Kære Ole
Det er en meget interessant tekst, som jeg synes du illustrerer med et fint billede på, hvordan vi må lade os bruge til at bære kongesønnen.
Somme tider tænker jeg på, om de fem og ti talenter, kan være et billede på kødet og ånden. Her tænker jeg på, vi har fem sanser i kødet, og det vil være nærliggende at de modsvares af fem sanser i ånden. At tjenerne får forskellige antal talenter, behøver ikke at betyde at de ikke alle har alle sanser, men at man er forskelligt disponeret. Ved at få det de har, til at gå op i en højere enhed, forøges deres evne til at fungere som Guds Menneske på Jorden.
Det gælder om at lære dét menneske at kende, som Gud har frembragt og ikke være bange for, at sætte det til, ved at leve det helt og fuldt.
Vi ved jo at vi er frelst ved Kristus og behøver ikke at frygte for at gøre Hans gerning, også selv om anti-Krist vil tale os fra det med sin tågesnak. Der skal ikke være så meget tvivl, om man nu skal sove eller vågne, jamre eller glæde sig. Jeg mener det i ét og alt handler om, at være nærværende for Guds Salvelse, med alle vore sanser og så vil Han fylde vore hænder hver Dag.
Fred og Alt Godt
Vandrer
- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud -
עבד יהוה