Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#35378 - 19/07/2004 17:37 Millionen.
tsrk55
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: København S
Hej Ester!

esmaralda:

Og ved du hvad...... det har han gjort...... alle mennesker i hele verden er inkluderet i frelsens arv - ingen er undtaget - ........ der ligger en frelsespakke klar til alle...... den skal blot tages i mod......

Men JEsus er så kærlig at han ikke vil tvinge nogen til at modtage en pakke de ikke vil have eller ikke mener at have behov for.

Faktisk er det IKKE sådan at Jesus først gør frelsen klar når et menneske begynder at tro........ din pakke er klar allerede nu også selvom du først kommer til tro om 30 år (eller aldrig.... pakken går tabt så - men den ER her)

Der var engang en mand - han var meget rig - han ejede så mange penge at han kunne give hele jordens befolkning en million hver - og det besluttede han sig for at gøre - men han ville ikke tvinge folk til at tage pengene ved at putte dem ind på deres konto i banken - han ville have at de skulle vide hvor pengene kom fra og at han gav dem væk i kærlighed - derfor kaldte han nogle fattige arbejdere, gav dem hver deres million og sendte dem ud for at for at sprede budskabet - gå ud til alverden, sagde han, og fortæl alle folkeslag om mig - fortæl dem at jeg vil give dem en million hver - pengene står allerede i banken - det eneste de hver i sær skal gøre er at tro så meget på mig at de kontakter mig for at få pengene - nå ja - du kan selv digte videre... du kender jo evangeliet..... nogle troede og kontaktede manden og fik pengene...... andre tvivlede meget men tænkte at de da altid kunne prøve eftersom det jo ikke skadede.....andre igen mente sig så kloge at de med deres forstand kunne gennemskue at det var et fupnummer og undlod at gøre noget som helst.......
De to første grupper fik deres penge - den sidste fik ingen ting...... var det mon rimeligt?

tsrk55:

Hvad med den fjerde gruppe, som nok er større end de tre som du operer med i din fortælling/lignelse, og som af forskellige årsager ikke har fået informationen om de mange penge. Hvad får de?

Det må være op til giveren at beslutte.

Hvis det blot er penge det drejer sig om og et menneske ikke når at få dem inden sin død kan han jo være ligeglad......... MEN når det er frelsen det handler om så er det hele jo noget ganske andet og mere alvorligt......

Nu er det jo dig selv som har valgt at illustrere Gud´s uddelen af arven/frelsen med et billede hvor den rige mand svarer til Gud og pengene (millionen) svarer til frelsen; så det virker lidt inkonsekvent at du nu skriver at det hele er noget ganske andet og mere alvorligt.

Jeg tror ikke vi skal regne med at få en fysisk indbydelse i postkassen...... men måske et menneske som siger noget der får os til at tænke på om-der-mon-alligevel-er-en-Gud-i-verden eller den indskydelse at dumpe ind på fx Jesusnet og høre mere om sagen......eller en (næsten) unaturlig smuk naturoplevelse som pludselig frembringer tanker om en intelegent designer (en Gud og skaber)......

Med udtrykket den fjerde gruppe hentydede jeg til de mange hundrede millioner af mennesker som i tidens løb har levet hele deres liv uden adgang til det kristne budskab. Og flertallet af dem har ikke engang været ateister, men blot så uheldige at tro på en anden eller andre guder end den kristne.
Tanken om en " intelegent designer (en Gud og skaber)......" fører jo ikke automatisk til at man bliver kristen; her er der jo også andre som har lagt billet ind.

Min tro og mit håb er at Gud er retfærdig...... En retfærdig giver vil give på en retfærdig måde - det er op til giveren..... En retfærdig giver vil heller ikke tvinge nogen til at modtage sin gave hvis vedkommende ikke ønsker det.....

Nej, men han vil vel næppe heller straffe de som afslår den. Og det gør Gud til forskel fra den rige mand.

mvh Tom S R Klausen

" To You I am an atheist "
" To God I am the loyal opposition "
Woody Allen

Til toppen 
#35379 - 19/07/2004 19:37 Re: frelse / fortabelse [Re: tsrk55]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Tom, du skriver til Ester:

Ester: Min tro og mit håb er at Gud er retfærdig...... En retfærdig giver vil give på en retfærdig måde - det er op til giveren..... En retfærdig giver vil heller ikke tvinge nogen til at modtage sin gave hvis vedkommende ikke ønsker det.....

Tom: Nej, men han vil vel næppe heller straffe de som afslår den. Og det gør Gud til forskel fra den rige mand.

Nu er Ester bortrejst, så jeg vil lige indskyde et par ord:

Gud ønsker at frelse alle.
Fortabelsen er ikke fremtidsmusik. Fortabelsen har fundet sted - den gang de første mennesker faldt i synd ved at gøre oprør mod Gud og følge deres egen vilje, deres egen vej, bort fra ham.

Gud er hellig, og derfor kan et syndigt menneske kan ikke se Gud uden at dø af det.

Men ved tro på Jesus, det eneste syndfri menneske - og samtidig Gud - iklædt hans retfærdighed, kan vi stå skyldfri for Herrens ansigt, og arve evigt liv hos ham på den nye, endnu uskabte jord, hvor der er gjort op med al ondskab og uretfærdighed ...

Det er evangeliets, det gode budskab: Guds fremstrakte frelserhånd til alle, som vil tage imod ham. Hans løfte er: "Den som kommer til mig vil jeg aldrig vise bort."

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#35380 - 20/07/2004 21:10 Re: frelse / fortabelse [Re: kristina]
tsrk55
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: København S
Hej Kristina!

Nu er Ester bortrejst, så jeg vil lige indskyde et par ord:

Du er altid velkommen.

Du bliver nok nødt til hjælpe mig lidt på vej her; for jeg har meget svært ved at se præcist hvad det er i mit indlæg som du kommenterer.
Dele af dit indlæg forekommer mig at være ren forkyndelse; men det er du jo selvfølgelig i din gode ret og forpligtiget til.

mvh Tom S R Klausen

" To You I am an atheist "
" To God I am the loyal opposition "
Woody Allen

Til toppen 
#35381 - 01/08/2004 14:12 Re: Millionen. [Re: tsrk55]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Tom

Nu er det jo dig selv som har valgt at illustrere Gud´s uddelen af arven/frelsen med et billede hvor den rige mand svarer til Gud og pengene (millionen) svarer til frelsen; så det virker lidt inkonsekvent at du nu skriver at det hele er noget ganske andet og mere alvorligt.

Jeg må sige at det undrer mig lidt at du slet ikke kan se at der er forskel på at dø uden at have arvet en million og så at dø uden at have fået evig frelse...... du som ellers plejer at være ret skarp.....

Et billede vil og kan aldrig blive lige så skarpt/ sandt/ fyldestgørende og alvorligt som det det er et billede på. At det er så svært at begribe for både dig og ateist er mig en gåde.....

Med udtrykket den fjerde gruppe hentydede jeg til de mange hundrede millioner af mennesker som i tidens løb har levet hele deres liv uden adgang til det kristne budskab. Og flertallet af dem har ikke engang været ateister, men blot så uheldige at tro på en anden eller andre guder end den kristne.

Det var jeg såmænd godt klar over og det var også det jeg svarede på men det gik vist ikke helt igennem

Tanken om en " intelegent designer (en Gud og skaber)......" fører jo ikke automatisk til at man bliver kristen; her er der jo også andre som har lagt billet ind.

Det giver jeg dig (desværre) ret i. Bare fordi man tror på at der findes en Gud eller en gud behøver man jo ikke ramme ind i kristendommen. Det er derfor det er så vigtigt at jeg som kristen fortæller så mange som muligt om Gud og Bibelen og hvad jeg tror på.........

Vi er alle født fortabte fordi Adam syndede og vi alle ligger under for det man kalder arvesynd. Vi er alle født vendt bort fra Gud. Men når man hører om Gud, og Jesus, og Bibelen - så kan man undersøge det eller forkaste det....... Hvis man tilhører dem som slet ikke tror der findes en Gud vil det være mærkeligt om de ikke forkastede det. Jeg tror ikke man skal/ kan vurdere Bibelen hvis man ikke tror der findes en Gud....... i så fald vil man nærmest automatisk sortere alt det fra som ikke kan måles og vejes...... Hvis vi her i livet sortere alt det som ikke kan måles og vejes fra vil vi få et meget fattigt liv...... det samme i den åndelige verden....

Nej, men han vil vel næppe heller straffe de som afslår den. Og det gør Gud til forskel fra den rige mand.

Jeg ved ikke hvad Gud gør og ikke gør i denne situation. Men jeg ved at han frelser alle dem som tror på Jesus Kristus som er Guds Søn og verdens frelser......
Og jeg ved også at han ikke tvinger noget til at tro......

Jeg ved derimod ikke hvad han har i tankerne med de mennesker som aldrig har hørt noget som helst om kristendommen eller om Gud i det hele taget...... det er der ikke skrevet noget om i Bibelen - det er op til Gud at afgøre.......

NU må du ikke opfatte dette her som en trussel mod dig - men alle brugere her på jesusnet kan ikke sige at de aldrig har hørt om kristendommen....... så der er ikke nogen af jer som hører med til ovennævnte gruppe......

Men i hører alle med i gruppen som Gud ønsker at frelse......

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær