0 registrerede () og
7
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#36268 - 24/08/2004 17:27
Bed om hjælp!
|
Bruger
Reg.: 15/06/2002
|
Kære kristne venner!
Det ligger mig meget på hjerte, at skrive dette, da jeg ved, vi sammen kan bede Gud om hjælp.
I medierne er vielse af homoseksuelle i De Danske Kirker for tiden meget aktuelt. Jeg ønsker ikke, at dette bliver legalt, og jeg er meget modstander af denne idé, da jeg ved, at min Gud også er særdeles modstander af sådanne forslag.
Det er et stort bønneemne, og vil I ikke nok hjælpe med at lægge sagen frem for Gud.
Jeg har ikke noget imod homoseksuelle som personer - aldeles ikke!!, men deres synd, bryder jeg mig ikke om, og jeg vil ønske, at Gud ikke tillader, at De Danske Kirker lægger hus til sådanne vielser.
Jeg har tænkt meget på dette emne. Hvordan vil de kunne forlange at få Guds velsignelse, når Gud direkte er imod sådan en livsstil?
Der er hårdt brug for næstekærlighed. Danmark er ved at drukne i ensomme mennesker, der lever på en løgn. Jeg så en udsendelse i går om "Søren", der havde udryddet sin familie, sit hjem og sig selv. Jeg tror, der går mange"Søren´er" rundt i Danmark. Husk, at den ven, som vi kender i Jesus, ham kan andre kun møde igennem vores næstekærlighed. Vær et Guds barn i praksis! Det vil være en daglig kamp, der vil komme mange nederlag, det vil koste dig sved og tårer, men hold ud og Gud vil ved daglig "øvelse" vise dig hen til dem, der har brug for din hjælp. Kæmp for alt hvad du har kært - Det gælder både din og dine medmenneskers fremtid i evighed.
Kære homoseksuel, der måske også læser dette. Du må vende om! Jeg holder meget af dig og beder dagligt for dig, men lad værre med at vanære Gud! Gud ønsker, at du skal være hans øjesten og han vil hjælpe dig til frihed, men vend om! Du finder tryghed hos Gud og kæmp for dit liv. Du har kun et liv, og selvom du måske ikke ved, hvad det er, du mangler, så bed til din Frelser Jesus og sig, at du er usikker, bange, har mindreværd og overhovedet ikke kan overskue situationen, hvis ikke han griber ind i dit liv. Gud tåler ikke synd, så derfor må vi dagligt bøje os for ham og bede om tilgivelse.
Lad ikke dette "vielses-forslaget" ødelægge Danmarks fremtid. Husk at bede Gud, om han vil gribe ind NU!
På forhånd mange tak!
M.v.h. MDA
|
|
Til toppen
|
|
|
#36269 - 24/08/2004 19:50
Re: Bed om hjælp!
[Re: MDA]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej MDA
Ja, jeg beder også for, at det ikke må blive legaliseret at to mennesker af samme køn kan blive kirkelig viet. Det er ikke i overensstemmelse med vores kirkes trosgrundlag.
Og en endnu mere alvorlig sag (synes jeg) er planerne om, at også udlændinge må komme hertil og mod betaling få foretaget aborter, som ikke er lovlige i deres hjemland. Hidtil har man skullet være bosiddende her for at få foretaget abort.
Jeg synes det er slemt nok, at der ikke er respekt for det ufødte liv her i landet, men tanken om, at Danmark skal modtage og "hjælpe" vordende mødre fra lande som har en abortlov, der forbyder fosterdrab, forekommer mig skræmmende.
Der er brug for mange foldede hænder ... bøn for vores land, for alle som styrer og råder, for regering og folketing, at Gud må være med dem og give dem visdom til at træffe de rette beslutninger til gavn for os alle ...
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#36270 - 24/08/2004 22:08
|
Bruger
Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
|
At lave et lovforslag om at homoseksuelle skal kunne vies i kirkerne er et forslag der er udtænkt med en hjerne fra et barn på 1 uge. Jeg står ganske uforstående overfor et så latterligt lovforslag. Jeg ser gerne at regeringen, i samme sag, vedtageter en lov der siger at Ventre og Konservative KUN må stemme for skatte forhøjelser. Socialdomokraterne går ind og laver en lov der siger socialdemokrater KUN må stemme på, at agbejdsgivere må give løn langt under hvad arbejder i den 3. verden får, for at forbedre virksomhedernes konkurrance. En hver med sund fornuft vil jo vide at dette vil være det rene ottopi. Jeg kan kun sige, godt gået folketing. I kan virkelig tænke og lad os så bede for Danmark, for det er der virkelig brug for med den hjerne aktivitet de viser der inde.  Kh Kim
CIA - Christian In Action coz Jesus loves u
|
|
Til toppen
|
|
|
#36271 - 28/08/2004 15:53
|
Bruger
Reg.: 27/08/2004
|
Jeg vil meget gerne bede om hjælp, men det bliver da om hjælp, til at finde jeres næstekærlighed, respekt og accept af andre mennesker frem. Hvorfor skal man absolut som kristen være så fordømmende over for dem der ikke lige passer ind i vores "system" burde det ikke være omvendt.
|
|
Til toppen
|
|
|
#36272 - 28/08/2004 17:41
[Re: Inge]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Inge, du spørger: "Hvorfor skal man absolut som kristen være så fordømmende over for dem der ikke lige passer ind i vores "system" burde det ikke være omvendt."
Det er klart, at et sådant spørgsmål gør indtryk. Jeg er meget ked af at læse, at du mener, at (vi) kristne er fordømmende over for andre, og mangler næstekærlighed.
Måske kunne du uddybe lidt, hvad der for dig til at tænke sådan, for jeg synes det er vigtigt at få rede på, hvad det handler om.
Jeg er faktisk sikker på, at vi kristne, som deltager i debatten her, alle er dybt engagerede i andre mennesker - og brænder for at forkynde både Guds lov (som ikke er menneskepåbud!) og evangeliet om Guds nåde og frelse.
Jesus siger i Matt. 7,1-3: Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje?
Vi må således ikke (for)dømme nogen, men som Jesu disciple er vi kaldet til at forkynde Guds ord om Vejen, Sandheden og Livet, som er Jesus Kristus, og som siger om sig selv (Joh 14,6:)
Ingen kommer til Faderen uden ved mig.
Som en af bidragyderne i denne tråd ville jeg være taknemmelig, hvis du kunne uddybe, hvad det er, der er faldet dig for brystet, af det jeg har skrevet? Dit spørgsmål piner mig ikke så lidt ...
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#36273 - 28/08/2004 22:14
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Jeg vil gerne prøve at uddybe mit spørgsmål lidt.
Jeg er selv et kristent og troende menneske og min holdning til andre mennesker er at jeg må/skal/vil tage dem som de er. Alle er for mig lige og det tror jeg også vi alle er for Gud uanset om vi er bøsser eller sorte eller hvad det nu kunne være. Jeg hverken kan eller vil fordømme nogen, det er bestemt ikke derfor jeg er sat her på denne jord. Ofte ser og hører jeg at mennersker der kalder sig for kristne er fordømmende og kun opfatter sig selv og deres ligesindede som "gode" mennesker og der er ikke noget der for mig er mere forkert. Desværre kan jeg, ikke som dig, citerer bibelsteder og komme med argumenter den vej, jeg har kun min egen tro og mine egne meninger at komme med, men det er for mig også godt nok da jeg har troen dybt i mit hjerte.
|
|
Til toppen
|
|
|
#36274 - 28/08/2004 22:36
[Re: Inge]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Tak, Inge, for din uddybende forklaring. Jeg er helt enig med dig. Gud elsker alle sine skabninger med samme ubegrænsede kærlighed, uanset hvem vi er, og hvordan vi er. Derfor har han sendt sin søn til vor frelse.
Og jeg mener da at have givet udtryk for, at det er forkert at (for)dømme nogen. Gud, ved Jesus Kristus, er dommeren, som hver eneste af os på dommens dag, skal stå til regnskab for.
Alle mennesker er skabt i Guds billede og derfor lige værdifulde, men vi har også det tilfælles, at vi alle er syndere, som har brug for Guds nåde for at blive frelst fra fortabelsen. Og Jesus har ved sin død på korset betalt for vores synder, og ved og sin opstandelse banet vej til Guds rige for enhver, som vil følge ham og modtage hans offer.
Men igen: Hvad har jeg skrevet, som får dig til at mene, at jeg forsynder mig imod Guds bud: "Døm ikke ... "?
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#36275 - 28/08/2004 22:56
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Kæreste Kristina, det var nu ikke hverken dig eller dine indslag jeg kommenterede, men det første indslag om at bede om hjælp.
|
|
Til toppen
|
|
|
#36276 - 28/08/2004 23:56
|
Bruger
Reg.: 11/10/2001
Sted: Danmark
|
MDA skrev:
Kære kristne venner!
Det ligger mig meget på hjerte, at skrive dette, da jeg ved, vi sammen kan bede Gud om hjælp.
I medierne er vielse af homoseksuelle i De Danske Kirker for tiden meget aktuelt. Jeg ønsker ikke, at dette bliver legalt, og jeg er meget modstander af denne idé, da jeg ved, at min Gud også er særdeles modstander af sådanne forslag.
Ingen andre end dig kan selvfølgelig vide hvad din Gud er modstander af, men til gengæld kan du heller ikke vide om der er andre end dig der kender din Gud.
MDA:
Det er et stort bønneemne, og vil I ikke nok hjælpe med at lægge sagen frem for Gud.
Se det er jo noget andet idet du nu snakker om Gud, mens du før snakkede on din Gud.
Forskellen er stor.
MDA:
Jeg har ikke noget imod homoseksuelle som personer - aldeles ikke!!, men deres synd, bryder jeg mig ikke om, og jeg vil ønske, at Gud ikke tillader, at De Danske Kirker lægger hus til sådanne vielser.
Humlen er at mange mennesker med forskellige overbevisninger bekender sig til kristendommen og vel at mærke mange med forskellige overbevisninger faktisk er seriøse.
MDA:
Jeg har tænkt meget på dette emne. Hvordan vil de kunne forlange at få Guds velsignelse, når Gud direkte er imod sådan en livsstil?
Som allerede antydet, intet menneske kan tillade sig objektivt at kende Guds veje. Det er noget personligt, men det gør selv sagt på ingen måde emnet lettere at diskutere.
MDA:
Der er hårdt brug for næstekærlighed. ... ... Kæmp for alt hvad du har kært - Det gælder både din og dine medmenneskers fremtid i evighed.
Det er højst sandsynligt, at både modstandere og tilhængere af "vielses-forslaget" kæmper for hvad de har kært, specielt dem der er direkte involveret. Man må formode at homoseksuelle som kæmper for netop denne sag har en tro på Gud og at de befinder sig fint med deres forhold til Gud. Spørgsmålet drejer sig nok mere om hvad folkekirken kan rumme end om hvad Gud kan rumme.
MDA:
Lad ikke dette "vielses-forslaget" ødelægge Danmarks fremtid. Husk at bede Gud, om han vil gribe ind NU!
Det er en udmærket ide at bede. Måske var det en ide at bede om en konstruktiv fremtid uanset om "vielses-forslaget" bliver vedtaget eller ej. Det skulle jo nødig gå sådan at hvis det blev vedtaget så ville modstanderne ikke have en god fremtid. Altså lad ikke din fremtids velsignelse være afhængig af om forslaget bliver vedtaget eller ej.
Med venlig hilsen, Lars Peter
|
|
Til toppen
|
|
|
|