Kære Sbt
Hvis din ven ikke vil snakke om sin angst, er det bedste du kan gøre nok at respektere det, og bede Gud om at styrke og trøste ham og give ham forvisning om, at Jesus ved sin frelsergerning
har frelst alle, - virkelig alle som vil - lige meget hvem de er, og hvad de har bedrevet, hvis de bare ikke afviser at modtage hans frelsende hånd.
Hvis du alligevel får lejlighed til at tale med ham, kan du måske fortælle ham, at du selv tror på, at Jesus ikke lyver, når han siger:
Den der kommer til mig, vil jeg aldrig vise bort!
.. og at Jesus er død alle, som vil modtage hans kærlighedsoffer, og som ikke har forhærdet sig og vendt ham ryggen ...
Og så vil jeg sige, at din vens frygt næsten i sig selv er et tegn på, at han intet har at frygte!
For så har han jo netop ikke vendt Gud ryggen!
Skriv endelig igen, hvis du ikke kan bruge noget af det jeg skriver her - måske er det nogle helt andre ord, som du - og han - har brug for.
Med hensyn til tidspunktet for Jesu genkomst: Ja, vi skal være rede når som helst. Det har vi skullet i flere tusind år, lige siden Jesus sagde:
Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal ikke forgå. Men den dag eller time er der ingen, der kender, hverken englene i himlen eller Sønnen, men kun Faderen.
Jeg synes ikke, vi skal gøre os spekulationer og gætterier, men bare leve hver eneste dag, som var det vores sidste. Måske
er denne mandag virkelig den sidste dag i vores jordeliv, og måske går der mange tusind år, før Jesus kommer igen og dømmer levende og døde ... !
Det vigtigste er, at vi lever vores liv i forventing om,
at Jesus, vor Herre og Frelser, står parat til med åbne arme at modtage enhver, som tror på ham.
Så kan vi roligt lade være med at spekulere på,
hvornår himmel og jord skal forgå, og hvornår Gud skaber den nye jord, hvor vi skal se Ham ansigt til ansigt og leve med Ham i evig salighed
kristina