Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kefas) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#37260 - 29/09/2004 12:45 Remote viewing og astral projektion
Anonym
Anonym

Jeg har lige et spørgsmål...jeg er kristen og har det sidste stykke tid undersøgt nærmere vedr. remote vision/astral projektion...problemet er, at jeg altid har været overbevist om, at det var noget "fy" som kristen. Jeg kan lige kort forklare hvad det er:

Remote vision: Evnen til at kunne se ting på afstand, selvom man ikke er der, dette gøres ved at gøre kroppen så afslappet at man næsten ikke kan føle den (ikke svært), hvis man kan bevare koncentrationen uden at falde i søvn, skulle det være muligt...til en hvis grad.

Astral projektion: Samme situation vedr. kroppen, men når man når dertil (trancelignende tilstand), så skulle man (efter sigende) være istand til at forlade sin krop. (så man kan rejse ud i verden, selvom man sover)

Jeg ved godt det lyder dramatisk, men besidder vi evner som vi ikke umiddelbart er klar over, og må man benytte dem. Jeg har læst at man ofte får ude-af-kroppen-oplevelser når man drømmer, og at det derfor er en naturlig ting.

Jeg ved også at det lyder meget new-age præget, men kan man ikke gøre det uden at være new-age-religiøs, som man kan gå til karate uden at være zen-buddhist?

Jeg prøvede for sjov at slappe fuldstændig af, jeg havde læst at når man "næsten" var der, så ville man føle vibrationer...jeg havde ligget i en halv time og kunne nærmest ikke føle min krop, da mit hjerte pludselig bankede vildt (sikkert på grund af choket) og jeg følte en varm kildende fornemmelse (som kuldegysninger, bare "varme")...det bankede bare igennem mig, men så "vågnede" jeg.

Hvad er jeres holdning til det...vi har jo et åndeligt plan, og der er så meget som videnskaben ikke kan bevise...

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal runde denne tråd af, men har i nogen kommentarer??

Til toppen 
#37261 - 29/09/2004 13:34 Re: Remote viewing og astral projektion
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Enigma - og velkommen i Café Thomas!

Ja, du har ret, der sker mange ting, som videnskaben ikke kan forklare eller bevise.

Og noget af det er noget skidt!
Jeg kender godt til nogle af de teknikker, som kan føre sindet væk fra kroppen, og også til mange andre teknikker, rigtig mange inden for sundhedssektoren.

Det kan være fristende, for sjov som du skriver, at eksperimentere med dem. Mange mener, at hvis det er sjovt eller behageligt, eller spændende, så kan det vel ikke gøre skade ..

Men jo, det kan det! I lige så høj grad som f.eks. at lege "Ånden i glasset". Det er jo nemlig ikke lige Helligånden, vi kalder på så .. og onde åndsmagter har det med at forklæde sig (somme tider som rene lysengle!) og manipulere med os, med det ene formål at føre os bort fra vores kristne tro.

Efter mange år i alternative miljøer (hvor jeg også er uddannet) har jeg det i dag på samme måde med alle disse teknikker og eksperimenter som med kommaer på engelsk:

When in doubt,
leave it out!

Jeg holder mig til min Bibel - og i øvrigt til ganske almindelig sund fornuft.
Naturvidenskaben er ikke at foragte.
Selv om den, hvad vi jo er enige om, ikke kan forklare alting, og også somme tider tager fejl, så er den i hvert fald ikke det mindste okkult!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#37262 - 29/09/2004 13:49 Re: Remote viewing og astral projektion [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Det lyder da fornuftigt...

Jeg forsøger at gøre det så objektivt som muligt (lidt videnskabeligt måske ;-) )

Umiddelbart mener jeg ikke det er at opsøge ånder. Det jeg også især tænker på, er at det bliver påstået (formentlig ikke bevist) at man ofte, ubevidst, gør det når man sover.

Og nu tænker jeg ikke bare på astral projektion (som jeg personlig selv er mest skeptisk ved) men også "remote viewing". Der står jo ikke noget om i biblen, at man ikke er i stand til det, eller ikke bør gøre det (så vidt jeg ved).

Jeg skriver ikke for at nogen skal "give mig ret", men så jeg kan få presset citronen så meget som muligt angående dette emne ;-) ...men når det viser sig at vi muligvis har andre emner end de evner man "kender" er det så "ondt" - demonstyret.

(der er jo også f.eks. dyr der har andre sanser end os, elektriske/telepatiske evner), det kan jo bare være vi ikke er klar over det.

Tak for dit svar (indtil videre) ;-)

Og jo, jeg sætter også biblen væsenligt højere end disse ting ;-)

Ændret af Enigma7 (29/09/2004 13:53)

Til toppen 
#37263 - 29/09/2004 14:12 Re: Remote viewing og astral projektion
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej igen Enigma7, du skriver

"Umiddelbart mener jeg ikke det er at opsøge ånder.
Det jeg også især tænker på, er at det bliver påstået (formentlig ikke bevist) at man ofte, ubevidst, gør det når man sover."

Du har ret, der er ikke at opsøge ånder.
Men onde åndsmagter kan opsøge dig, også selv om du ikke direkte inviterer.
Det kan også ske ved fx. TM (transcendental meditation), hvor vi ubevidst åbner vores sind.
Jeg siger ikke, at det nødvendigvis sker, men jeg ved, at det kan ske.

Jeg tror, at når vi sover, er vi på en særlig måde beskyttede af Guds englevagt!

Faktisk kender jeg ellers et helt konkret eksempel, hvor en af mine bekendte (kristen) drømte, at der var ved at ske noget alvorligt for en familie, som hun kendte godt, og som boede i nærheden.

Drømmen var så livagtig, at hun skyndte sig afsted derhen, selv om det var midt om natten, og det viste sig, at der var opstået en brand, og at familien var tæt på en røgforgiftning ...

I det tilfælde var det, tror jeg, Gud selv, der greb ind ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær