Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#37938 - 22/10/2004 22:55 Hvad er forskellen på LM og IM?
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej café,

jeg har fået forklaret det før, men jeg forstod det ikke rigtigt, - hvad er forskellen på Luthersk Mission og Indre Mission?
Hvad tror de, hvem stiftede dem og hvornår?

Mvh Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#37939 - 22/10/2004 23:51 Re: Hvad er forskellen på LM og IM? [Re: tau]
øhlenschlæger
Bruger

Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg
Der er en kort redegørelse for IM's baggrund og tidlige historie her. LM's historie kan man læse korfattet om her.

Teologisk er der nogle mindre forskelle, som der er nogenlunde gjort rede for her. Der er også nogle mindre forskelle i, hvornår man mener, at der er tale om en menighed (LM mener groft sagt, at de mennesker, der samles til møde i missionshuset, udgør en menighed), og hvornår det er relevant tale om hyrder og lærer (IM: et embede; LM: en funktion).

En lidt mere grundig redegørelse for forskellene kan man finde i bogen "Jordens største under" (flere forfattere), København (Credo Forlag) 1997, hvor de forskellige syn på menigheden præsenteres.

Jakob Øhlenschlæger

Til toppen 
#37940 - 23/10/2004 00:13 tak [Re: øhlenschlæger]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Øhlenschlæger,

mange tak for svaret!!! Det var brugbart.

mvh Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær