Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kefas) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#37364 - 16/01/2005 15:41 Re: Jehovas vidner/korsoffer... [Re: Logiker]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Hej Logiker

Det ser ud til, at vi er nået til lidt større forståelse, og det glæder mig! I samme åndedrag vil jeg beklage, at jeg har misrepræsenteret Heidis holdning. Der er jo for så vidt ikke noget modstridende i at påstå, at Gud viser sig for forskellige mennesker på måder, der er så forskellige, at det kan give anledning til at tro, at det ikke er samme Gud; omend jeg ikke er enig i dette. Det, jeg "stejlede" mest over for, var da også Heidis påstand om, at Jesus godt kunne være opstanden for mig, men ikke for hende, og at vi så begge alligevel kunne have ret. Det mener jeg er ulogisk, eller i hvert fald betyder det, at vores verdensopfattelser ligger så langt fra hinanden, at det besværliggør debatten betydeligt.

mvh Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#37365 - 16/01/2005 16:47 Re: Jehovas vidner/korsoffer... [Re: Kari]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Hej Kari

- have eller bære kors [KORREKT] Ville du tilbede en elektrisk stol hvis din søn blev henrettet på en? Er der ikke take om afgudsdyrkelse? Tilbad de første kristne et kors?

Vil lige kommentere dette punkt på din liste, som jeg ellers finder rimelig og udemærket argumenteret.

At man har et kors betyder jo ikke, at man tilbeder korset. Man tilbeder jo heller ikke automatisk nogle af de andre ting, man har (sko, solbriller, stole, kopper o.l.). Du kan derfor kun tale om afgudsdyrkelse, hvis der er en konkret tilbedelse af korset.

Imidlertid virker det (ligesom fisken o.a.) som symbol eller logo. Et symbol er ikke noget, man nødvendigvis tilbeder.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#37366 - 16/01/2005 16:51 Tråden lukkes [Re: b123]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Denne tråd lukkes nu på grund af dens længde. I er velkomne til at fortsatte debatten i nye tråde.

- Nikolaj, ordstyrer

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær