Hej Tom, du skriver til Ester:
Ester: Min tro og mit håb er at Gud er retfærdig...... En retfærdig giver vil give på en retfærdig måde - det er op til giveren..... En retfærdig giver vil heller ikke tvinge nogen til at modtage sin gave hvis vedkommende ikke ønsker det.....
Tom: Nej, men han vil vel næppe heller straffe de som afslår den. Og det gør Gud til forskel fra den rige mand.
Nu er Ester bortrejst, så jeg vil lige indskyde et par ord:
Gud ønsker at frelse alle.
Fortabelsen er ikke fremtidsmusik. Fortabelsen har fundet sted - den gang de første mennesker faldt i synd ved at gøre oprør mod Gud og følge deres egen vilje, deres egen vej, bort fra ham.
Gud er hellig, og derfor kan et syndigt menneske kan ikke se Gud uden at dø af det.
Men ved tro på Jesus, det eneste syndfri menneske - og samtidig Gud - iklædt hans retfærdighed, kan vi stå skyldfri for Herrens ansigt, og arve evigt liv hos ham på den nye, endnu uskabte jord, hvor der er gjort op med al ondskab og uretfærdighed ...
Det er evangeliets, det gode budskab: Guds fremstrakte frelserhånd til alle, som vil tage imod ham. Hans løfte er: "Den som kommer til mig vil jeg aldrig vise bort."
kristina
Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)