Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#35701 - 07/08/2004 21:41 Den utrolige troværdige Bibel
Kaiser
Bruger

Reg.: 23/07/2004
Læs om dette utrolige Vidensbyrd om Biblens troværdighed.

Jeg mener at dette blot er endnu et eksempel på at Biblen ikke er til at nægte. Fuld af facts.

Mente blot jeg ville deledet med jer

Jesu fred!

Til toppen 
#35702 - 13/06/2006 00:36 Re: Den utrolige troværdige Bibel [Re: Kaiser]
Anonym
Anonym

Biblen er desværre fuld af "skæve steder"
Hvor arkæologien direkte har modbevidst biblens udsagn og påstande, nok kan biblen være troværdig, men den indeholde også en masse upålidelige steder og ting, som ikke kan fornægtes..

mvh Lars (det ville jeg bare lige dele med jer :-P )

Til toppen 
#35703 - 13/06/2006 09:34 NT [Re: Kaiser]
Anonym
Anonym

Til toppen 
#35704 - 13/06/2006 18:25 Re: Den utrolige troværdige Bibel [Re: Kaiser]
museeye
Bruger

Reg.: 31/03/2006
Sted: Århus V
Du tager 1 sted i Bibelen, underbygger dette sted med en artikel af en (for mig) ukendt person.
Og så generaliserer du denne "bevisbyrde" til at gælde hele Bibelen. Jeg ville ønske at man kunne gøre sådan - for så ville alt være meget nemmere.
MEN hele min logiske tankegang (såfrem jeg har en sådan) stritter imod!!

Jeg synes, artiklen er meget spændende, og jeg vil da absolut ikke afvise dens aktualitet. Men som rationelt menneske, som menneske skabt af Gud, hverken tør eller ønsker jeg, at kunne verificere hele Bibelen på denne måde.

Dette skal ikke læses som en sur mands galde eller en foraget stud.theol nej, jeg ønsker blot lidt kritisk holdning over for Bibelen - ja, over for alt!

Til toppen 
#35705 - 15/06/2006 10:14 Re: Den utrolige troværdige Bibel [Re: ]
lre
Bruger

Reg.: 30/07/2004
Sted: Sønderjylland
Hej.

Først Kaiser: Når jeg prøver dit link, får jeg en side, der er under construktion

Evangelist: Hvor helt konkret er der disse små uoverensstemmelser i Bibelen? Jeg har endnu ikke fundet nogen

Og at videnskaben skulle have modbevist udsagn fra Bibelen, kan måske på overfalden se sådan ud. Men hvor beviseligt er egentligt det, som videnskaben siger? Jeg mener - hvis nu alle de opstillede forudsætninger trækkes fra, hvor troværdigt er så hele videnskaben !?! Hvor meget ved man så egentligt? Og de facts man har, er ikke i uoverensstemmelse med Bibelen.

Dét er en kendsgerning.

VH
Lennart

Der står skrevet: »Den retfærdige skal leve af tro.«

www.dictio.dk

Til toppen 
#87511 - 01/10/2007 00:50 Re: Den utrolige troværdige Bibel [Re: lre]
Evangelisten
Anonym

Tjoo \:\)

Et eksempel på lidt skævhed kunne være i Markus 5,1-20, hvis jeg ikke husker helt galt \:\)
Hvor Jesus helbreder i gerasenernes land \:\)

Der taler forfatteren om at området ligget lige til, ved breden fx, men i virkeligheden ligger stedet 55km derfra \:\)

Lars

Til toppen 
#88343 - 14/11/2007 21:14 Re: Den utrolige troværdige Bibel [Re: Anonym]
Alanso90
Bruger

Reg.: 14/10/2006
Sted: Lystrup
hej...

jeg er nid det Ire siger, også fordi at jeg selv har set en del programmer om gt begivenhedder på national geografik.
og til anonym så søgte jeg lige på google og fandt dette svar: ’Gerasenernes land’ betyder oversat ’de udvistes land’. Ifølge gammel jødisk tradition fandt de folkeslag, som blev ’udvist’ da Josva indtog landet, et nyt bosted her øst for søen. På Jesu tid kaldets området også for ”Dekapolis” (Mark 5,20), der betyder ’de ti byer’, fordi området rummede ti store ikke-jødiske byer. Med dét som baggrund, – at området, vi nu befinder os i, er hedensk og udenfor Israel, – kan vi bedre forstå de afgørende hændelser, der sker nu, med betydning for hele Guds frelsesplan!

Og han, der sidder på tronen, sagde: »Se, jeg gør alting nyt!«

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær