptiske og afvisende overfor Jesus (se Johannesevangeliet 7,5), men senere, efter Jesu død blev hans bror Jakob den første leder for menigheden i Jerusalem. Han er også forfatteren til "Jakobs Brev". Der er ligeledes almindelig enighed om at forfatteren til Judas' brev må være den anden af Jesu brødre. Vi kan altså konstatere at i det mindste nogle af Jesu kødelige brødre kom til tro på Jesus som Guds søn.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær