Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kefas) og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#36645 - 11/09/2004 13:41 skriftsteder hjælp
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Jeg leder efter skriftsteder der siger noget om at jo mere vi får tildelt jo mere skakl vi stå til regnskab for, og leve efter

Håber i kan hjælpe

"Dem der har fået meget betroet, dem skal der forlanges det mere"

Ole

Til toppen 
#36646 - 11/09/2004 14:15 Re: skriftsteder hjælp [Re: Ole Madsen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Ole,

... måske kan du bruge Mark.1241,44 om om enkens skærv:

Og Jesus satte sig over for tempelblokken og så på, hvordan folkeskaren lagde penge i blokken. Der var mange rige, som gav meget. Så kom der en fattig enke, som gav to småmønter af et par øres værdi.

Jesus kaldte da disciplene hen til sig og sagde til dem: »Sandelig siger jeg jer: Denne fattige enke har givet mere end alle de andre, som lægger penge i tempelblokken. For de har alle givet af deres overflod, men hun har givet af sin fattigdom, alt, hvad hun havde, alt det, hun havde at leve af.«

... og så er der jo Luk 12,48:

Enhver, som har fået meget, skal der kræves meget af. Og den, der har fået meget betroet, skal der forlanges så meget mere af.

Du er velkommen til at spørge, men du kan også finde hvad du søger ved selv at klikke ind på Bibelens gode søgemaskine. her

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#36647 - 11/09/2004 15:25 Re: skriftsteder hjælp [Re: kristina]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Hej Kristina
Tak for skriftstederne

jeg har lige været ovre ved nabo sognets præst og hun havde et helt andet syn end lovens syn på det med ansvar, nemlig frihed til at tjene, så falder byrden af, halleluja

Jeg tror måske mere nu at det er et spørgsmål om at bygge hus, hvor meget har man råd til at bygge, eller, hvor meget har man lyst til at lade Gud komme til i ens liv.

Vi er jo frelst fra vores egne anstrengelser til et liv i overflod.

Ole

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær