Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#35649 - 07/08/2004 07:03 slangen hugger altid igen.....
Anonym
Anonym

Her sidder jeg så.......

Har siddet og "surfet" på nettet som jeg plejer,og stadig kan jeg ikke få denne side ud af hovedet. Har efterhånden læst de fleste indlæg,og tænkte om der måske også var plads til mig....
Mit liv har udviklet sig som så mange andres. gå i skole, få en uddannelse, og husk at holde fri i weekenderne,Det lyder måske lidt banalt,men det er jo sådan at 99% af danmarks befolkning lever deres liv. Men for at være lidt på tværs( det skal man jo være for at få lidt opmærksomhed i familien Danmark, og samtidig var lysten og interessen der) så Smuttede jeg til udlandet i et par år,arbejdede, og blev voksen som man vist kalder det.Kom hjem,og så begyndte nedturen vist lige så stille,selv om jeg ikke opdagede det. Det endte i 2000 med et psykisk nedbrud, med for meget arbejde, øl, for lidt søvn, og ikke mindst ingen selvværd, eller om du vil, ingen tro på livet..... Tog til Thailand som Backpacker, og troede at "nu" havde jeg fundet den "niche" hvor jeg hørte til. Og jeg hører til der, tro mig... Så burde jeg jo bare tage rygsæken på, købe en flybillet og dampe afsted, hvis noget går galt, og det hjælper også et stykke tid,men hverdagen kommer jo altid tilbage igen, og denne side bliver ved med at "poppe" op på skærmen. Har brug for et holdepunkt i mit liv, noget som øl, maskespil til samfundet, og vennerne ikke kan give. Jeg bliver nok aldrig en super duper kristen, men har lysten, viljen til at skifte spor, og tænkte at du måske kunne vinke med vognstangen.....

Til toppen 
#35650 - 13/08/2004 15:32 Re: slangen hugger altid igen.....
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære Fynne

Der er ikke noget jeg hellere vil end at vinke til dig med en vognstang :-)

Du skriver at du har læst de fleste indlæg - forhåbentlig gælder det også artiklerne på fx Hvorfor Jesus? og studiematerialet Hvem er Jesus?. Hvis du har det, så ved du allerede meget om hvad troen på Jesus handler om og indebærer.

At være kristen er egentlig meget enkelt. Det handler i bund og grund om at indse, at jeg kan ikke frelse mig selv og at Gud har noget til mig, som er meget større end det jeg selv kan skabe. Det handler om at indrømme at uden Guds hjælp og tilgivelse, så er jeg en fortabt synder, der har brug for det som Gud gjorde gennem Jesus.

Hvis du læser Tilbage til paradiset, så står der i sidste afsnit:

"At tage imod Jesus er at tage hans ord til sig for at leve på dem. Derved giver vi hans ånd adgang til at skabe den tro i os, som forvandler os til nye mennesker og giver os adgang til et nyt og evigt liv. Troen på Jesus kræver ingen særlig indvielse eller handlinger, blot dette at du erkender og indrømmer at du er en fordømt synder hvis eneste håb om frelse er Jesus Kristus. Dette er på én gang det letteste og det sværeste ved at være kristen. Men det er vejen til himlen.

Johannesevangeliet 11:25-26: Jesus siger: Jeg er opstandelsen og livet; den der tror på mig, skal leve, om han end dør. Og enhver, som lever og tror på mig, skal aldrig i evighed dø.

Dette betyder faktisk at du her og nu - dér hvor du sidder - kan begynde dit nye liv som discipel af Jesus. Du kan simpelt hen bede denne enkle bøn til Gud:

Kære Herre Jesus. Jeg ved jeg er en synder og behøver din tilgivelse. Jeg tror, at du døde for mine synder. Jeg ønsker at vende mig bort fra synd. Jeg beder dig komme ind i mit liv, så jeg kan tro på dig som min Herrer og frelser. Amen

hvis du beder denne bøn af et oprigtigt hjerte, så har dit liv fået en ny kurs og et nyt mål. Så har du fået et nyt fundament at stå og gå på.

For at lære dette nye liv at kende og for at få hjælp til at holde denne nye kurs, så vil jeg anbefale dig at finde ind i et kristent fællesskab, hvor du kan lytte til Guds ord, spørge og dele erfaringer fra troens liv. Vi kan hjælpe dig med dette, hvis du bruger Kontaktsiden og vælger "Lokal Kontakt".

Det med at blive en super-kristen kan du godt glemme. Dem findes der ingen af. Men der findes mange som har fundet et nyt og fast holdepunkt i livet, som rækker helt ind i evigheden. Og den mulighed står også åben for dig.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær