D31 2 Chronicles 7:14 og mit Folk, som mit Navn nævnes over, da ydmyger sig, beder og søger mit Åsyn og vender om fra deres onde Veje, så vil jeg høre det i Himmelen og tilgive deres Synd og læge deres Land,

KJV 2 Chronicles 7:14 If my people, which are called by my name, shall humble themselves, and pray, and seek my face, and turn from their wicked ways; then will I hear from heaven, and will forgive their sin, and will heal their land.

ydmyger, beder, søger, vender fra deres onde vej

høre det i himmelen, tilgive deres synd, læge deres land

hvis vi gør 4 ting , Gud vil gøre 3, det er ikke talt til hedningene, ikke til vores regering, men til os, hvis vi omvender os og gør disse ting, så skal Gud læge vores land. Dette kunne umiddelbart referere til Salomons egen landområde, hans liv, men det fremgår at det drejer sig om hele Israel, hele landet.

Hvis vi omvender os og lader Gud virke loven i os, stopper med at bryde lovens bud som ikke er til at tage fejl af, og begynder at leve efter Guds vilje, overgivet til ham, Gud vil ikke velsigne synd, lever vi i det må Gud vælge ikke at velsigne os og vor land. VI står i vejen for at Gud kan gøre noget i vor land, VI kan ved vor omvendelse få Guds indgriben så Danmark igen kan kaldes et kristens land.

Men budet må lyde først til os før til de ikke troende, vækkelsen må starte med os.