Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kefas) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#37015 - 25/09/2004 11:17 Hjælp
Anonym
Anonym

Hejsa....

Jeg håber du kan hjælpe mig lidt på vej...

Jeg er kristen - dvs. jeg tro på Gud, beder til ham mm...Jeg fandt Gud sådan rigtigt omk. da jeg blev konfirmeret -tror jeg - og nu er jeg snart 23 år...Men, jeg er aldrig blevet opdraget i den kristne tro - det er aldrig rigtigt noget vi har talt om derhjemme( selv om vi alle er døbt og konfirmerert), og jeg har aldrig haft venner eller lign, som har talt om dette... Kun hvor jeg er blevet ældre oplever jeg fra nogle, at de ikke tro på Gud mm... det rør mig egentlig ikke- kun hvis de nedgør det at jeg tror på ham... For de kan sige hvad de vil - kristen er jeg....Men jeg har været sammen med min kæreste i 6 år, og vi fik i år en dejlig lille pige, men men - vi skal først giftes om 5 måneder... Om jeg ved godt at Gud vil have man venter, men jeg er jo ligesom aldrig blevet opdraget til at vente - dette har bare været naturligt for mig!!!Og jeg syntes som sådan heller ikke at der er noget galt i det... det havde jo nok været anderledes hvis mine forældre havde opdraget mig mere, med at vente mm.. - kan du ik se det????? Jeg er altså ikke i tvivl om at Gud elsker os alligevel... Jeg mener - Gud har jo kun lavet "reglerne" for at hjælpe os, ik????

Til toppen 
#37016 - 29/09/2004 15:01 Re: Hjælp
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære ven

Gud elsker os ikke kun, når vi opfører os rigtig og overholder hans bud. Men hans kærlighed har sværere ved at nå os, når vi lever i modstrid med hans vilje. Ikke fordi Gud vender os ryggen, men fordi en del af hans hjælp og velsignelse ligger indbygget i, at vi lever vore liv sådam som det er hans plan og vilje. Derfor er det godt, at I har fået sat dato for jeres bryllup, sådan at I som par - og som forældre - kan leve i Guds bestemmelse med jer. På den måde vil jeres forhold være bedre rustet til at holde hele livet.

Du har ret i at Gud har levet reglerne for at hjælpe os. Lige præcis. Og den hjælp skal vi tage imod. Både for Guds og for vores egen skyld.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær