0 registrerede () og
8
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#37758 - 19/10/2004 05:16
Hvad skal vi svare Jesus ?
|
Bruger
Reg.: 12/04/2004
|
Hvad skal vi svare VOR broder, Jesus Kristus, hvis han så inderligt beder os ( os der bærer kristen-navnet ) om IKKE at glemme VOR GUD og FADER ?
Jeg citerer her fra bogen "forsoningslæren og genvejen" Citat......
VOR FADER har sendt mig, Kristus, eders ældre Broder til eder, og jeg taler i Hans Navn! Jeg taler til alle eder, der bære Kristennavnet, til alle eder, der mene, at jeg er Faderen og Faderen er mig. Mennesker! alle I, der elske og tilbede mig, I vide ikke, hvilken Sorg og Smerte I dagligen forvolder mig. I vide det ikke; thi vidste I det, da vilde min Sorg, min Smerte give Genklang i eders Hjerter. Jeg vil ikke klage for eder over den Byrde, I have givet mig at bære; thi vor Fader har hjulpet mig at bære den. Ja, sandelig. Han har baaret den for mig, thi ellers var jeg segnet under Byrdens Vægt! Og hvilken Byrde er det ikke! I have gjort mig, eders ældre Broder, til eders Gud! Hvor kunde I gøre det? Bære I ikke alle i eders Hjerte et Billede af eders Gud, eders Aands Fader? Jeg spørger eder, føle I ikke, at jeg langtfra svarer til dette Billede? Eller har Mørket og vor ældste Broders Løgne blindet og forvirret eder saa meget, at I kunne lade eder nøje med at have mig til eders Gud, mig, der kun er eders Broder? Sandelig, Mørket maa have forblindet eder! Thi hvad er jeg mod vor Fader, mod Ham, der var, er og altid vil være? En Almagt, et Væsen, som I ingen Sinde kunne fatte, saa længe Mørket er tæt om eder. Hvad er jeg mod Ham, den Almægtige? Som en Draabe mod Jordens største Hav er min Magt og Vælde mod Hans. Som et Sandskorn mod Jordens højeste Bjerg er min Viden og mine Kundskaber mod Hans. Som et Fnug, ja som et usseligt Fnug mod det hele Univers, er min Kærlighed mod den Kærlighed, som Han bærer til eder! Thi I ere Hans Børn, Hans elskede Børn! Og hvad er en Broders Kærlighed mod en Faders? Sandelig, Han elsker eder uden Maal og Grænse! Thi I ere fødte af Ham, skabte af Hans eget guddommelige Væsen. Og Ham have I sat i Skygge, thi I have stillet mig mellem eder og Ham! Ja, I have glemt Ham i en Afkrog af eders Hjerter, thi I have givet mig al den Kærlighed, I raade over, og som med Rette ene tilkommer Ham. - Mig elske I som eders Gud, og hvorfor gøre I det? Fordi I mene, at jeg har lidt for eders Synder, fordi I mene, at jeg har baaret eders Synder op paa Korsets Træ! Fordi I mene, at jeg har sonet eders Synder! Derfor elske I mig, I vildledte Mennesker! Sandelig, jeg har sørget over eder, thi en saadan Kærlighed tilkommer mig ingenlunde! - Men vor Fader har sørget end mere; thi i eders blinde Tilbedelse af mig, have I glemt Ham. Og mindedes I Ham, da var det kun for at tale om hans Naade mod eder; for at mindes den Naade, Han har vist mod eder, ved at lade sin Søn, "den enbaarne", lide en pinefuld Død for eders Synders Skyld! - Hvor lidet I dog kende eders Fader! Thi Naade er ikke det samme som Kærlighed;
Sandelig jeg siger til eder, til alle, der bære Kristennavnet: bærer det med Ære! Viser i eders Gerninger, at I ere værdige til at bære det! Tilgiver - og I ville selv opnaa Tilgivelse; thi saaledes som I tilgive den, der har syndet mod eder, saaledes vil eders himmelske Fader tilgive eder. Og glemmer ikke, at eders Tilgivelse ophæver de Forbandelser, som vor ældste Broder har udslynget mod eder, og den knytter et uopløseligt Kærlighedsbaand mellem eder og ham. Glemmer ej heller, at I ville glæde eders himmelske Fader, thi da ser Han, at I have fundet Vejen, Genvejen, der fører til Ham, fører til det Hjem, til de Glæder, den Lykke, Skønhed og Fryd, som Han dér har beredt for eder alle. - men have i fundet Genvejen, da blive I seende; Thi Mørkets slør, der dækkede eders Syn og bandt eders Tanker, vil falde, og I ville forstaa! Forstaa, hvor vildførte I have været. Ja, sandelig, da ville I forstaa: at jeg ikke er Faderen og Faderen ikke mig, forstaa, at jeg ikke er eders Gud! Da vil det være ufatteligt for eder, at I nogen Sinde have troet saaledes; da ville I forstaa, at jeg i Sandhed er eders ældre Broder, at den Kærlighed, som jeg nærer til eder, er en Broders - ikke en Faders. Ja, da ville I tage Byrden af mine Skuldre, da vil min Fakkel - min Kærlighedsfakkel - der lyser for eder, funkle med end større Styrke og sprede det Mørke, der omgiver eder, da vil den fuldt ud blive den Ledestjerne, som I med Tryghed kunne følge - og da ville I ingen Sinde oftere gaa Omveje paa eders Vandring mod det fjerne Faderhjem. -
Vor Fader har sendt eder et Budskab, et Budskab, der ikke alene er til eder, men til al Verden; men I, der bære Kristennavnet, I burde være de første til at modtage det, og ere I de første til at forstaa det, de første til at tilgive vor ældste Broder - da vise I, at I bære Navnet med Ære
Fader, du, der har sendt mig som din Talsmand til Menneskene, dine Børn, du vil lægge din Velsignelse i mine Ord, at de kunne bære Kærlighedens rigeste og skønneste Frugter! Vær med os alle nu og i Evighed! Amen!
Citat slut !
Nu spørger jeg, Hvad skal vi svare ? Kærlig hilsen Jesper
|
|
Til toppen
|
|
|
#37760 - 19/10/2004 09:19
Re: Hvad skal vi svare Jesus ?
[Re: jesper45]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Jesper
Jeg vil, som svar på dit spørgsmål, takke Jesus for Guds Ord i Bibelen, som er alle kristnes fælles trosgrundlag.
I Matt 24,4-5 står der:
»Se til, at ingen fører jer vild!
For der skal komme mange i mit navn og sige: Jeg er Kristus!
og de skal føre mange vild.
Den tekst du citerer er på ingen måde fra Jesus, men fra Michael Agerskov, og den er ikke guddommelig, men i høj grad tværtimod.
Michael Agerskov modtog ad mediumistisk vej via sin kone Johanne vranglærende budskaber om selvfrelse ved reinkarnation.
Eventuelt interesserede kan læse mere om "Vandre mod Lyset" her
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#37762 - 19/10/2004 14:07
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Det er også rigtigt at Michael Agerskov i 1920 udgav en bog med titlen Vandrer mod lyset hele bogen kan læses her http://www.vandrermodlyset.dk Kærlig hilsen Jesper
|
|
Til toppen
|
|
|
#37763 - 19/10/2004 15:35
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hej Jesper
Bare det her: "I 1908 blev et jordisk medium kontaktet af intelligenser fra den åndelige verden. Årsagen var at man fra oversanselig side ønskede at gøre menneskeheden bekendt med en række forhold vedrørende deres oprindelse, Guds forhold til dem og kampen mellem Lyset og Mørket - det gode og det onde" kan få mine små nakkehår til at rejse sig.
Paulus siger jo i Galatherne 1,8 " Men om så vi selv eller en engel fra himlen forkyndte jer et andet evangelium end det, vi har forkyndt jer, forbandet være han. Som vi allerede har sagt, siger jeg nu igen: Hvis nogen forkynder jer et andet evangelium end det, I tog imod, forbandet være han."
I Joh. Åbenbaring står der "Jeg vidner for enhver, der hører profetordene i denne bog: Føjer nogen noget til dem, vil Gud tilføje ham de plager, der er skrevet om i denne bog, og trækker nogen noget fra ordene i denne profetiske bog, vil Gud fratage ham hans del i livets træ og i den hellige by, som der er skrevet om i denne bog." (22,18-19)
Det korte og det lange er, at Gud IKKE har ændret på sin lære. Det vi skal vide står i Bibelen, og derpå kan hverken engle eller oversanselige intelligenser ændre. Derfor kan vi med sikkerhed sige, at en lære, der på den her måde fuldstændig undgår Kristendommens hjerte, nemlig Forsoningen på Korset, og undlader at forkynde synd og nåde, bestemt ikke er af Gud. Har man ikke forsoningen, er udgangspunktet forkert....og som konsekvens deraf er alt det øvrige også forkert.
Altså, Gud komme ikke med en ny lære.
Mkh Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#37764 - 19/10/2004 19:32
Re: Hvad skete der med figentræet?
[Re: malli]
|
Bruger
Reg.: 04/09/2004
Sted: Et sted på jordkloden
|
Kære Malli Du skriver:
I Joh. Åbenbaring står der "Jeg vidner for enhver, der hører profetordene i denne bog: Føjer nogen noget til dem, vil Gud tilføje ham de plager, der er skrevet om i denne bog, og trækker nogen noget fra ordene i denne profetiske bog, vil Gud fratage ham hans del i livets træ og i den hellige by, som der er skrevet om i denne bog." (22,18-19)
Det var da interessant at læse, men hvordan kan vi nu være sikre på, at der ikke allerede er blevet lagt til og trukket fra i denne bog?
Malli: Mht figentræet står det også i Matthæus, hvor det fremgår at han ikke bare gør det for sjovt:
Da Jesus tidligt om morgenen var på vej tilbage til byen, blev han sulten. v19 Og da han fik øje på et figentræ ved vejen, gik han hen til det, men fandt ikke andet end blade på det. Så sagde han til det: »Du skal aldrig i evighed mere bære frugt!« Og i det samme visnede figentræet. v20 Da disciplene så det, undrede de sig og spurgte: »Hvordan kunne figentræet visne med det samme?« v21 Jesus sagde til dem: »Sandelig siger jeg jer: Hvis I har tro og ikke tvivler, kan I ikke alene gøre det med figentræet, men også sige til dette bjerg: Løft dig op og styrt dig i havet! og det vil ske. v22 Alt, hvad I beder om i jeres bønner, skal I få, når I tror.«
Jamen, Malli, her står der jo, at figentræet visnede med det samme (og lige foran øjnene på disciplene), gør der ikke?
Hvordan hænger det sammen med det, som der står i Markusevangeliet?
Mark. 11:
Forbandelsen af figentræet
v12 Næste dag, da de gik fra Betania, blev Jesus sulten. v13 Og da han på lang afstand fik øje på et figentræ med blade, gik han hen for at se, om han kunne finde noget på det; men da han kom hen til det, fandt han ikke andet end blade, for det var ikke figentid. v14 Så sagde han til det: »Aldrig mere i evighed skal nogen spise frugt af dig!« Og det hørte hans disciple.
Det visnede figentræ
v19 Om aftenen gik Jesus og disciplene ud uden for byen. v20 Næste morgen, da de gik forbi, så de, at figentræet var visnet fra roden. v21Og Peter, som kom i tanker om det, sagde til Jesus:»Rabbi, se, det figentræ, som du forbandede, er visnet.«
Matt. 21:
Forbandelsen af figentræet
v18 Da Jesus tidligt om morgenen var på vej tilbage til byen, blev han sulten. v19 Og da han fik øje på et figentræ ved vejen, gik han hen til det, men fandt ikke andet end blade på det. Så sagde han til det: »Du skal aldrig i evighed mere bære frugt!« Og i det samme visnede figentræet. v20 Da disciplene så det, undrede de sig og spurgte: »Hvordan kunne figentræet visne med det samme?«
Er det den samme begivenhed der tales om i de 2 skrifter?
Eller skal vi mon til at have fat i vores menneskelogik (f.eks viskelæder og blyant) for at få disse ting til at hænge sammen?
Alle gode hilsner fra
Gartneren
Kærlig hilsen
Gartneren
|
|
Til toppen
|
|
|
#37765 - 23/10/2004 12:19
Re: Faderen = Gud = Jesus ?
[Re: øhlenschlæger]
|
Bruger
Reg.: 04/09/2004
Sted: Et sted på jordkloden
|
Kære Jakob Du skriver:
Jeg taler til alle eder, der bære Kristennavnet, til alle eder, der mene, at jeg er Faderen og Faderen er mig.
Det sjove er, at ingen som bærer kristennavnet tror på det ovenfor citerede. Modalismen vandt kun kortvarigt frem i 200-tallet og blev hurtigt genkendt som vranglære. Derfor er der så vidt jeg kan se kun to muligheder:
1) Jesus og Faderen ved ikke, hvad kristne tror på. Det virker ikke særlig sandsynligt i mine øjne.
2) Det citerede er ikke et budskab fra Jesus. Efter min mening en langt mere sandsynlig mulighed.
For en god ordens skyld må det nok også nævnes, at "Forsoningslæren og genvejen" er et skrift fra Vandrer mod Lyset
Først vil jeg lige fortælle dig, at dit citat henviser til denne vranglære:
Faderen = Gud = Jesus
Dernæst vil jeg så påpege, at den beskrivelse af Værket - Vandrer mod Lyset - som dit link henviser til er fejlagtig på flere områder, bla. på dette område:
Før bogens tilblivelse var Michael Agerskov velbevandret i spiritistisk litteratur, mens hustruen, der var præstedatter, kun havde begrænset kendskab dertil, skriver han i sin selvbiografi "Nogle Psykiske Oplevelser" (4).
Som sådan er betegnelsen selvbiografi misvisende derved, at den omtalte bog (Nogle psykiske Oplevelser) ikke er en selvbiografi, hvilket også fremgår af bogens eget -> Forord og af bogens -> Indledning
Såfremt du ønsker at undersøge om det øvrige i dit link stemmer overens med virkeligheden/fakta kan jeg henvise hertil -> Kildematerialet
Alle gode hilsner fra
Gartneren
Kærlig hilsen
Gartneren
|
|
Til toppen
|
|
|
#37766 - 23/10/2004 14:18
Re: Spiritistisk sammenblanding af lys og mørke!
[Re: Gartneren]
|
Bruger
Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
|
Hej gartneren Mørkets engel stikker åbenbart stadig sit hoved frem,og prøver at forføre selv de hellige, men Guds ord og Helligånden afslører ham i alle hans løgne. Han har fra tidernes morgen været løgnens fader og han og hans falske lære skal ved endetidens slutning ikke længere være til.  Så "Vandrer mod lysets" forfalskning af skriften kan måske forføre nogle, men ikke Guds sande børn, som kender Faderen, Sønnen og Helligånden, for de kender sandheden, for den bor i dem. Så spiritisme er fra mørkets magter og har INTET med Gud at gøre og kan intet gøre mod dem, som har renset sig i Lammets Kristi blod. For Jesu Kristi blod står mørkets magter imod og Guds fulde rustning kan besejre Guds modstander og sende ham derud, hvor han hører til - i mørket. mvh carl
|
|
Til toppen
|
|
|
#37767 - 24/10/2004 06:24
|
Bruger
|
Kære alle som har svaret på mit indlæg.
Jeg stillede et spørgsmål, men fik aldrig noget svar. I stedet fik jeg at vide at den citerede tekst var modtaget ad mediumistisk vej. (dette viste jeg godt )
Kære Kristina Det glæder mig overordenlig meget at du siger ( jeg sitere )"Michael Agerskov modtog ad mediumistisk vej via sin kone, Johanne vranglærende budskaber om selvfrelse ved reinkarnation." sitat slut
Fordi det viser at du har forstået, det af mig siteret, IKKE er forfattet af hverken Michael Agerskov eller hans kone Johanne Agerskov, men af en ( eller flere ) højrere åndelig inteligenser. Således er det ikke til diskution om hvorvidt de, Michael Agerskov og hans kone Johanne Agerskov, eller højre åndelig inteligens står bag det forfattet, men alene om hvorvidt det er Jesus eller en anden åndelig inteligens.!
Kære øhlenschlæger Du skriver at bogen "forsoningslæren og genvejen" er et skrift af "vandrer mod lyset" (dette er dog ikke sandt idet at "forsoningslæren og genvejen" er en selvstændig bog og vandrer mod lyset er en anden selvstændig bog )
Kære Gartneren Du har tilsyndeladende læst "Vandrer mod lyset" og de dertil hørender værker..... Hvad der skete ( eller ikke skete ) med figentræet står forklaret i "forsoningslæren og genvejen" Pg.7
(Jeg citerer) " I Mark. 11. staar fortalt: at Jesus en Dag, han var hungrig, søgte efter Figen paa et Figentræ; han fandt kun Blade, men ingen Frugter: "Thi det var ikke Figentid!" Jesus forbander Træet - og det visner! Kan et fuldkomment Menneske forbande et Træ, der efter Naturens Love bærer sine Frugter til bestemt Tid og følgelig ikke kan være Skyld i, at det udenfor Frugttiden ikke kan vederkvæge den søgende? - En ren menneskelig Ærgrelse over intet at finde, der kunde tilfredsstille hans Hunger, ligger til Grund for Jesu Forbandelse. I Sandhed et ringe Grundlag for en Forbandelse - saafremt den skal tages bogstaveligt. Fodnote: Begivenheden er ikke nøjagtig fremstillet saaledes, som den gik for sig, hvorfor den bliver endnu mere nedsættende for Jesu Handlemaade, end den virkelig var. Da Jesus ingen Frugter fandt, kom han med et Udraab, der nærmest vilde svare til det danske: gid Pokker havde dig! Træet visnede selvfølgelig ikke. Den Forklaring om Troen, der i Versene 20-25 samme Kap. er givet paa denne mærkelige Forbandelse, rammer i Virkeligheden Jesus selv, i Stedet for at undskylde og forklare hans Handlemaade. Havde Jesus haft "Tro", burde han ved en Bøn til Gud have fremkaldt Frugter paa Træet, i Stedet for at forbande det og faa det til at visne. Ingen af Delene lader sig imidlertid gøre; en Forbandelse faar intet Træ til at visne, og en Bøn om Frugter paa et frugtløst Træ fremkalder ikke Frugter." Citat slut
Kære Carl Da jeg læste dit svar gik det for alvor op for mig at menesker befinder sig i 3 forskellige lejre
1 ) Menesker som Ikke har læst endsige kendskab til vandrer mod lyset. 2) Menesker som HAR læst "vandrer mod lyset", men ikke forstået det, til os fra den oversandeselige verden, sendte Kærlighed-bud skab. 3 ) Menesker som har læst "vandrer mod lyset" og de dertil hørende værker, og forstået det, og handler derefter !
Kære Malli
Kunne man ikke tænke sig at selv Gud leder efter nye metoder til at vejlede sine børn, når nu at Brorder slås og ihjelslår Brorder i meningsløse krige og stidigeheder verden over ? hebr.11 v.1-2 Tro er fast tillid til det, der håbes på, overbevisning om det, der ikke ses. v2 Den er jo bevidnet om de gamle. I tro fatter vi, at verden blev skabt ved Guds ord, så det, vi ser, ikke er blevet til af noget synligt.
Kærlig hilsen Jesper
.
|
|
Til toppen
|
|
|
#37768 - 24/10/2004 08:29
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Kære Jesper
Kunne man ikke tænke sig at selv Gud leder efter nye metoder til at vejlede sine børn, når nu at Brorder slås og ihjelslår Brorder i meningsløse krige og stidigeheder verden over ? hebr.11 v.1-2 Tro er fast tillid til det, der håbes på, overbevisning om det, der ikke ses. v2 Den er jo bevidnet om de gamle. I tro fatter vi, at verden blev skabt ved Guds ord, så det, vi ser, ikke er blevet til af noget synligt.
Nej, det ny er det gamle.
Bibelen advarer os faktisk imod al ny lære "Stå derfor fast, brødre, og hold jer til de overleveringer, som I er blevet undervist i, hvad enten det var i ord eller i brev fra os." og "Men du, bliv ved det, du har lært og er blevet overbevist om! Du kender dem, du har lært det af, og fra barnsben kender du De hellige Skrifter, der kan give dig visdom til frelse ved troen på Kristus Jesus. (2. Tim.3) "Bliv ved det du har lært" det du er blevet overbevist om - "Du kender dem, og har lært af dem"
Nej, Gud sendte ikke sin eneste Søn til lidelse og korsdød, for vore synders skyld og med korsdøden Forsoningen af mennesket med Gud i al fremtid....for at vi pludselig skulle tilegne os en ny lære - og kaste vrag på Guds Lam.
Mkh Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#37769 - 24/10/2004 08:52
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Jesper45,
Du skriver, at du stillede et spørgsmål ("hvad skal vi svare Jesus ...? ") og at du ikke fik noget svar. Det gjorde du da! Du må have overset mit svar, som lød: "
Jeg vil, som svar på dit spørgsmål, takke Jesus for Guds Ord i Bibelen, som er alle kristnes fælles trosgrundlag.
Nu skriver du videre:
"Kære Kristina
Det glæder mig overordenlig meget at du siger ( jeg sitere )"Michael Agerskov modtog ad mediumistisk vej via sin kone, Johanne vranglærende budskaber om selvfrelse ved reinkarnation." sitat slut
Fordi det viser at du har forstået, det af mig siteret, IKKE er forfattet af hverken Michael Agerskov eller hans kone Johanne Agerskov, men af en ( eller flere ) højrere åndelig inteligenser.
Således er det ikke til diskution om hvorvidt de, Michael Agerskov og hans kone Johanne Agerskov, eller højre åndelig inteligens står bag det forfattet, men alene om hvorvidt det er Jesus eller en anden åndelig inteligens.!
Ja, det har jeg forstået, men jeg er godtnok overrasket over, at det kan glæde dig!
For jeg skriver jo netop "vranglærende budskaber"!
Det fremgår heraf, at det efter min overbevisning ikke er Jesus, der står bag budskabet - Jesus er nemlig ingen vranglærer! - men netop en anden åndelig intelligens.
Og den eneste mulige anden åndelige intelligens er: de onde åndsmagter = djævelen (denne verdens fyrste) og hans engle.
Se Eferserbrevet kapitel 6 vers 12:
Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet.
kristina
Ændret af kristina (24/10/2004 16:05)
|
|
Til toppen
|
|
|
#37770 - 24/10/2004 20:18
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Jesper,
Du skriver (til Carl)
Da jeg læste dit svar gik det for alvor op for mig at menesker befinder sig i 3 forskellige lejre
1 ) Menesker som Ikke har læst endsige kendskab til vandrer mod lyset. 2) Menesker som HAR læst "vandrer mod lyset", men ikke forstået det, til os fra den oversandeselige verden, sendte Kærlighed-bud skab. 3 ) Menesker som har læst "vandrer mod lyset" og de dertil hørende værker, og forstået det, og handler derefter !
Jeg må, for mit eget vedkommende, meddele, at jeg bestemt ikke hører til i nogen af de tre grupper, så du bliver nødt til at supplere din opstilling med en gruppe 4):
"Mennesker, som har læst og forstået "Vandrer mod Lyset" og derved nået frem til den overbevisning, at det er vranglære, som fører bort fra Jesus ... "
Den farligste lære er den der ligner den sande lære, men ikke er det.
Djævelen viser sig desværre sjældent let genkendelig - han har ikke så tit horn i panden og er allermest farlig og forførende, når han fremstår i forklædning som en lysets engel!
Jesper, bed til Gud følgende linjer fra en salme, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder:
" Gud Fader i det høje lær mig at skelne nøje det sande fra dets skin ..."
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#37771 - 24/10/2004 22:11
|
Bruger
Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg
|
Kære øhlenschlæger Du skriver at bogen "forsoningslæren og genvejen" er et skrift af "vandrer mod lyset" (dette er dog ikke sandt idet at "forsoningslæren og genvejen" er en selvstændig bog og vandrer mod lyset er en anden selvstændig bog )
Det, jeg mente, var, at det er et skrift fra Vandrer mod Lysets Forlag ApS og hører til gruppen af "tilsluttende bøger" til bogen "Vandrer mod Lyset".
Siden du tilsyneladende accepter, at udsagnet ikke stammer fra Jesus, så har jeg lidt svært ved at se, at du ikke skulle have fået svar på dit spørgsmål.
Gartneren anførte, at det var vendt mod læren "Faderen=Gud=Jesus". Hvis det var beregnet på at vise, at det var vendt mod treenighedslæren, må det siges at være mislykket, da det ikke er, hvad treenighedslæren går ud på. Som før sagt er det modalisme, som havde været erklæret vranglære i samtlige kirker i 1600 år, da "Forsoningslæren og genvejen" udkom.
Jakob Øhlenschlæger
|
|
Til toppen
|
|
|
#37772 - 24/10/2004 22:40
Re: Hvad skal vi svare på ??
|
Bruger
Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
|
Hej jesper45 Du skrev: Citat: Kære Carl Da jeg læste dit svar gik det for alvor op for mig at menesker befinder sig i 3 forskellige lejre 1 ) Menesker som Ikke har læst endsige kendskab til vandrer mod lyset. 2) Menesker som HAR læst "vandrer mod lyset", men ikke forstået det, til os fra den oversandeselige verden, sendte Kærlighed-bud skab. 3 ) Menesker som har læst "vandrer mod lyset" og de dertil hørende værker, og forstået det, og handler derefter ! Citat slut. Svar: nådada,, er du også gartneren, for ham var det jeg svarede  Men alligevel: Bibelen er Guds tale til sin skabning og alle andre, der giver sig ud for " nye metoder eller principper" er inspireret af Guds modstander. Så min opdeling er således: 1)Dem som tror på Guds sande ord, bibelen, på Jesus, Guds enbårne Søn, som døde på korset, tog vor synd og forsonede os med Gud. Kristus som opstod fra graven og opsteg til himmelen, hvorfra Han skal komme igen. Denne gruppe er de hellige, de som hører til Kristi legeme-menigheden. 2) De som ikke tror på Gud- endnu ! 3) De som tror på noget som ligner évangeliet og ser ud som lyset, men som, når man bliver fanget af dets lys, er starten på et bundløst mørke. Jesus sagde:" Jeg er vejen, sandheden og lyset" og "ingen kommer til Faderen uden gennem mig"  For at vide hvad der er løgnen må man kende sandheden. mvh carl
|
|
Til toppen
|
|
|
|