Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 13 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115517 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#37787 - 20/10/2004 20:45 the passion of the christ
Anonym
Anonym

hvordan kan i dog sige den film er god har set den det er da lige til at lukke op og skide i

Til toppen 
#37788 - 21/10/2004 01:02 Re: the passion of the christ
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Mjaok... Enhver sin smag..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#37789 - 24/10/2004 14:07 Re: the passion of the christ [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

syntes bare der er andre film der fortæller historier fra bibelen på en langt langt bedre måde feks de 10 bud og prinsen af egypten. Mel gibson burde tage sig gevaldigt sammen.......

Til toppen 
#37790 - 24/10/2004 15:08 Re: the passion of the christ
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej anonym, du skriver:

Mel gibson burde tage sig gevaldigt sammen.......

Det bliver han nok ked af at høre, at du synes!

Men jeg er enig med dig i, at tegnefilmen "Prinsen af Egypten" er en knaldgod film, bare helt anderledes ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#37791 - 07/11/2004 14:08 Re: the passion of the christ [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Ja det gør jeg for da det er instruktøren der har "magten" til at forme filmen som han syntes den skal være, så er det jo Mel gibson der skal tage sig sammen. For folk der ikke aner en .... om bibelen er det jo svært at se den film og forholde sig til den (det gælder ikke for mit vedkommende). jeg mener at hvis man laver film med historier fra bibelen, er det min menig at de skal være nemme at gå til (og forstå!). ligesom prinsen af egypten.

Til toppen 
#37792 - 15/11/2004 10:44 Re: the passion of the christ
Anonym
Anonym

hmm the passion of the christ er Gibsons fortolkning som han opfatter det, det er ikke alle der er enige med ham og så er der dem der er. Det er helt i orden man må gerne ha delte meninger, men i siger han skal tage sig sammen. Hvorfor?
han viser det han mener og det har han jo lov til.

Til toppen 
#37793 - 15/11/2004 12:00 Re: the passion of the christ
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej anonyme, ja det har du da fuldstændig ret i!

Jeg tror da heller ikke, at der er mere end en enkelt (også anonym) der har den opfattelse, at Gibson skal "tage sig sammen" - det er ikke noget "vi" synes!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#37794 - 08/02/2005 21:08 Re: the passion of the christ
Zenia
Bruger

Reg.: 07/02/2005
... vil egentlig gerne fortælle om oplevelsen omkring filmen "The passion of the Christ". ... Da filmen havde verdenspremiére, befandt jeg mig på et Jomfru Maria Åbenbaringssted - Medjugorje i Jugoslavien - som i sagens natur rummede rigtig mange mennesker, som var meget optaget af deres religion. - Mange talte om filmen, og rigtig mange gav udtryk for tro på og håb om, at Mel Gibsons måde at lave filmen på ... ville medføre, at mange mennesker jorden rundt - som var i dvale - ville vågne op ... og som vor verden er idag, skal der jo "skrap lud" til, for at det kan opnåes. -
... indtil nu har jeg ikke kunnet se filmen, men har læst Katharina von Emmerich´s visioner, som den jo skulle være lavet over ... og den må jeg sige, at jeg græd meget over ...

Til toppen 
#37795 - 09/02/2005 08:37 Re: the passion of the christ [Re: Zenia]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Zenia - og velkommen til! ...

Ja, den film har bestemt været årsag til nye tanker og overvejelser hos mange.
En af præsterne i mit sogn så den med sine konfirmander, og mange gode samtaler fulgte.

Det er godt at kunne dele oplevelsen med andre bagefter .. det havde jeg i hvert fald selv brug for. Der var meget stille i biografen, da filmen var forbi, ingen sagde et ord eller rejste sig, men blev siddende tavse, længe, også efter at de næsten endeløse rulletekster var forbi ...

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#37796 - 10/02/2005 18:35 Re: the passion of the christ [Re: kristina]
Zenia
Bruger

Reg.: 07/02/2005
... mange tak for velkomsten ... jeg glæder mig til at vende tilbage til debatten her, når jeg har lidt mere tid. Lige nu er jeg lidt presset tidsmæssigt. ... m.v.h. Zenia

Til toppen 
#37797 - 03/03/2005 17:04 Re: the passion of the christ [Re: kristina]
badeanden
Bruger

Reg.: 03/03/2005
nej det var mig der sagde at den var til at lukke op og skide i jeg syntes at det er mel gibsons opgave at fortælle den historie på en måde så alle kan følge med (også dem der ikke har læst den) da jeg så "the passion of the christ" var det sammen med 2 venner og min stedfar ingen af dem havde noget særligt tilhørsforhold til bibelen (det har jeg heller ikke for jeg er ikke særligt troende, men jeg har dog læst bibelen og der med også historien der ligger til grund for filmen) da filmen var slut sad vi så bagefter og snakkede om at den ikke var særligt let forståelig for folk uden tilhørs forhold til bibelen men som jeg har skrevet tidligere så tror jeg at instruktørens frtælle stil er vgtig for hvordan publikum tager i mod en film... så hvis man vil se en brand god film der bygger over bibelen så vil jeg ikke anbefale "the passion of the christ" men derimod "prinsen af egypten" det er ikke samme historie men fortællestilen er langt bedre end i mel gibsons makværk

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær