Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#35498 - 28/07/2004 22:46 Hermofroditter
Anonym
Anonym

Vi læser i biblen at vi er skabt som mænd og kvinder, men det så jeg i tv at det er der nogle der ikke er de er født som intetkøn. Dem der ligner piger har kvindelige kønsorganer udaftil men testikler indeni istedet for æggestokke hvor dan dem der ligner drenge ser ud ved jeg ikke da jeg ikke så starten af anden afdeling. Men et fakt er at disse mennesker hverken er hunkøn eller hankøn men intetkøn. Jeg kan ikke rigtig finde noget om den slags i biblen men de er vel også guds børn vil jeg mene.

Til toppen 
#35499 - 12/08/2004 13:51 Re: Hermofroditter
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej

Jeg har ikke set den TV-udsendelse, du nævner, og kender ikke så meget til de problemer. Men selvom at nogle mennesker fødes med en unormal eller blandet kønsidentitet, så ændrer det ikke ved at verdens mennesker består af kvinder eller mænd. Og at vi alle er skabt af Gud.

Men desværre er det gået "sygdom" i Guds perfekte skaberværk. Ligesom et træ eller en plante kan bære misdannede grene eller frugter, så er der desværre også mennesker, som på sin egen krop oplever, at verden ikke helt er sådan som Gud fra starten ville det.

Nogle mennesker fødes med handicap og sygdomme, og det betyder ikke at de ikke er lige så skabte og lige så elskede af Gud, men det betyder at livet ikke former sig sådan som Gud vil det. Og hvorfor ikke det? Når Gud er både kærlig og almægtig? Ja, det kan jeg ikke svare dig ordentlig på, men Gud tillader altså sygdom (læs: ondskab, smerte og synd) indtil den dag han nyskaber og gendanner hele jorden og alt liv. Det er dette som er det kristne håb, at Gud en dag gør alting nyt og godt igen. Den dag vil alle frelste mennesker være "hele", både fysisk og mentalt.

De kristne har meget at glæde sig til her.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær