Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#35391 - 25/07/2004 20:43 Café Plan B
john316
Bruger

Reg.: 18/08/2003
Sted: København
Så vidt jeg kan se, har der ikke været nogen debat om folkekirkens nye teologiske debatforum.

Følgende kommentar skulle da ellers nok kunnne afføde debat:

Plan B-præsternes kritik af landets aviser og sognegårde, som teologisk debatforum, er netop, at kirkens højrefløj så tydeligt kommer til orde der.

/Rolf Johannes 3.16 For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#35392 - 25/07/2004 22:40 Re: Café Plan B [Re: john316]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej John 316 - joh, en del debat har der da været at læse i Kr. Dagblad - egentlig lidt ufortjent, synes jeg.
Mit eget bidrag består kun af en hovedrysten.
Holder mig til Plan A

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#35393 - 25/07/2004 23:05 Re: Café Plan B [Re: kristina]
john316
Bruger

Reg.: 18/08/2003
Sted: København
Hej Kristina,

Ja, jeg har lagt mærke til debatten i dagspressen, men her på JesusNet kan jeg ikke se at Plan B har været til debat.

Er det i øvrigt ikke pudsigt, at en af initiativtagerne, Ulla Salicath, har forklaret behovet for Plan B ved at advare mod en amerikanisering og højredrejning af kirken.

Hvad har amerikanisering og højredrejning af kirken med hinanden at gøre? Er det fordi man ser det amerikanske samfund, som meget højreorienteret rent kirkemæssigt?

/Rolf Johannes 3.16 For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.

Til toppen 
#35394 - 25/07/2004 23:32 Re: Café Plan B [Re: john316]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej igen Rolf, du spørger Hvad har amerikanisering og højredrejning af kirken med hinanden at gøre?

Ja, det må du nok spørge om. Ingenting, tror jeg.

Personlig opfatter jeg det i hvert fald som rent vås. Og hvis der med "højredrejning af kirken" menes at bibeltro forkyndelse fylder for meget, og at det bør tages op til drøftelse, om de folkekirkelige bekendelsesskrifter og præsteløftet skal omformuleres - eller eventuelt arkiveres lodret - så har jeg kun lyst til at kommentere sagen med larmende og respektløs tavshed.

I håb om at initiativet, der udgik fra værtshuset ved navn "Plan B", vil ebbe ud som et dødfødt barn, der løber ud i sandet - for nu at komme med noget mere sludder! ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær