Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#37628 - 12/10/2004 20:58 Goth og kristen på samme tid?
Anonym
Anonym

Hej..

Jeg er goth og kunne godt tænke mig at vide om man kan være goth og kristen på samme tid. Ofte forbinder folk jo goths med satanister, men det mener jeg ikke er helt rigtigt. Man behøver jo ikke være satanist for at gå klædt helt i sort o.lign...

Jeg er meget i tvivl om alt sådan noget med Gud osv. Jeg tror da nok han findes, men er ikke sikker. Og alligevel er jeg hele tiden bange for at Jesus pludselig kommer igen hvor jeg ikke er klar til det.

//Miss Gothic

Til toppen 
#37629 - 18/10/2004 11:25 Re: Goth og kristen på samme tid?
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej Miss Gothic

Jeg må indrømme, at jeg kender ikke så meget til goth og derfor har jeg nu surfet lidt rundt og læst om det forskellige steder. Såvidt jeg kan se, så er det ikke nødvendigvis umuligt at være kristen og goth. Der findes endda en særlig (engelsk) hjemmeside for kristne goth'er http://www.christiangoth.com. Ud fra det jeg har læst, må jeg også give dig ret i, at goth'er kun sjældent er satanister. Goth er udsprunget af 80'ernes punk-kultur og ligner den meget. At være goth ser for de fleste ud til blot at være en livsstil, der mest handler om påklædning (sort) og musik, men også om et særligt pessimistisk og anarkistisk livssyn.

Når du spørger om du kan være goth og kristen på samme tid, så tror jeg det kommer an på hvad du selv lægger i dette at være goth. Hvis du vil være en kristen goth, så bliver du nødt til at tage afstand fra en del af det som præger mange goth-miljøer: fx hæmningsløshed, manglende respekt, racisme, sexualisme og anarkisme. Det passer dårligt sammen med de kristne dyder, som fx respekt, omsorg, medansvar, ydmyghed osv.

Som sagt findes der en del goth'er som bekender sig som kristne. Og derfor vil jeg opfordre dig til at finde ud af hvordan du bedst kombinerer din goth-livsstil med det at være kristen, dvs. tro på og være afhængig af Jesus. Det er nemlig først og fremmest det som gør dig til en kristen. Ikke holdninger og livsstil

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær