Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#37519 - 08/10/2004 06:14 omvendelse og synd
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Jeg kunne godt tænke mig at høre, hører man stadig om omvendelse og at vi er syndere i IM? jeg kunne godt fry gte at det er en sjældenhed i frikirkerne, jeg ved godt at folk som Poul Madsen og Michael harry gør det, men ellers kunne jeg godt frygte lidt

Ole

Til toppen 
#37520 - 08/10/2004 13:54 Re: omvendelse og synd [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

Hej Ole

Jeg er enig, vi magler i aller højeste grad omvendelse i frikirkerne. Men jeg tror at det er ret generelt uanset kirkeretnig.
Selv er jeg fra en frikirke, og når jeg hører om hvad der foregår rundt omkring i frikirkerne bedrøver det mig. Ikke alle men mange. For frikirkerne er overhovedet ikke noget godt forbillede for nogen.
Hvorfor har vi denne lunkenhed? Min overbevisning er at der aldrig bliver prædiket omvendelse og overgivelse. Vi får at vide at Guds nåde rækker og så lever vi ellers bare videre i synden. Men vi forstår ikke at tage imod Guds nåde, for hvis vi gjorde ville vi komme til at elske Jesus så meget at vi ikke kunne finde på at synde bevidst om og om igen. Syndere for falsk trøst, alt for ofte !
Hvad mener du?

Du virker ret sej Ole, jeg har læst nogle af dine indlæg. De er rigtig gode.

Kh Din bror

Til toppen 
#37521 - 08/10/2004 14:54 Re: omvendelse og synd [Re: ]
Ole Madsen
Bruger

Kære Filip

jeg bor faktisk lige 25 km fra dig i auning

Nå men tak, og ære være Jesus. Gud er bare god, han virker i os når vi overgiver os til ham.

Det der med at vi synder jo dagligt er direkte i modstrid med evangeliet, vi er døde, hvordan kan synd så have magt over os? jeg tror du har ret i at det er over det hele, men at det ikke er alle.

1 dec kommer Poul Madsen til Randers, hvis du kan lide korset, så kom til hans møde, jeg skal nok finde adressen hvis du er interesseret

Han prædiker virkelig korset og omvendelse.

KH Broder Ole

hvilke kirke kommer du i?

Til toppen 
#37522 - 08/10/2004 15:32 Re: omvendelse og synd [Re: Ole Madsen]
Anonym
Anonym

hej Ole

Ja, det er sandt.

Det kan måske godt være at jeg kan der d. 1 dec. Hvor er det henne? Det lyder interessant.

Den kirke jeg kommer i hedder Cornerstone Church.
Hvor kommer du?

Guds velsignelse til dig

KH Filip

Til toppen 
#37523 - 14/10/2004 10:58 Re: omvendelse og synd [Re: Ole Madsen]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Ole

Nu kan jeg ikke lige svare for hvad de gør i IM, da jeg selv kommer i LM Men et svar med LM-briller kan du få

I vores kreds forkyndes at vi er syndere og at vi har brug for Jesus - ja ikke bare brug for, men at vi er totalt afhængige af ham for at blive frelst.
Og at vi er helt og aldeles frie i Jesus, der er ikke noget VI SKAL for at blive frelst, vi hverken kan eller skal tilføje noget for at kunne frelses. Hvilken frihed

Der forkyndes også at vi som kristne har to sider i os - det gamle menneske og det nye. Det gamle ønsker at følge verden - det nye at følge Jesus. Og jo mere vi hører om hvad JEsus i kærlighed har gjort mod lille mig som står i synd til op over begge ører - des større bliver lysten til at leve det nye liv.......

Vi kommer til at leve det nye liv - ikke FOR AT BLIVE frelst - men fordi VI ER frelst....... og jo mere vi indser af JEsus ufattelige kærlighed og derigennem vores frelse, jo mere næring får vores nye liv....

En lille fortælling fra missionsmarken for flere år tilbage.
En af mændene i stammen var blevet kristen og han forklarede hvordan han følte det ved at sige: Det er ligesom om jeg har to hunde boende inde i mig - en som vil verden og en som vil Jesus. De kæmper hele tiden om at være på førstepladsen.
Missionæren spurgte hvem han troede der ville vinde, hvortil manden svarede: Den jeg fodre mest!

Dermed forstår jeg at hvis vi fodre verdens-hunden mest vil det vinde til sidst. Hvordan fodrer man den???
Jeg tror det sker ved at sige "nå ja hvad skidt, jeg lever i nåden så kan jeg godt gøre det og det forkert" eller ved at sige "den synd kan da virkelig ikke være så farlig at fortsætte med"

Hvordan fodrer man så Jesus-hunden?
JEg tror det er ved at høre og lære om hvem Gud er og hvem JEsus er og hvem HElligånden er - og deres funktioner før, nu og siden.
OG ved at høre og lære om hvem vi er set med Guds skaberøjne og set med Guds Hellige øjen........ og ikke mindst set gennem JEsus naturligvis
Og ved at høre og lære om hvordan verden er og hvad verden vil - altså Satans dagsorden......

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#37524 - 14/10/2004 11:57 Re: omvendelse og synd [Re: Esmaralda]
Ole Madsen
Bruger

Hej Ester

nu skal vi jo også have med at gamle adam er korsfæstet så vi behøver ikke at slæbe rundt på ham, eller kæmpe om vi nu vil det ene eller andet. Men lidt ret vil jeg dog give dig, det vi giver magt vil vinde.

Ole

Til toppen 
#37525 - 14/10/2004 14:32 Re: vandret og lodret [Re: Ole Madsen]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Ole

Jeg tror det er meget vigtigt at skelne mellem livets vandrette og lodrette plan.

Det vandrette = mennesker i mellem
Det lodrette = mennesker i forhold til Gud

nu skal vi jo også have med at gamle adam er korsfæstet så vi behøver ikke at slæbe rundt på ham, eller kæmpe om vi nu vil det ene eller andet. Men lidt ret vil jeg dog give dig, det vi giver magt vil vinde.

På det lodrette plan ER det gamle Adam korsfæstet og væk i Jesus

På det vandrette plan er vi håbløst bundet af at vi bliver ved at gøre hvad Adam vil vi skal gøre. Vi gør synd mod vore medmennesker....... det kan vi ikke undgå, men vi kan øve os i at lade være.

MEN det er fuldstændigt UDEN BETYDNING for vores placering i det lodrette plan OM VI KLARER OS godt eller skidt i forhold til at bekæmpe synden i vore liv.

På det lodrette plan ER ALT FULDBRAGT
    På det vandrette plan er det at frelsens gerninger viser sig og at kampen mod synden udspiller sig.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#37526 - 14/10/2004 18:46 Re: vandret og lodret [Re: Esmaralda]
Ole Madsen
Bruger

bare vi ikke går og tænker på at vi er bundet af synden for det er vi ikke, den har ikkemagt over os så vi må adlyde den, læsRom 8 hvor der står at vi er løst fra syndens og dødens lov. At vi kan synde er åbenlyst, men vi er ikke bundet af den. Ellers gør vi Jesu værk til intet da han døde for os, og at vi med ham også er døde.

Synd har ikke magt over en død, men som vores erfaring siger, så prøver synden igen og igen at sige noget andet.

Ole

Til toppen 
#37527 - 15/10/2004 10:02 vandret og lodret, men meeeest vandret [Re: Ole Madsen]
Vandrer
Bruger

Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
Her vil jeg godt nok give dig ret Ole.
Jeg kan slet ikke anerkende følgende udtalelse, som værende Visdom:
På det vandrette plan er vi håbløst bundet af at vi bliver ved at gøre hvad Adam vil vi skal gøre.
Jeg mener det peger på uvidenhed omkring de to naturer, som viser sig i bundethed til synden, og det kan være årsag til at det lodrette plan ikke får lov til at gøre sin virkning, så Ordet bliver kød i os.

venligst
Vandrer

- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud -
עבד יהוה

Til toppen 
#37528 - 15/10/2004 17:00 Re: vandret og lodret, men meeeest vandret [Re: Vandrer]
Ole Madsen
Bruger

vise ord, og godt udlagt

Ole

Til toppen 
#37529 - 27/10/2004 17:14 Re: vandret og lodret [Re: Esmaralda]
Anonym
Anonym

At tro, at når man som barn blev døbt, er alt i orden, og at man vil komme i Himmelen uanset hvordan man lever, er ikke rigtigt. Det er ubibelsk og passer ikke.

Til toppen 
#37530 - 13/11/2004 08:14 mest bare som vi vandre [Re: Vandrer]
Daniel Serner
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Sted: Fridley, MN, USA
I denne forbindelse er det ret vigtigt at tage Jakobsbrevet ind. hvis vi siger vi ikke har synd goer vi Gud til en loegner. Og dog, hvis vi synder kan vi ikke laengere kalde os Guds boern.

jeg tror at vi taler om vilfuld synd, vi er loest fra VILJEN til at synde, vi oensker ikke laengere at leve i koedet men at leve som aanden guider os.

Helligaanden er den som overbeviser om synd, og som vi bliver helliggjort i vores rejse gennem livet, poientere han flere og flere steder i vores liv hvor der er ting der skal aendres.

naar vi omvender os, er der ikke noedvendigvis en fuld realisation af alle vores synder, men vi kommer til en aerkendelse af at vi synder, saa gennem vores liv peger helligaanden paa vores liv og fjerner vores synd, eet smertefuldt haar ad gangen

Sola Fides Sola Scriptura

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær