Kære Jesusnet.dk.....
Da mig og min kommende mand fandt hinanden i en tidlig alder (begge 16 ), har vi lige siden fået smidt den i hovedet med at: jamen, bare vent - det holder ikke, en dag vil i finde ud af at i ikke "har prøvet nok" - med det menes der åbenbart været sammen med en masse andre - også seksuelt... Og det gør os ,især mig - så irriteret og ked af det - for vi er ikke i tvivl om at vi er skabt for hinanden - heller ikke nu - 6 år efter vi mødtes (skal giftes om 5 måneder:-))....Jeg tror helt klart på at det med at man ikke har prøvet at ha alle de ekskærester og sex med en masse forskellige - det sparer os for en masse problemer - vel også derfor at Gud siger at man bør vente???? Fordi det er det bedste for os i et forhold????? Han vil os jo det bedste og laver ikke "reglerne" fordi vi skal bevise os gode overfor ham, men fordi han elsker os og det er det bedste for os, ik??????Men hvorfor har næsten alle mennesker den mening i dag, at man skal prøve en masse, før man skal slå sig ned?????????????????? hvor kommer det dog fra?????????? Det er vel et spørgsmål om indstilling til tingene....Men jeg ved efterhånden bare aldrig hvad jeg skal sige til folk når de påstår at alle par der finder hinanden i så tidlig en alder og som ikke "har prøvet mere", kommer til at fortryde det en dag...Det er overbeviste om at de har ret....Men jeg er overbevist om at det er fordi de har den forkerte indstilling til det at finde sin livsledsager...Tror ikke at dem som har haft alle de forhold og som er blevet skuffet gang på gang - at de tør give sig 100 % hen til det andet menneske - netop fordi de har i baghovedet, at havd hvis han/hun nu forlader mig - og man kan aldrig vide om man vokser fra hinanden...Det tror jeg dog igen er et spørgsmål om indstilling - hvis man vælger at leve sammen i medgang og modgang, at give sig 100 % hen til hinande og TRO på kærligheden (ikke have i baghovedet at de måske bliver skilt en dag) ja så kan man da ikke andet end at vokse sammen....
Det skal lige siges at vi dog ikke har ventet med at have sex før ægteskabet, vi har haft det i de 6 år vi har kendt hinanden...Jeg har selv i en tidlig alder haft det med en anden også - hvilket jeg er meget ked af den dag i dag - men jeg "undskylder" det med- at jeg ikke vidste bedre.....
Håber ikke at brev lyder forvirrende, men håber at du fik en ide om hvad det er jeg mener - og håber at du vil give mig et svar...
KH anonym