Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#35811 - 13/08/2004 21:37 Bede for danmark?
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Jeg bruger artiklen fra BT i dag som inspiration "De lærer at foragte Danmark", om indvandrere som sender deres børn på islamisk skole for at lære dem at forakte danske værdier.

Tanke: har vi ikke som kristne et ansvar for at bede den slags væk? det er helt klart at vi har et ansvar for at bede for vores menighed og tjenerne i denne, bede for vores regerning og kongehus, men hvad med det andet? har vi ikke også et stort ansvar for at bede Gud om at rense ud i vores land så fundamentalistiske muslimer ikke ødelægger noget for os andre? vi skal hjælpe dem der har brug for hjælp, men hvad med dem som er ligeglade og bare vil gå imod Danmark og os? bør vi ikke bede Gud rense ud ligesom bunden luger ud i hans roer?

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=298212/

Ole

Til toppen 
#35812 - 14/08/2004 09:18 Re: Bede for danmark? [Re: Ole Madsen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Ole, du skriver: vi skal hjælpe dem der har brug for hjælp, men hvad med dem som er ligeglade og bare vil gå imod Danmark og os? bør vi ikke bede Gud rense ud ligesom bunden luger ud i hans roer?

Jo, vi skal bestemt bede for vores land, og sige Gud tak fordi han stadig holder sin hånd over Danmark - "count your blessings!" - men jeg synes nok vi skal passe på, at vi ikke kommer betragte muslimerne som ukrudt, der skal luges væk. Tænk på, at de som Guds skabninger er lige så højt elskede af Ham som os kristne!

Jeg synes vi skal bede for, at muslimer ved deres ophold her møder kristne, som Gud kan bruge til at vise dem vejen, sandheden og livet, så de vender sig til Jesus og sammen med os tilbeder vor Herre og Frelser.

Vi skal også bede om Guds hjælp til at være vågne og opmærksomme, så vi ikke, i misforstået tolerance ("den ene religion kan være lige så sand - eller usand - som den anden" ) lader os rende over ende af vranglære.

Islam er en monoteistisk tro, og vi har da nogle fælles rødder i Bibelen.
Og for Gud er alting muligt!

Paulus skriver i sit brev til Titus, 1.8-9, at Han skal være gæstfri, have kærlighed til det gode, være besindig, retfærdig, from, herre over sig selv holde fast ved lærens troværdige ord, så han er i stand til både at formane med den sunde lære og at gendrive dem, der siger imod.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#35813 - 14/08/2004 10:02 Re: Bede for danmark? [Re: kristina]
Ole Madsen
Bruger

du generalisere for meget over mit indlæg, jeg mener ikke at muslimer er ukrudt, men jeg mener at de skadelige elementer ikke har noget at gøre i vort land, det var det jeg mente

Ole

Til toppen 
#35814 - 14/08/2004 13:28 Re: Bede for danmark? [Re: kristina]
Ole Madsen
Bruger

Paulus skriver i sit brev til Titus, 1.8-9, at Han skal være gæstfri, have kærlighed til det gode, være besindig, retfærdig, from, herre over sig selv holde fast ved lærens troværdige ord, så han er i stand til både at formane med den sunde lære og at gendrive dem, der siger imod.

vi er slet ikke uenige om det gode, men selv i en menighed skakl en tjener være parat til at tage upopulære beslutninger, ellers går den bare ikke, Gud har skabt mennesket dyrbart, men dette forhold er ikke en modsætning til at man nogle gange må skride til ekstreme valg som gør at en må forlade en menighed, jeg mener på en måde som Guds børn, at vi burde bede Gud om at holde dem ude som ikke vil os det godt, vi kan virkelig bede Gud om at beskytte Danmark, hvorfor så ikke gøre det?

Ole

Til toppen 
#35815 - 14/08/2004 21:10 Re: Bede for danmark? [Re: Ole Madsen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Ole, du skriver:

jeg mener på en måde som Guds børn, at vi burde bede Gud om at holde dem ude som ikke vil os det godt, vi kan virkelig bede Gud om at beskytte Danmark, hvorfor så ikke gøre det?

Jo, helt klart, vi har alle lov til at udøse vort hjerte for Gud og bede ham om absolut hvad som helst der ligger os på sinde - vi bliver helt sikkert hørt. Men det er ikke sikkert, at vi bliver bønhørt, for ingen af os ved, hvad der i sidste ende er til det bedste for os, det ved kun Gud.

Hvem ved, måske er det til vores bedste, at vi bliver udfordret og tugtet, så vi ikke falder i søvn og tager alle Guds gaver for en selvfølge. Og måske skal vi lære at elske vores fjender. Det er i hvert fald målet for enhver, som vil følge Jesus - men svært er det! Og det er bestemt heller ikke forbudt at tænke sig om, når der skal træffes politiske beslutninger.

Mine egne bønner er dog ikke så konkrete, at jeg beder Gud om at holde dem ude, som ikke vil os det godt, men jeg beder for Danmark, som jeg holder så meget af, og er så taknemmelig for at bo i.

Det gør vi også hver søndag i kirkebønnen, vi beder både for landet og dets regering og folketing, for alle der styrer og råder, at de må få Guds hjælp til at træffe de rette beslutninger.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#35816 - 15/08/2004 06:26 Re: Bede for danmark? [Re: kristina]
Ole Madsen
Bruger

vil det sige at der skal lig på bordet før du vil gøre nolget?

Ole

Til toppen 
#35817 - 15/08/2004 08:51 Re: Bede for danmark? [Re: Ole Madsen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Ole! Du spørger, om der skal lig på bordet før jeg vil gøre noget?
Jeg må indrømme at det spørgsmål kommer lidt bag på mig - hvad vil du at jeg skal gøre - med eller uden lig?

Jeg kender ikke Guds planer, så jeg vil gøre som jeg hele tiden har gjort: bede om Guds velsignelse over vores land, og at hans kærlige vilje må ske. Jeg tror ikke vi slipper for trængsler, men at både Danmark og alle andre lande står over for hårde og svære tider.

Det er nok her relevant at læse Matt. 24,6-14:

I skal høre krigslarm og rygter om krig. Se til, at I ikke lader jer skræmme! For det skal ske, men det er endnu ikke enden. For folk skal rejse sig imod folk, og land imod land, og sted efter sted skal der komme hungersnød og jordskælv. Alt dette er begyndelsen på veerne.

Da skal de udsætte jer for trængsler og slå jer ihjel, og I skal hades af alle folkeslag på grund af mit navn. Da skal mange falde fra, og de skal udlevere hinanden og hade hinanden. Mange falske profeter skal stå frem og føre mange vild.

Og fordi lovløsheden tager overhånd, skal kærligheden blive kold hos de fleste. Men den, der holder ud til enden, skal frelses. Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

For mig at se er det væsentlige, at vi ikke mister modet, men holder kærligheden varm og bevarer glæden over det evangelium, som vi helt uforskyldt har modtaget -og, ikke mindst, beder om Guds hjælp til at være gode vidner om evangeliet, også blandt med de fremmede ...

Hav en god søndag!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#35818 - 16/08/2004 00:18 Re: Bede for danmark? [Re: Ole Madsen]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Hej Ole.

Jeg er enig med dig. Dog mener jeg at islam er ukrudt og muslimer er værdifulde. Biblen siger at noget urent kan smitte det hele.

Vi skal selvfølgelig være gæstfrie over for dem der kommer til landet, men hvis de er utilfredse og sender deres børn på opdragelsesskoler, for at holde på det de rejste fra og ikke vil have noget med det danske at gøre, er det jo ikke gæstfrit at lade dem blive her. Alle der er utilfreds med vores samfund og sender børn væk, for at de skal opdrages til et andet samfund, er jo ikke glade for at være her. Hvis de var glade, vil de jo ikke sende børne af sted.

Det ville være en god idé, om vi gjorder det som de gør i Norge. Melder de børn der ikke kommer i skole. Hvis det så viser sig, at de er på opdragelses ophold i et andet samfund, at forældrene så sendes ud af landet, uden nogen form for anke, ned til deres børn, så de kan være sammen. Vi skal være gæstfrie og ikke holde på familier der ikke kan lide det danske samfund. Det kan vi ikke være bekendt.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#35819 - 16/08/2004 01:07 Re: Bede for danmark? [Re: steincke]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom aleychem..

Et andet citat, som kan opfattes meget groft:

"Giv ikke hunde det hellige, og kast ikke jeres perler for svin, for at de ikke skal trampe dem ned med deres ben og så vende sig om og sønderrive jer."

Er det situationen i dagens Danmark??

Guds fred..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#35820 - 16/08/2004 03:59 Re: Bede for danmark? [Re: steincke]
Ole Madsen
Bruger

god ide

Ole

Til toppen 
#35821 - 16/08/2004 23:37 Re: Bede for danmark? [Re: Kefas Ben-Adam]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg

"Giv ikke hunde det hellige, og kast ikke jeres perler for svin, for at de ikke skal trampe dem ned med deres ben og så vende sig om og sønderrive jer."

Er det situationen i dagens Danmark??

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener når du henviser til hunde og svin, omkring situationen i Danmark?

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#35822 - 17/08/2004 00:34 Re: Bede for danmark? [Re: steincke]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom aleychem Steincke..

Ligesom vi nok ikke skal tage Yeshuas ordbrug som bogstaveligt for svin og hunde, så er det heller ikke ment her... Men jeg er af den opfattelse, at tolkningen omkring det ligger i, at man ikke skal lade folk, der alligevel bare udnytter det man gør for siden at ødelægge det, få gavn af det...

Guds fred..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#35823 - 17/08/2004 08:35 Re: Bede for danmark? [Re: steincke]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Kim

Islam er vel ikke værre end alt muligt andet, det er en anden tro og det samme kan jo siges om både buddismen og new-age (selvom sidstnævnte ofte giver udseende af at være kristen). Troen bygger på en udlægning, og der findes en meget militant udlægning....eller Islam-light. Det vi skal se på - er mennesket bag, for har det ikke Jesus som sin Frelser og Forsoner er det under trælleåg, og så har vi i den forbindelse inkluderet både al hedenskab, ateisme, humanisme og alting andet. Islam er bare en af utallige veje, der fører VÆK fra Korset.

Holder vi fast i at vi skal se mennesket bag er det underordnet hvilken afsporing han befinder sig på. Og her må vi sige at både som kristne ikke mindst som samfund er vi forpligtede til at hjælpe flygtninge. Jeg kan så ikke i mit lille hoved få det til at stemme at man kan være flygtning og derpå sende sine børn ned til det man er flygtet fra...og som SAMFUNDSMÆSSIGT kan udgøre en trussel mod al demokrati, grundlovssikrede rettigheder osv.

Det hænger godtnok ikke sammen.

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#35824 - 17/08/2004 08:58 Re: Bede for danmark? [Re: Kefas Ben-Adam]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Kefas, selvfølgelig har du ret i dette: .. at man ikke skal lade folk, der alligevel bare udnytter det man gør for siden at ødelægge det, få gavn af det...

Det svære er bare, at ikke alle har det nødvendige profetiske syn på disse mange "folk".

Når myndighederne skal vurdere, hvem og hvem ikke der virkelig har brug for hjælp/asyl, hvem der har/ikke har reelle hensigter, så sker der tit det, at samme instanser vurderer forkert og sender nogle tilbage der hvor de kom fra til mishandling og dødsstraf, og lader hardcore kriminelle blive her.

Lad os bede for, at Gud må være med dem, der skal træffe de svære beslutninger - at Guds vilje må ske ...

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær