Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#36476 - 04/09/2004 23:24 Hvem skal ind i landet?
Anonym
Anonym

Hej!

Jeg synes, der er lovlig meget debat omkring de fremmede, og man forsøger at begrænse tilstrømmen af dem og forsøger tilmed at begrænse det, så det kun er de bedst uddannede, der får lov at komme ind. Jeg synes ærligt talt, den debat er kørt af sporet.

Hvorfor skal det kun være de uddannede, der skal ind? Vi ved jo godt allesammen, at uddannelse er roden til alt ondt. Jo mere man studerer, desto længere kommer man bort fra Sandheden og Jesus. Man læser om alle mulige ugudelige filosoffer og begynder at tro, at deres blasfemiske tanker omkring livets mening er sandhed. Man tror, at man bliver individ og "lærer sig selv at kende" ved at læse. Men man narrer sig selv, for Jesus er det største individ, der har levet, og ved at forsøge at være som ham, bliver man dermed også selv et selvstændigt individ. Her er et godt citat, som tydeligt viser, man skal være på vagt over for kloge-Åger, som tror, de ved noget:

"Vær på vagt over for de falske profeter der kommer til jer forklædt som får, men som inderst inde er glubske ulve. I kan kende dem på deres frugter. Man plukker aldrig druer af tjørn eller figner af tidsler, vel?" - Mattæus 7:15-16

Nu er jeg et meget åbent menneske, så jeg har slet ikke noget imod, at flygtninge kommer hertil, så vi kan lægge en barmhjertig arm omkring dem. Jeg mener bare ikke, det lige er muslimer, buddhister, universitetsuddannede og andre djævletilbedere, landet har mest brug for. Men hvis de er villige til at smide tørklædet og følge Jesus istedet, vil jeg være lykkelig for at elske dem allesammen højt uanset hvor mørk deres hudfarve så end måtte være. Denne åbenhed i mit hjerte har Jesus lært mig. Men hvis de ikke forbedrer sig, får de det at mærke. Tillad mig at citere:

"Men de feje og de uden tro og de som er afskyelige i deres snavs og mordere og utugtige og sådanne som udøver spiritisme, og afgudsdyrkere og alle løgnerne, deres lod er i søen som brænder med ild og svovl. Dette er den anden død." - Åbenbaringen 21:8

Så der er håb forude!

Velsignede Hilsener!!!
Connie!

Til toppen 
#36477 - 04/09/2004 23:44 Re: Hvem skal ind i landet?
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Hej Connie

Vi ved jo godt allesammen, at uddannelse er roden til alt ondt. Jo mere man studerer, desto længere kommer man bort fra Sandheden og Jesus.

Øh, hva'? Hvad? Hvadfornoget? Jo mere man studerer, jo længere kommer man bort fra Jesus? For at være helt ærlig så er det da noget værre vrøvl. Hvad vil du underbygge det med? Og vil du dermed påstå at jeg (uden nogen videregående uddannelse) er tættere på Jesus end de af mine venner der er økonomer, bankkonsulenter, dataloger og lærere?

Men man narrer sig selv, for Jesus er det største individ, der har levet, og ved at forsøge at være som ham, bliver man dermed også selv et selvstændigt individ.

Hold, hold, hold. Det her, det holder virkelig ikke. Man bliver selvstændig af at ville være som en anden? Det er da ligegodt første gang jeg har hørt det.

"Vær på vagt over for de falske profeter der kommer til jer forklædt som får, men som inderst inde er glubske ulve. I kan kende dem på deres frugter. Man plukker aldrig druer af tjørn eller figner af tidsler, vel?" - Mattæus 7:15-16

Har du overvejet, om ovenstående mere handler om præster der forkynder falsk lære end om kristne der læser økonomi? Prøv selv at opsætte de to punkter:

1) Vær på vagt overfor præsterne, der prædiker den falske tro ....
2) Vær på vagt overfor økonomerne ....

Hmmm.

Nu er jeg et meget åbent menneske, så jeg har slet ikke noget imod, at flygtninge kommer hertil, så vi kan lægge en barmhjertig arm omkring dem. Jeg mener bare ikke, det lige er muslimer, buddhister, universitetsuddannede og andre djævletilbedere, landet har mest brug for. Men hvis de er villige til at smide tørklædet og følge Jesus istedet ...

Øhm. Du er altså åben og næstekærlig overfor alle, bare de gør som du vil de skal gøre? Det lyder da lidt som "Stop volden eller jeg smadrer dig" sloganet.

Dit indlæg er en anelse ... betænksomt.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#36478 - 05/09/2004 00:15 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Machine_A]
Anonym
Anonym

Jo mere man studerer, desto mere af det verdslige lader man sig indbilde. Hvis man er økonom eller bankkonsulent, har man en forkærlighed for penge. Hvis man er datalog, står der ikke andet end computere i hovedet af én. Hvis man er lærer, bliver man også tvunget til at lære immoralitet - og det bliver endda værre med tiden, fordi vi skal være åh så åbne og lære børnene om alskens falske religioner i skolen.

Jeg siger ikke, man ikke kan være en god kristen, selv om man er uddannet, men jo mere, man går op i det, jo mere fjerner man sig fra Jesus. De beskæftigelser, du nævner, er vel heller ikke de værste. Men f.eks. filosofi og den nye uddannelse, religionsvidenskab, som er en sideløber til den gode gamle teologi-uddannelse, er for mig at se ren djævletilbedelse. Her lærer man om alskens blasfemiske religioner, som i virkeligheden blot er djævletilbedelse i forklædning.

Og ja, man bliver selvstændig af at efterligne Jesus, for Jesus er fuldkommen. Jo mere man forsøger at være fuldkommen, jo mere af det gode bliver man - også selvstændig.

Og desuden hentyder skriftstedet ikke nødvendigvist kun til præster. Også filosofferne og universitetsprofessorerne forsøger at prædike al deres immoral. Al deres snak er blot djævelen, der påvirker dem. Hør her:

"Derfor, glæd jer, I himle og I som bor i dem! Ve jorden og havet, for Djævelen er kommet ned til jer og har stor harme, da han ved at han kun har en kort tidsperiode." - Åbenbaringen 12:12

Og det er slet ikke meningen, at jeg skal være åben over for de slemme mennesker. Det er rigtigt, hvad jeg siger; det siger Bibelen:

"Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! for I rejser over havet og det tørre land for at gøre en enkelt til proselyt, og når han bliver det, gør I ham til et emne for Gehenna, dobbelt så slem som I selv." - Mattæus 23:15

Dette sagde Jesus. Han accepterede heller ikke de forkerte slags mennesker. Hvis de ikke omvender sig, bliver de ikke tilgivet.

Velsignede Hilsener!!!
Connie!

Til toppen 
#36479 - 05/09/2004 15:19 Re: Hvem skal ind i landet?
Machine_A
Bruger

Hej Connie og tak for dit gode svar.

Jeg er dog stadig ikke overbevist om at dine påstande holder vand, hvorfor jeg gerne vil bore lidt mere i et par ting.

Jo mere man studerer, desto mere af det verdslige lader man sig indbilde.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor meget det i så fald er sundt at studere efter den overbevisning, du her kommer med. Tilsyneladende må der jo være en sund grænse for, hvor lang tid det som kristen er forsvarligt at studere? Hvilken uddannelse har du selv? Eller din mand?

Hvis man er økonom eller bankkonsulent, har man en forkærlighed for penge. Hvis man er datalog, står der ikke andet end computere i hovedet af én.

Her må jeg jo driste mig til at spørge, hvad der så står i hovedet på en, hvis man for eksempel er tømrer? Eller købmand? Eller læge? De tre uddannelser kunne jeg godt tænke mig en kommentar på.

Jeg siger ikke, man ikke kan være en god kristen, selv om man er uddannet, men jo mere, man går op i det, jo mere fjerner man sig fra Jesus.

Så det du siger er, at længden af uddannelsen er identisk med afstanden til Jesus? Undskyld hvis jeg spørger dumt, men jeg kan altså bare ikke forstå logikken i det. Eller er det, at jo ivrigere man er i sit arbejde, jo mindre kristen er man? Eller hvad? Det eneste jeg kan udlede er, at jo længere uddannelse man har, jo mindre betydning må Jesus have i ens liv. Det også selv om man ikke nødvendigvis har en længere arbejdsdag (en højt uddannet kan jo sagtens arbejde meget mindre end en lavt uddannet).

De beskæftigelser, du nævner, er vel heller ikke de værste. Men f.eks. filosofi og den nye uddannelse, religionsvidenskab, som er en sideløber til den gode gamle teologi-uddannelse ...

Ud over Filosofi og Religionsvidenskab, hvilke uddannelser mener du da så er slemme for kristenlivet? Og du startede jo ud med en melding om, at de højtuddannede, der kommer ind i landet, er nærmest ugudelige, så der må da være en enorm masse uddannelser, du mener er skadelige for kristenlivet? Du skrev i første indlæg: Hvorfor skal det kun være de uddannede, der skal ind? Vi ved jo godt allesammen, at uddannelse er roden til alt ondt. Jo mere man studerer, desto længere kommer man bort fra Sandheden og Jesus.

Men f.eks. filosofi og den nye uddannelse, religionsvidenskab [...] er for mig at se ren djævletilbedelse.

At man ved noget om andre religioner, er vel ikke djævletilbedelse? Man tilbeder jo ikke Djævelen ved at tilegne sig viden om, hvordan andre religioner fungerer. Hvordan skulle Paulus kunne holde talen til athenerne, hvis han ikke vidste en døjt om noget som helst i de græsk-romerske religioner?

Og filosofi? Vel er der da mange alternative teorier i filosofiens verden, men jeg vil da nærmere påstå, at filosofi er en gave fra Gud til menneskeheden, så vi kan fundere over livet og ikke bare lade det stå hen. Filosofi er ikke entydig, selv om nogle filosoffer selv tror, de er alvidende. Det er blot her, at filosofien ryster på hovedet af sig selv. Se blot min signatur nederst i alle mine indlæg. Det syntes jeg da er en "filosofisk" hyldest til både filosofien, religionsvidenskaben, ironien og ikke mindst Gud.

Og desuden hentyder skriftstedet ikke nødvendigvist kun til præster. Også filosofferne og universitetsprofessorerne forsøger at prædike al deres immoral.

Kan det ikke også være ens personlighed frem for ens uddannelse, der refereres til? Efter alt dette at dømme må det jo betyde, at kun højt uddannede (undtagen læger) forkynder falsk og tilbeder Djævelen, mens lavt uddannede har alt på det rene i forhold til Jesus og Gud?

Må jeg spørge, hvilken kirkelige tilknytning du har?

Venlig hilsen
Karsten

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#36480 - 07/09/2004 19:33 Re: Hvem skal ind i landet?
Xenofanes
Bruger

Reg.: 20/03/2004
Hej Connie

Med kristne som dig, er der ikke brug for skeptikere eller ateister. Du er din egen værste fjende.

Xenofanes

Til toppen 
#36481 - 07/09/2004 21:09 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Xenofanes]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Xenofanes, du skriver til Connie;

Med kristne som dig, er der ikke brug for skeptikere eller ateister. Du er din egen værste fjende.

Hm ja. Ligesom skeptikere og ateister!
Her er noget, vi alle kan være fælles om!

Vi kristne er en lige så syndig og lige så varieret flok som f.eks. skeptikere og ateister, og det ved vi godt!

Vi har - ligesom skeptikere og ateister - kun vores tro til fælles!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#36482 - 07/09/2004 21:50 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: kristina]
Xenofanes
Bruger

Vi kristne er en lige så syndig og lige så varieret flok som f.eks. skeptikere og ateister, og det ved vi godt

Det er med al respekt ikke det, der drejer sig om her. Prøv med en lille smule sund skepsis. Der er et (nej tre) indlæg fra en ny debattør, der ikke har efteladt sig nogen bekrivelse af sig selv. Indlægene er så himelråbende (undskyld min analogi) naive, at enhver, der kender blot en smule til sarkasme får alle alarmknapper tændt. I bliver formentlig joket så meget; fordi Conni behersker den naive kristne sprogfloskel, at i ikke selv kan se det. Det MÅ være en joke, hoax eller svindel, ingen troende kan være så himmelråbende dumme, at de kan stå ved så lattrerlige udsagn.

Tro den naive tilsyneladende, men nok snarere gækkende kristne? - eller tro en vred ung mand, der har sin sunde skepsis og fornuft i behold (og slet efterfølgende mit indlæg, i plejer ikke at have format til at bevare dem)

Xenofanes

Til toppen 
#36483 - 07/09/2004 22:43 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Xenofanes]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Xenofanes, du skriver

Tro den naive tilsyneladende, men nok snarere gækkende kristne? - eller tro en vred ung mand, der har sin sunde skepsis og fornuft i behold ...

Hvad får dig til at antage, at dine værtsfolk her "tror" på andre end Jesus Kristus?

Her i debatten har vi den politik, at vi tager alle indlæg for pålydende, og kun reagerer på, hvad der står, uden at læse mellem linjerne, og vi opfordrer i Netiketten vores brugere til at gøre det samme, jfr. stk. 4:

Vi skal læse hvad der faktisk står.
Det er farligt at læse mellem linierne og tillægge hinanden synspunkter eller meninger som ikke er udtrykt. Jeg skal i stedet holde mig til de ord der faktisk er skrevet og tage dem for pålydende. Alt andet er at demonstrere manglende respekt og tillid.

Hvis vi tænker eller gætter på, at nogle af debattørerne nok ikke mener, hvad de skriver, så holder vi det helt privat for os selv!

Så skriver du videre ... og slet efterfølgende mit indlæg, i plejer ikke at have format til at bevare dem

Plejer og plejer ... du har skrevet 134 vrede indlæg, kun ét er blevet slettet, og det var bestemt ikke os kristne du fornærmede deri. Vi er vant til lidt af hvert, men foretrækker naturligvis en venlig og konstruktiv debat. Det håber jeg ikke, at du har nogen indvendinger imod.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#36484 - 10/09/2004 10:13 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: kristina]
void
Bruger

Reg.: 11/10/2001

Her i debatten har vi den politik, at vi tager alle indlæg for pålydende, og kun reagerer på, hvad der står, uden at læse mellem linjerne, og vi opfordrer i Netiketten vores brugere til at gøre det samme, jfr. stk. 4:
--
Vi skal læse hvad der faktisk står.

Hørt! Det er ingen grund til at ændre selve fundamentet for Indre Mission's tilgang til det skrevne. Skam dig Xenofanes.

mvh void www.ateist.org

Til toppen 
#36485 - 10/09/2004 11:17 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: void]
Xenofanes
Bruger

Det er ingen grund til at ændre selve fundamentet for Indre Mission's tilgang til det skrevne. Skam dig Xenofanes.

Er det virkeligt rigtigt, jeg troede kun det var Jehovas vidner der anser det skrevne for det bogstavelige rigtige. Der er da en del problematiske citater fra bibelen hvis den skal ikke skal tolkes, men udlægges bogstaveligt. En ultrakort liste:

Jordens skabelse på under en uge
Eksistenses af flere gudssønner
Tilladelse til at holde slaver
Eksistens af engle
Fravalg af bestemte fødeemner
forskellige versioner af korsfæstelsen etc. etc.

Xenofanes

Til toppen 
#36486 - 10/09/2004 11:38 Re: Hvem skal ind i landet?
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Øhh Connie...må jeg være frimodig og spørge dig om noget? Er du Jehovas Vidne? I så fald forstår jeg godt dine synspunkter, men jeg er absolut ikke enig med dig!! Vi skal IKKE kun være barmhjertig mod dem der vil være eller er som os, Jesus sagde faktisk at vi skal være barmhjertig mod alle og elske vores fjender, og jeg synes ikke det lyder som om du elsker dine fjender særlig højt, tværtimod!!!

Maijannes

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 
#36487 - 10/09/2004 12:16 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Xenofanes]
nelle
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: Nederland
Hej Xenofanes.

"Er det virkeligt rigtigt, jeg troede kun det var Jehovas vidner der anser det skrevne for det bogstavelige rigtige."

Som du ser..........................

"Der er da en del problematiske citater fra bibelen hvis den skal ikke skal tolkes, men udlægges bogstaveligt. En ultrakort liste:

Eksistens af engle
forskellige versioner af korsfæstelsen etc. etc."

Ja ............................

Ellen

Til toppen 
#36488 - 10/09/2004 13:19 Re: Bibeltolkning / troslære [Re: Xenofanes]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Xenofanes, du skriver:

Der er da en del problematiske citater fra bibelen hvis den skal ikke skal tolkes, men udlægges bogstaveligt

Bibelen skal tolkes, selvfølgelig da.

Tolkning kræver kendskab til hele Bibelen. Citater, der er revet ud af deres kontekst, kan ikke bruges til noget fornuftigt.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#36489 - 10/09/2004 15:48 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: void]
Machine_A
Bruger

Det er ingen grund til at ændre selve fundamentet for Indre Mission's tilgang til det skrevne.

Kun en tåbe frygter ikke den uvidende. Eller hvad?

Skam dig void (eller bliv klogere)

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#36490 - 10/09/2004 15:55 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Xenofanes]
Machine_A
Bruger

Eksistens af engle
forskellige versioner af korsfæstelsen etc. etc.

Ja, og ... ?

Der er jo ikke noget i det du spørger til. Alle svar bliver jo givet hvis du lige orker at læse næste linie eller tænker bare en anelse over teksten, de steder du har fundet de "store problemer" i Bibelen. Måske du ikke har sat dig ret meget ind i hvad der egentlig står?

Og bla bla ... Hvor fik Kain sin kone fra? DOH - han valgte nok en af den kvarte million der var at vælge imellem! Kan Gud skabe en sten han ikke kan løfte? DOH - selvfølgelig, det har Han allerede gjort! Find selv på flere....

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#36491 - 10/09/2004 18:42 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Machine_A]
Xenofanes
Bruger

Til Machine_A
Gider du overholde net-etiketten, hvis du vil debattere med mig. I øvrigt er det ret flot, at du har autorisation til at udtale dig på din guds vejne med din signatur. Hvor hitter man en sådan?

Xenofanes

Til toppen 
#36492 - 10/09/2004 18:51 Re: Hvem skal ind i landet?
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Connie

Vi ved jo godt allesammen, at uddannelse er roden til alt ondt. Jo mere man studerer, desto længere kommer man bort fra Sandheden og Jesus. Man læser om alle mulige ugudelige filosoffer og begynder at tro, at deres blasfemiske tanker omkring livets mening er sandhed.

"Uddannelse er roden til alt ondt"..Hvor har du da det fra??

Ordsp. 4,5 " Køb visdom, køb indsigt,
glem den ikke, og vig ikke fra min munds ord.

vers 7 "Visdom først og fremmest! Køb visdom,
køb indsigt for alt, hvad du ejer.
v8 Sæt den højt, så løfter den dig op,
den bringer dig ære, når du tager den i favn.
v9 Den sætter en yndig krans på dit hoved,
den skænker dig en prægtig krone"

Her er et godt citat, som tydeligt viser, man skal være på vagt over for kloge-Åger, som tror, de ved noget

Citatet handler ikke om "Kloge-åger" men om falske profeter, og dem er der i sandhed mange af - men de kan kun afsløres i lyset af Guds uforfalskede Ord, Bibelen.

Kloge-Ågerne kan meget vel komme fra Gud, Lukas, der jo var læge er et sådant eksempel, men derudover siger Jesus jo "Derfor, se, jeg sender profeter og vise og skriftkloge til jer; nogle af dem vil I slå ihjel og korsfæste, andre vil I piske i jeres synagoger og forfølge fra by til by." i Matt. 23

Og så er det ellers om at holde på hat og briller:

"Jeg mener bare ikke, det lige er muslimer, buddhister, universitetsuddannede og andre djævletilbedere, landet har mest brug for. Men hvis de er villige til at smide tørklædet og følge Jesus istedet, vil jeg være lykkelig for at elske dem allesammen højt uanset hvor mørk deres hudfarve så end måtte være. Denne åbenhed i mit hjerte har Jesus lært mig. Men hvis de ikke forbedrer sig, får de det at mærke. Tillad mig at citere:

"Men de feje og de uden tro og de som er afskyelige i deres snavs og mordere og utugtige og sådanne som udøver spiritisme, og afgudsdyrkere og alle løgnerne, deres lod er i søen som brænder med ild og svovl. Dette er den anden død." - Åbenbaringen 21:8

Så der er håb forude!
"

Jeg kan læse at du virkelig er velmenende "universitetsuddannede, muslimer" osv i svovlsøen med dem....og "så er der håb forude"!!

jeg var fremmed, og I tog imod mig ! ! !

Der er meget angst og vrede i dit indlæg.

Er du med i en sekt eller sådan noget?

Se, at komme væk!!

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#36493 - 10/09/2004 19:04 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Xenofanes]
malli
Bruger

Hej Xenofanes

"Med kristne som dig"

Det var da noget af en påstand ...jeg har intet læst, der bare tilnærmelsesvist kunne tolkes som "kristent" - hvad får dig dog til at slynge en sådan påstand ud?

Mkh Malli

Ja, ja, Kristina - jeg skal nok prøve at holde mig i skindet

Til toppen 
#36494 - 10/09/2004 19:12 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Malli,

"Ja, ja, Kristina - jeg skal nok prøve at holde mig i skindet"

Fint, så er du en perle! - held og lykke med projektet!

For, som vi har været inde på før:
"... sjælen gror af det den bider i sig!"

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#36495 - 10/09/2004 19:14 Re:Whats up, Doc? [Re: Machine_A]
malli
Bruger

Hej Machine A

Drømmer jeg eller er jeg vågen....

the mad rabbit går igen....

"Og bla bla ... Hvor fik Kain sin kone fra? DOH - han valgte nok en af den kvarte million der var at vælge imellem! Kan Gud skabe en sten han ikke kan løfte? DOH - selvfølgelig, det har Han allerede gjort! Find selv på flere.... "

(fik kaffen i den forkerte hals, da jeg kom til at grine)

Mkh Malli

Til toppen 
#36496 - 10/09/2004 19:19 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: kristina]
malli
Bruger

Hej Kristina

"... sjælen gror af det den bider i sig!"

Uha, så mo mi sjæl da wer møj bette

Mkh Malli

Til toppen 
#36497 - 11/09/2004 18:46 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Machine_A]
void
Bruger

Kun en tåbe frygter ikke den uvidende. Eller hvad?

Læste du hvad der egentlig stod?

mvh void www.ateist.org

Til toppen 
#36498 - 13/09/2004 09:56 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: void]
Machine_A
Bruger

Hej void

Jeg læste godt nok hvad der stod, men er ikke helt sikker på om jeg helt fattede det - derfor spørgsmålstegnet.

Måske du vil uddybe lidt, hvad det var du mente?

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#36499 - 13/09/2004 13:39 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Machine_A]
void
Bruger

Jeg læste godt nok hvad der stod...

Udmærket. Troede blot at du læste imellem linierne...

mvh void www.ateist.org

Til toppen 
#36500 - 13/09/2004 15:17 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: void]
Machine_A
Bruger

Troede blot at du læste imellem linierne...

Mnjaeh. Stod der da ikke noget dér?

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#36501 - 01/10/2004 23:53 Re: Hvem skal ind i landet?
Anonym
Anonym

Uddannelse er roden til alt ondt!?? Tak skal du have, hvad skulle vi gøre, hvis vi alle havde den indstilling. Når man først er kommet så vidt at man er klar til at læse videre, så tror jeg helt sikkert også man kan skelne så meget mellem sort og hvidt og at man godt kan finde ud af at læse om andres meninger og holdninger, uden det smitter af. Med andre ord, man kan godt være kristen og læse en tekst, uden at blive farvet af hvad forfatteren mener.

Du skriver at man skal være på vagt overfor Kloge-Åger som tror de ved noget.....???? Hader du ligefrem folk der læser videre?? Hvad med dem der læser til pædagoger, læger eller sygeplejersker - er det også kloge-åger der tror de ved noget? Og det gør man jo, man ved noget når man har læst, man har tildraget sig en viden, som alle andre ikke har og på den måde kan man drage nytte af hinandens viden og forskellige interesser.

Du skriver, at du vil være lykkelig for at elske de fremmede der kommer til landet, hvis de er villige til at følge den kristne tro og smide tørklædet. Hvorfor skal de tro og mene det samme som dig før du er i stand til at elske dem???? Kærlighed har med personligheden og MENNESKET at gøre og ikke troen. Du siger at Jesus har lært dig denne åbenhed - ærlig talt, jeg synes ikke det er åbenhed, jeg synes det er snæversynet! Hvad bliver der af næstekærligheden???

Til toppen 
#36502 - 04/10/2004 11:11 Re: Hvem skal ind i landet?
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej

Jeg mener lige som dig, at uddannelse IKKE (nødvendigvis) er roden til alt ondt, det er en værre gang sludder som Connie kommer med!! Desuden er de missionærer som sendes ud til andre lande (og såmænd også herhjemme) uddannede til noget bestemt for at kunne fungere, og så bliver deres uddannelse også brugt til Guds ære og mennesker til gavn, er det da så ondt Connie? Mig bekendt havde Jesus da også en uddannelse, han var tømrer, så kom ikke og sig at uddannelse fjerner en fra Gud, det behøver den ihvertfald ikke at gøre. Men selvfølgelig er det også godt at have et kristent netværk mens man studerer, det er da også derfor der er så mange KFS grupper rundt omkring, for at støtte hinanden i sin tro på Gud, jeg havde selv megen velsignelse og gavn af KFS da jeg var studerende.

Knus fra Maijannes

Til toppen 
#36503 - 06/10/2004 16:40 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Maijannes]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
Maijannes skriver:

Mig bekendt havde Jesus da også en uddannelse, han var tømrer

Jeg tvivler nu ret meget på, at Jesus havde en formel uddannelse som tømrer, han havde jo nok bare hjulpet sin "far" i mange år og var blevet oplært på den måde, ligesom det var almindeligt i Israel dengang og også var det i Danmark og andre lande indtil for ikke så mange år siden.

For nu også at sige noget mere alvorligt, så blev jeg mildest talt en smule chokeret, da jeg læste Connies indlæg. Det er da rigtigt nok, at vi kan "filosofere os væk fra Gud", men det sker jo ikke, hvis vi er opmærksomme på den risiko.
Vi lever i et samfund, hvor vi har mulighed for at tage en uddannelse efter eget valg, og der er gode muligheder for at bruge sin uddannelse til gode formål, også i kristent arbejde.

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#36504 - 06/10/2004 16:54 Re: Hvem skal ind i landet?
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
I sit, efter min mening, fuldstændig groteske indlæg, skriver Connie Jönsson blandt andet:

Vi ved jo godt allesammen, at uddannelse er roden til alt ondt. Jo mere man studerer, desto længere kommer man bort fra Sandheden og Jesus.

Hvem er "Vi", som godt ved, at uddannelse er roden til alt ondt og en sikker vej til fortabelse?

Og Connie Jönsson skriver også:

... universitetsuddannede og andre djævletilbedere ...

Det taler vist for sig selv. Jeg håber sandelig ikke, du tænkte videre over det, da du skrev det. Det er jo en fuldstændig absurd beskyldning mod en hel gruppe af mennesker, troende som ikke-troende.

Hvem er du Connie Jönsson? Bekend kulør. Er det en joke? Eller ramme alvor?

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#36505 - 07/10/2004 16:18 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Nikolaj]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Hej Nikolaj

Det jeg mente med at Jesus havde en uddannelse var i samme betydning som du beskriver det, dengang var det jo almindeligt at blive lært op på den måde som du beskriver, men i mine øjne er det også en uddannelse, ihvertfald efter datidens målestok, han havde da lært tømrerfaget på den måde

Det jeg ville sige med det er, at Connie er fuldstændig ude på et sidespor når hun kategorisk påstår, at uddannelse fjerner en fra Gud, det er ganske enkelt ikke sandt

Maijannes

Til toppen 
#36506 - 07/10/2004 17:45 Re: Hvem skal ind i landet?
malli
Bruger

Hej Connie

Jo mere man studerer, desto mere af det verdslige lader man sig indbilde. Hvis man er økonom eller bankkonsulent, har man en forkærlighed for penge....

Og så videre.

og hvis man er specialarbejder har man kun fisk/kød osv. på hjernen og har en forkærlighed for at bande. Er man syerske har man kun stof på hjernen. Er man taxachauffør har man kun veje på hjernen og tænker kun på at køre sort. Hvis man er hjemmegående husmor, har man kun rengøring og småkager i hovedet, man bager brunkager og klejner til jul - det rene djævletilbedelse

Det er godt med nogle fordomme.

Tror du ikke at Gud ønsker kristne mennesker i alle sammenhænge og ikke kun blandt de uuddannede?

Og ja, man bliver selvstændig af at efterligne Jesus, for Jesus er fuldkommen. Jo mere man forsøger at være fuldkommen, jo mere af det gode bliver man - også selvstændig

Hvorfor tror du at Jesus i Matt. 9 sagde: " Jeg er ikke kommet for at kalde retfærdige, men syndere" og "De raske har ikke brug for læge, det har de syge"?

Hvorfor tror du at Jesus skulle lide og dø på et kors?

Mkh Malli

Ændret af malli (07/10/2004 17:55)

Til toppen 
#36507 - 07/10/2004 18:06 Re: Hvem skal ind i landet? [Re: Nikolaj]
malli
Bruger

Hej Nikolaj

"Det er da rigtigt nok, at vi kan "filosofere os væk fra Gud", men det sker jo ikke, hvis vi er opmærksomme på den risiko."

Ja, det er sandt vi kan filosofere os væk fra Gud - det kan vi også om vi kun læser Anders And blade o.l. Der er ingen sammenhæng mellem vores boglige viden og så Guds ånd, jo mere af det ene des mindre af det andet - og omvendt.

Mkh Malli

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær