#35410 - 26/07/200412:37Elsker du hans ord? Eller foragter du det?
Anonym
Anonym
- Vi siger at vi tror på Jesus. Men vi foragter hans ord! - Han siger at hvis vi tror på ham, tror vi også hans ord og handler ud fra det. Han siger i Mat 24:48 "Men er det en dårlig tjener, der siger som så: Min Herre lader vente på sig! og derpå giver sig til at slå sine medtjenere.... så skal den tjeners Herre komme en dag, han ikke venter.... og hugge ham ned og lade ham dele skæbne med hyklerne. Der skal der være gråd og tænderskæren"
-Slå sine medtjenere.... Hvad betyder det?
Vi kristne i Danmark har et seriøs problem! Vi elsker at svine hinanden til. Vi ophøjer os selv og leder efter fejl ved vores brødre og søstre.
Joh 17:23 ".... for at de fuldt ud skal blive ét, for at verden skal forstå, at du har udsendt mig..."
Har du indset at vi kristne er tjenere sammen. Vi er hinandens medtjenere. Ikke-kristne kommer aldrig til at kunne se Jesus så længe vi slår hinanden. Hvordan slår vi hinanden? Med vores ord. Vi bagtaler hinanden og de kirker vi kommer i. Satan elsker bagtalelse og sladder. Han elsker at høre.... -synes du ikke de der Imére er langt ude? -Hvad med de der pinsefolk, de lever da hvis kun på følelserne? Måske siger du. Det gør jeg aldrig, men hvad med dine tanker. Er de rene ind for Gud eller slår du dine brødre og søstre i tankerne?
Jesus siger at han står de hovmodige imod.
Når vi kristne begynder at elske hinanden i stedet for at foragte hinanden vil mennesker komme til tro.
Er du en hindring for at mennesker kan komme til tro? Min bøn er at vi må ransage vores hjerter ind for Gud. Hans hjerte græder over at se hvor lidt kærlighed vi har til hinanden.
#35414 - 16/08/200420:39Re: Elsker du hans ord? Eller foragter du det?
[Re: ]
Anonym
Anonym
-Når vi kristne begynder at elske hinanden i stedet for at foragte hinanden vil mennesker komme til tro.
hvorfor er det vigtigt for dig at andre også kan "tro rigtigt" (eller mener du at du kan komme til at tror rigtigt?), jeg er ateist, men jeg har indtil nu fået den opfattelse at troen i sig selv, i det enkelte menneske, er nok til at mennsket vil være i stand til at dele guds lys, om vi andre har fundet guds lys selv, ikke tror på guds lys (som jeg mener bare er synonym for åndslyset), eller bare er ligeglade, er vel op til os selv. Og hvis du mente at så kunne du komme til at tro, hvad er troen for dig så i det hele taget, hvis ikke du tror på at du tror?
no offence, I was just wondering- karina ateisten på jesusNet.dk
#35415 - 16/08/200422:22Re: Elsker du hans ord? Eller foragter du det?
Kefas Ben-Adam
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
Shalom aleychem Karina..
Nu er det ikke fordi at du skal føle dig skræmt fra at spørge.. Eller føle dig uvelkommen... Men hvorfor går ind ateist ind og "blander" sig i et desideret kristent emne?? Det undrer mig lidt...
#35416 - 17/08/200413:58Re: Elsker du hans ord? Eller foragter du det?
[Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym
fordi jeg meget gerne vil vide hvad det hele handler om, ikke bare at læse biblen, men høre det fra nogle der tror på det, og måke komme til at forstå det lidt bedre.
#35417 - 17/08/200414:01Re: Elsker du hans ord? Eller foragter du det?
[Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym
fordi jeg rent ud sagt ikke fatter noget af det hele, og det kommer jeg heller ikke til ved at læse biblen, men jeg håber på at komme lidt nærmere en forståelse for troen ved at høre om det fra folk der tror... Jeg vil ikke læse biblen, fordi den (om jeg må sige det) ikke forklare hvorfor man tror på det men hvad man tror på, og det kan jeg ikke rigtig bruge, når jeg allerede ved hvad jeg tror på.
#35418 - 17/08/200419:18Re: Elsker du hans ord? Eller foragter du det?
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej KarinaKJ, du skriver
"Jeg vil ikke læse biblen, fordi den (om jeg må sige det) ikke forklarer hvorfor man tror på det men hvad man tror på, og det kan jeg ikke rigtig bruge, når jeg allerede ved hvad jeg tror på."
Kunne du måske uddybe lidt hvad det så er, du du selv tror på? Så kan vi måske komme videre derfra ...
Men dit store spørgsmål om hvorfor vi troende kristne tror som vi gør ... hmm .. jeg er bange for, at du ikke kan få noget bedre svar end: "fordi vi ikke kan andet!"
Vi har fået tro på = har tillid til, at Jesus er den, han selv siger han er. Og den tro/tillid har vi fået på hver sin måde. Nogle ved at læse i Bibelen (ikke jeg!) andre ved at blive døbt og ved at tale med troværdige troende (sådan gik det for mig) andre igen ved at få en helt personlig, direkte oplevelse/erfaring af, hvem Gud er .. Så det er meget forskelligt fra person til person.
Men altså, har du lyst til at fortælle, hvem - eller hvad - du selv tror på?
#35419 - 18/08/200400:38Re: Elsker du hans ord? Eller foragter du det?
malli
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Karina
"fordi jeg rent ud sagt ikke fatter noget af det hele, og det kommer jeg heller ikke til ved at læse biblen, men jeg håber på at komme lidt nærmere en forståelse for troen ved at høre om det fra folk der tror... Jeg vil ikke læse biblen, fordi den (om jeg må sige det) ikke forklare hvorfor man tror på det men hvad man tror på, og det kan jeg ikke rigtig bruge, når jeg allerede ved hvad jeg tror på. "
Det er selvfølgelig et argument, men du kommer nok næppe til en nærmere forståelse for troen ved at læse forskellige kirkeretningers udlægning af Bibelen. Formodentlig vil du kun blive mere forvirret.
Det svarer nemlig til at stå på land og lære at svømme! ved at høre de forskellige svømmeres meldinger til hinanden. Afstanden mellem ateisme og kristendom er lige så stor.
For at forstå!, hvis du virkelig ønsker at forstå må du slippe din faste grund i ateismen og bevæge dig ind i en kirke, og LYTTE til Guds Ord, og tale med kristne i menighedens fællesskab. Du kender ikke kristendommen, og du kommer ikke til det, du kan ikke komme til at svømme - før end du tør slippe strandbredden, som er dine gamle tankebygninger, der er dybt forankret i opdragelse, skolens kvasi-kristendomsundervisning og vores anti-kristne kultur.
Spørgsmålet er: Vil du nok?
Mkh Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†