Kære Fynne
Der er ikke noget jeg hellere vil end at vinke til dig med en vognstang :-)
Du skriver at du har læst de fleste indlæg - forhåbentlig gælder det også artiklerne på fx
Hvorfor Jesus? og studiematerialet
Hvem er Jesus?. Hvis du har det, så ved du allerede meget om hvad troen på Jesus handler om og indebærer.
At være kristen er egentlig meget enkelt. Det handler i bund og grund om at indse, at jeg kan ikke frelse mig selv og at Gud har noget til mig, som er meget større end det jeg selv kan skabe. Det handler om at indrømme at uden Guds hjælp og tilgivelse, så er jeg en fortabt synder, der har brug for det som Gud gjorde gennem Jesus.
Hvis du læser
Tilbage til paradiset, så står der i sidste afsnit:
"At tage imod Jesus er at tage hans ord til sig for at leve på dem. Derved giver vi hans ånd adgang til at skabe den tro i os, som forvandler os til nye mennesker og giver os adgang til et nyt og evigt liv. Troen på Jesus kræver ingen særlig indvielse eller handlinger, blot dette at du erkender og indrømmer at du er en fordømt synder hvis eneste håb om frelse er Jesus Kristus. Dette er på én gang det letteste og det sværeste ved at være kristen. Men det er vejen til himlen.
Johannesevangeliet 11:25-26: Jesus siger: Jeg er opstandelsen og livet; den der tror på mig, skal leve, om han end dør. Og enhver, som lever og tror på mig, skal aldrig i evighed dø.Dette betyder faktisk at du her og nu - dér hvor du sidder - kan begynde dit nye liv som discipel af Jesus. Du kan simpelt hen bede denne enkle bøn til Gud:
Kære Herre Jesus. Jeg ved jeg er en synder og behøver din tilgivelse. Jeg tror, at du døde for mine synder. Jeg ønsker at vende mig bort fra synd. Jeg beder dig komme ind i mit liv, så jeg kan tro på dig som min Herrer og frelser. Amenhvis du beder denne bøn af et oprigtigt hjerte, så har dit liv fået en ny kurs og et nyt mål. Så har du fået et nyt fundament at stå og gå på.
For at lære dette nye liv at kende og for at få hjælp til at holde denne nye kurs, så vil jeg anbefale dig at finde ind i et kristent fællesskab, hvor du kan lytte til Guds ord, spørge og dele erfaringer fra troens liv. Vi kan hjælpe dig med dette, hvis du bruger
Kontaktsiden og vælger "Lokal Kontakt".
Det med at blive en super-kristen kan du godt glemme. Dem findes der ingen af. Men der findes mange som har fundet et nyt og fast holdepunkt i livet, som rækker helt ind i evigheden. Og den mulighed står også åben for dig.