Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#36515 - 06/09/2004 17:26 hvornår "er man kristen"?
Anonym
Anonym

Hej...
Jeg er en pige på 16 år. Jeg er opvokset i en kristen familie og har kommet i søndags-klub mv...
Men jeg har det svært med spørgsmålet "hvornår er man kristen", som hele tiden kører rundt i mit hoved.
Jeg er lige kommet hjem fra en kristen efterskole, hvor jeg synes at det hele var så nemt(for det meste), der var kristne møder og en masse lovsangs aftener, og det var rigti fedt!!
Men imellem de møder, og specialt efter jeg er kommet hjem, synes jeg ikke at jeg kan føle Gud på samme måde. og nu bliver jeg bange for om det hele så bare var stemningen deroppe?
måske er det også fordi mange af mine veninder og venner på det sidste er faldet fra troen, ved det ikk, men jeg vil bare så gerne finde tro, men synes ikk at se den...

Venlig Hilsen Mig

Til toppen 
#36516 - 08/09/2004 16:22 Re: hvornår "er man kristen"?
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære ven

Når du lige er kommet hjem fra en kristen efterskole, hvor du har været omgivet af mange kristne venner og aktiviteter, ja så kan det godt være svært at vænne sig til en anden slags hverdag.

Jeg forstår på dig, at din tvivl kommer fra, at du har svært ved at føle Gud og se troen. Heldigvis kan vi være kristne uden at skulle føle Gud eller være i en bestemt stemning. At være kristen handler nemlig om at tro på de ting som Gud siger og gør i Bibelen - og ikke på de ting som du selv kan føle eller gøre.

Alle mennesker føler forskelligt og har forskellige former for religiøsitet. Nogle tvivler måske meget og andre kun lidt. Men Gud er altid den samme - uanset hvor meget og hvor godt du oplever og føler hans nærhed.

Faktisk er der andre, som har stillet nogle af de samme spørgsmål, som du gør, og derfor synes jeg du skal prøve at læse de svar som de har fået:

Hvem er kristen, eller hvad er jeg?
og Er jeg kristen?, som rummer en lille test.

Du kan også læse disse svar:
Hvad vil det sige at være kristen?
Hvornår er jeg en rigtig kristen?
Hvornår er man "personlig kristen"?

Jeg håber svarene her hjælper dig lidt på vej. Ellers må du skrive igen.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær