0 registrerede () og
7
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#36519 - 07/09/2004 00:49
Veernes begyndelse
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
Matthew 24:7-8 7 Thi Folk skal rejse sig mod Folk, og Rige mod Rige, og der skal være Hungersnød og Jordskælv her og der!* 8 Men alt dette er Veernes Begyndelse. Mark 13:8 8 Thi Folk skal rejse sig mod Folk, og Rige mod Rige, og der skal være Jordskælv her og der, og der skal være Hungersnød og Oprør. Dette er Veernes Begyndelse. Noget som mange tager fejl af er, at Matthæus 24 intet har med menigheden at gøre, der står at dem i Judæa skal fly ud til bjergene, altså er der noget jødisk over vers 16 og 20, sabbatten er noget jøderne h older øje med, ikke hedningene, vi skal ikke igennem trængselen da denne er Guds vrede, og den ramte Jesus på korset så vi ikke skal udsættes for den. Vi er renset i Jesu blod og allerede rene ved Jesus John 13:10 10 Jesus siger til ham: "Den, som er tvættet, har ikke nødig at to andet end Fødderne, men er ren over det hele; og I ere rene, men ikke alle." Den renselse der skal ske er for Israel og verdenen, før kornet bliver høstet, vi kan så mene at høsten er verdens ende, og det er rigtigt nok, men så mangler at Jesus skal komme med alle de hellige, altså må de allerede før være bortrykket for at komme med ham til dom over fjenderne, altså er der en fjernelse af menigheden før alt det som skal komme over jorden. Israel skal lutres, ordene "lad hans blod komme over os og vore børn" har helt sikkert været opfyldt, men i trængselstiden skal det gå endnu mere i opfyldelse, 2/3 af Jøderne i Israel (eller hele verdenen?) skal dræbes. Jeg er ikke imod Israel selvom jeg skriver dette, men det er bare det jeg mener Guds Ord siger. hvis i er interesseret i at høre en prædiken om det, så lyt her http://www.khouse.org/6640/prophetic/BP043.htmlOle
|
|
Til toppen
|
|
|
#36520 - 07/09/2004 09:54
Re: Veernes begyndelse
[Re: Ole Madsen]
|
Bruger
Reg.: 04/09/2004
Sted: Et sted på jordkloden
|
Kære Ole
Som jeg hører det, så legitimerer og opfordrer du til krig og ufred (og gør det tillige i Guds Navn). Gud (vor Himmelske Fader) billiger ikke krig og ufred.
Er det ikke på tide, at lægge sværdet væk ? at smelte sværdet om til noget fornuftigt ? f.eks en rive ?
Lad mig også lige minde dig om - hvad vor broder Jesus sagde/siger: elsk din næste og gør godt mod dem, som forfølger (fjender/modstandere) jer; thi mørket har forvirret dem og gjort dem både blinde og døve.
Lad mig også samtidigt minde dig om et godt ordsprog: som vi sår, skal vi også høste.
Og her på falderebbet vil jeg også lige minde dig om, at Jesus tillage nogle af skriftstederne i Jødedommen - Løgnens Fader. Jesus så/hørte altså, at der var 2 tunger som talte i teksten. En god og en ond - en kærlig og en ukærlig - en barmhjertig og en ubarmhjertig - en retfærdig og en uretfærdig. Og han tog afstand fra den ene af dem - gæt hvilken en af dem ? du får 2 forsøg :-)
Til sidst vil jeg bare bede dig om - at lægge mærke til - at Jesus talte om vores (hans og alle andre menneskers) Himmelske Fader og ikke om vores Jordiske Fader.
Alle gode hilsner fra
En bekymret forælder
Ændret af ? :-) (07/09/2004 10:01)
Kærlig hilsen
Gartneren
|
|
Til toppen
|
|
|
#36521 - 07/09/2004 14:46
|
Bruger
Reg.: 05/11/2001
|
Hej Ole, Den kommende trængsel, det kommende mørke der vil komme over jorden, kommer kirken ikke til at undgå. Dette mørke er ikke Guds vrede - ikke endnu, men det er et mørke der bevirker at kirken vil blive fuldstændig renset fra alt urenhed, synd, stolthed, lunkenhed m.v.
I mørket er et træ nødt til at slå sine rødder endnu dybere ned for at finde næring til sin stamme og sine grene, hvis ikke så visner det og dør. Det er præcis hvad der vil ske - nogle vil bruge mørket til at søge Guds ansigt, og til at blive endnu dybere rodfæstet og grundfæstet i Kristi Kærlighed - og vil således blomstre og bære umådelig megen frugt når sommeren og høsten derefter kommer.
Derimod vil der være dem, der falder fra kirken, som ikke søger Gud. Det vil også være en tid hvor alle dem der var i tjeneste for at tjene penge på andre mennesker - for deres egen vindings skyld, vil blive bragt til fald. Gud vil ryste alle ting, og det der ikke er bygget på klippen (Kristus), vil falde - det være sig ikke kun riger, regeringer, magthavere, institutioner, unioner, men også kirker og denominationer der ikke er bygget på kristus vil falde...
Men et umådeligt mørke vil der være, inden lyset pludselig bryder frem over kirken - og herefter vil den store endetids høst komme - Læs Esajas kap. 60. Først herefter kommer Guds vrede... ...læs også Joels bog kap. 3, hvor vi ser at åndsudgydelsen kommer (som den kom på Pinsedag - vil den komme igen), og på det tidspnkt vil endetidshøsten komme, hvor enhver der påkalder sig Herrens navn vil blive frelst! Læs evt. hele Joels bog - den giver indtryk af, at et folk der havde nedtrampet Guds tempel, at der herefter var gråd og omvendelse, herefter åndsudgydelse, herefter vækkelse og høst og til sidst Guds vredes dag...
Da Jesus talte til sine disciple i Matthæus 24, da talte han til dem om afslutningen på to æraer - det jødiske tempels æra som sluttede i 70 E.K, og afslutningen på kirkens æra - og tegnene er fuldstændigt de samme. Kirken - den levende Guds tempels historie, er et fuldstændig spejl af det jødiske tempels historie. Historien gentager sig, og derfor kunne Jesus på en måde svare på to ting på én gang! Hvis du læser hvad disciplene spurgte om, så spurgte de også om begge disse ting: 1: hvornår skulle templet jævnes med jorden? 2: hvornår kom Jesus tilbage og hvad ville tegnene på verdens ende være?
Med venlig hilsen
Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#36526 - 08/09/2004 09:19
|
Bruger
|
Kære Ole
Først vil jeg lige sige, at man ikke skal tage alt hvad man læser (eller hører) for gode varer.
Dernæst vil jeg bare sige - søg efter Fredens (og ikke Vredens eller Hævnens) stemme i skrifterne (ligesom Jesus gjorde) og når du finder den, så lyt til den.
Alle gode hilsner fra
EBF
PS. Verden har brug for mennesker som taler om fred og ikke om krig. Håber du (og andre) forstår hvad jeg mener.
Kærlig hilsen
Gartneren
|
|
Til toppen
|
|
|
#36528 - 08/09/2004 14:40
|
Bruger
|
Undskyld Ole, men det var da godt nok et alvorligt tyndt grundlag at basere det på. Der står jo intet om at vi skal bortrykkes...
Ole, der står: "Fordi du har bevaret mit ord om udholdenhed, vil jeg også bevare dig i prøvelsens time, som skal komme over hele jorderig for at prøve dem, der bor på jorden. v11 Jeg kommer snart. Hold fast ved det, du har, for at ingen skal tage din sejrskrans."
Jesus siger at han vil bevare dem, men det betyder jo ikke at de vil blive bortrykket. Jeg er overbevist om at dette skriftsted taler om at blive bevaret i trængslen, og ikke om at blive forskånet for den.
I øvrigt - Der findes ikke et eneste skriftsted der klart beskriver en bortrykkelse før trængselstiden.
Specielt problematisk bliver det, når man identificerer, at det først er når den sidste trompet/basun lyder at vi bliver forenet med Herren... (1 kor 15:51-54)
Med venlig hilsen Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#36529 - 08/09/2004 16:15
[Re: Carsten]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Carsten, ja, her er jeg enig med dig, og ikke i Oles tolkning. Der er en del kristne der tror på at alle troende, både levende og døde, bortrykkes ved Jesu genkomst, og at der derefter vil være en trængselstid og et såkaldt "tusindårsrige" (som slet ikke er nævnt i Bibelen) med centrum i Israel, hvor man forestiller sig, at "Det ny Jerusalem" skal oprettes her på denne jord. Jeg deler derimod den lutherske tolkning, hvor Jesu genkomst og dommedag er een og samme begivenhed, og hvor det nye Israel er hele Guds folk overalt. Her er et link om dette emne fra svarpanelet, som jeg synes er i fin overensstemmelse med bibelteksterne i både NT og GT: 2. Pet 90,4: Dette ene må I ikke glemme, mine kære, at for Herren er én dag som tusind år, og tusind år som én dag. og Sl.90,3-4: Du lader mennesket vende tilbage til støvet, du siger: »Vend tilbage, I mennesker!« Tusind år er i dine øjne som dagen i går, der er forbi, som en nattevagt. kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#36532 - 09/09/2004 07:01
|
Bruger
|
Daniel 9 er opfyldt for længe siden, og det blev den med Titus og Jerusalems ødelæggelse i 70 E.K.
Hvori er der belæg for at projektere den sidste uge ud i fremtiden?
Hvilke andre skriftsteder vil du henvise mig til, der bekræfter denne fortolkning?
Mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#36533 - 09/09/2004 17:39
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
|
Hej Ole.
Jeg tror ikke, det er rigtigt at dele tingene op på den måde, med Israel og menigheden.
De hedningekristne er jo blevet podet ind på "oliventræet" Israel (ligesom de ikketroende jøder blev hugget af træet), så menigheden / Gudsfolket fremstår som ét "træ", bestående af både jøder og hedninger.
Jeg mener heller ikke, at Dan. 9 handler om endetidens trængsel, men Jerusalems ødelæggelse i år 70. Skulle det endelig være, siger teksten jo heller ikke, at der ikke er andre, der skal gennem en trængsel.
Mvh. Anne.
Ændret af AnnePande (09/09/2004 17:39)
|
|
Til toppen
|
|
|
#36534 - 09/09/2004 17:49
[Re: Gartneren]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
|
Hej ?:-). Hvor er det, at Jesus tillægger nogle skriftsteder løgnens fader? Det ville da være uhørt ud fra det syn på Skriften, han ellers har. Fx. siger han, at den ikke kan rokkes. Joh. 10,35. Så du kan trygt regne med, at der ikke er to tunger, der taler i teksten, men kun én - nemlig Guds gode, kærlige, barmhjertige og retfærdige stemme. At der så også kan være andre tunger, der vil have os i tale, er så en anden sag - ikke mindst slangens kløvede tunge, der har det med at hvisle: "Mon Gud virkelig har sagt...?" Men ellers, jo - smelt endelig sværdet om til en rive!  Bare det så ikke ender med at være "ude med riven" i stedet for.  Mvh. Anne.
|
|
Til toppen
|
|
|
#36535 - 09/09/2004 21:09
[Re: AnnePande]
|
Bruger
|
Kære Anne Du skriver: "Hvor er det, at Jesus tillægger nogle skriftsteder løgnens fader?" Her -> "v39 <../joh/ch8/v39.htm> De svarede: »Vores fader er Abraham.« Jesus sagde til dem: »Hvis I var Abrahams børn, ville I gøre Abrahams gerninger. v40 Men nu vil I have mig slået ihjel, et menneske, der har sagt jer sandheden, som jeg har hørt af Gud. Sådan gjorde Abraham ikke. v41 I gør jeres faders gerninger.« Da sagde de til ham: »Vi er ikke uægte børn; vi har kun én fader, og det er Gud.« v42 <../joh/ch8/v42.htm> Jesus sagde til dem: »Hvis Gud var jeres fader, ville I elske mig, for det er fra Gud, jeg er udgået og kommet. Jeg er ikke kommet af mig selv, men det er ham, der har udsendt mig. v43 <../joh/ch8/v43.htm> Hvorfor forstår I ikke, hvad jeg siger? Fordi I ikke kan høre mit ord. v44 <../joh/ch8/v44.htm> I har Djævelen til fader, og I er villige til at gøre, hvad jeres fader lyster. Han har været en morder fra begyndelsen, og han står ikke i sandheden, for der er ikke sandhed i ham. Når han farer med løgn, taler han ud fra sig selv; for løgner er han og fader til løgnen. v45 Men jeg siger sandheden, derfor tror I mig ikke. v46 <../joh/ch8/v46.htm> Hvem af jer kan påvise nogen synd hos mig? Når jeg siger sandheden, hvorfor tror I mig da ikke? v47 <../joh/ch8/v47.htm> Den, der er af Gud, hører Guds ord; men I hører ikke, fordi I ikke er af Gud.«" Derudover brød Jesus mange af Jødernes love - hvorfor gjorde han dog det ? var det ikke gode love ? Hvem skrev lovene ? Du skriver videre: "Det ville da være uhørt ud fra det syn på Skriften, han ellers har. Fx. siger han, at den ikke kan rokkes. Joh. 10,35." Hvad Jesus VIRKELIGT har sagt - er jo en ting - og hvad der er blevet tillagt ham (gennem tiderne) - er jo en anden ting. Men undersøg selv sagerne - for der er jo mange måder, at "legitimere" en tekst på. Du skriver videre: "Så du kan trygt regne med, at der ikke er to tunger, der taler i teksten, men kun én - nemlig Guds gode, kærlige, barmhjertige og retfærdige stemme." Er du nu helt sikker på det ? "v17 Da Josva hørte larmen fra folket, sagde han til Moses: »Der lyder krigslarm i lejren.« v18 Men han svarede: »Det er ikke sang om sejr, der lyder, det er ikke sang om nederlag, der lyder, det er larmende sang, jeg hører.« v19 Da Moses kom nærmere til lejren og så tyrekalven og dem, der dansede, flammede hans vrede op, og han slyngede tavlerne til jorden ved bjergets fod og knuste dem." OG "v27 Han sagde til dem: »Dette siger Herren, Israels Gud: Spænd hver især jeres sværd om lænden, og gå lejren rundt fra den ene port til den anden, og slå både broder, ven og nabo ihjel.« v28 Levitterne gjorde, som Moses sagde, og der faldt den dag hen ved tre tusind mand af folket. v29 Da sagde Moses: »Gå i dag i Herrens tjeneste, for I er endog gået imod jeres egne sønner og brødre. Han vil i dag lade velsignelse komme over jer.« " Hvor er den gode, kærlige, barmhjertige og retfærdige stemme henne her ? Er det sådan vi skal behandle hinanden ? Hvorfor ser verden dog ud som den gør ? Du skriver videre: "At der så også kan være andre tunger, der vil have os i tale, er så en anden sag - ikke mindst slangens kløvede tunge, der har det med at hvisle: "Mon Gud virkelig har sagt...?" Hvis du prøver at fortælle mig (eller andre), at man ikke må undersøge Biblen, Koranen osv. (altså tænke selv, stille spørgsmål osv.), så vil jeg lige minde dig om, at vi lever i Danmark - i år 2004 - og ikke i år 1500 (den tid er forbi (og vær du glad for det)). Du skriver videre: "Men ellers, jo - smelt endelig sværdet om til en rive!  Bare det så ikke ender med at være "ude med riven" i stedet for.  " Jamen, Anne dog, du har jo humor  og eftersom du har humor - må du gerne kalde mig for gartneren  Alle gode hilsner fra Gartneren
Kærlig hilsen
Gartneren
|
|
Til toppen
|
|
|
#36538 - 10/09/2004 02:11
[Re: AnnePande]
|
Bruger
|
Jeg tror ikke, det er rigtigt at dele tingene op på den måde, med Israel og menigheden. De hedningekristne er jo blevet podet ind på "oliventræet" Israel (ligesom de ikketroende jøder blev hugget af træet), så menigheden / Gudsfolket fremstår som ét "træ", bestående af både jøder og hedninger.
Hej Anne
jeg er enig, "om to dage gør han os levende:.." og mange andre skriftsteder antyder at Gud ikke er færdig med Israel som nation, Jesus forkastede Israel som nation ved "Jerusalem, Jerusalem......" og ikke ved korsfæstelsen, der var startet en forhærdelse som jeg er kommet frem til startede ved den utilgivelige synd, eller advarsel imod det da Jesus ændrer forkyndelse til lignelser.
Gud har en plads til Israel som nation i 1000 årsriget til de Jøder der tager imod Jesus som Messias i trængselstiden, de vil indgå i den tjeneste senere "når de ser en Jøde vil de spørge....skal vi ikke gå op til Herrens hus?" eller så lign.
Jeg kan ikke komme videre ind på det lige nu da jeg er ved at studere markus
Håber dette er nok indtil videre
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#36539 - 10/09/2004 09:54
|
Bruger
|
Hej Ole, Ja, enig, men kan du uddybe i skriften hvorfor den sidste uge skal sendes ud i fremtiden? Mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#36540 - 10/09/2004 14:27
[Re: Carsten]
|
Bruger
|
Tilgiv mig at jeg ikke selv svarer med bibelvers, jeg er lige kommet hjem fra MF og formår ikke det mindste (er desuden igang med Markus) så derfor får du en link til en prædiken somjeg syntes er god http://www.khouse.org/6640/prophetic/BP006.htmlgiv det en chance Gud velsigne dig Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
|