Hej Ole
Nu kan jeg ikke lige svare for hvad de gør i IM, da jeg selv kommer i LM

Men et svar med LM-briller kan du få

I vores kreds forkyndes at vi er syndere og at vi har brug for Jesus - ja ikke bare brug for, men at vi er totalt afhængige af ham for at blive frelst.
Og at vi er helt og aldeles frie i Jesus, der er ikke noget VI SKAL for at blive frelst, vi hverken kan eller skal tilføje noget for at kunne frelses. Hvilken frihed

Der forkyndes også at vi som kristne har to sider i os - det gamle menneske og det nye. Det gamle ønsker at følge verden - det nye at følge Jesus. Og jo mere vi hører om hvad JEsus i kærlighed har gjort mod lille mig som står i synd til op over begge ører - des større bliver lysten til at leve det nye liv.......
Vi kommer til at leve det nye liv - ikke FOR AT BLIVE frelst - men fordi VI ER frelst....... og jo mere vi indser af JEsus ufattelige kærlighed og derigennem vores frelse, jo mere næring får vores nye liv....
En lille fortælling fra missionsmarken for flere år tilbage.
En af mændene i stammen var blevet kristen og han forklarede hvordan han følte det ved at sige: Det er ligesom om jeg har to hunde boende inde i mig - en som vil verden og en som vil Jesus. De kæmper hele tiden om at være på førstepladsen.
Missionæren spurgte hvem han troede der ville vinde, hvortil manden svarede: Den jeg fodre mest!
Dermed forstår jeg at hvis vi fodre verdens-hunden mest vil det vinde til sidst. Hvordan fodrer man den???
Jeg tror det sker ved at sige "nå ja hvad skidt, jeg lever i nåden så kan jeg godt gøre det og det forkert" eller ved at sige "den synd kan da virkelig ikke være så farlig at fortsætte med"
Hvordan fodrer man så Jesus-hunden?
JEg tror det er ved at høre og lære om hvem Gud er og hvem JEsus er og hvem HElligånden er - og deres funktioner før, nu og siden.
OG ved at høre og lære om hvem vi er set med Guds skaberøjne og set med Guds Hellige øjen........ og ikke mindst set gennem JEsus naturligvis
Og ved at høre og lære om hvordan verden er og hvad verden vil - altså Satans dagsorden......