Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#34870 - 08/07/2004 22:07 At tro på jesus er blasfemi
mr.x
Bruger

Reg.: 08/07/2004
At tro på jesus er blasfemi efter som det første bud i bibelen siger: Du må ikke have andre guder end mig. så ved at tro på jesus går man imod guds første bud.

mr. x

Til toppen 
#34871 - 08/07/2004 22:35 Re: At tro på jesus er blasfemi [Re: mr.x]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom aleychem...

Det er ihvertfald de rabbinske jøders, normale postulat imod kristne og troende jøder... Og til tider også fordømmelser man hører fra muslimer...

Så er det jo bare at finde ud af, hvilken en af grupperne du tilhører...

Hvis du er jøde, bør du anderkende Guds profetier, om Hans komme... Som Han sagde til Yermiah: Jeg vil selv lede jer...

Eller som det er sagt til YeshaYahu: "Ki yeled yulad-lanu, ben nitan-lanu..."

Han skal kaldes Underfuld rådgiver, Vældig Gud, Evigheds Fader og Fredsfyrste... Modsiger Gud sig selv og lader et menneske udråbe til Gud og Fader?? Eller taler Han mon om, at Han selv vil komme for at retlede os??

Guds fred..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#34872 - 08/07/2004 22:55 Re: At tro på jesus er blasfemi [Re: mr.x]
Philip
Bruger

Reg.: 08/09/2003
Hej Mr.X

Gud er treenig, hvilket fremgår af dette indlæg, og derfor er det ikke blasfemi at tilbede både Faderen, Sønnen og Helligånden.

Guds fred,
Philip

Ændret af Philip (08/07/2004 22:56)

Til toppen 
#34873 - 08/07/2004 23:38 Re: blasfemi at fornægte treenigheden ... [Re: Kefas Ben-Adam]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Kefas skriver om Mr. X om Treenigheden

Det er ihvertfald de rabbinske jøders, normale postulat imod kristne og troende jøder... Og til tider også fordømmelser man hører fra muslimer... Så er det jo bare at finde ud af, hvilken en af grupperne du tilhører...

... der er nok flere muligheder, måske et Jehovas Vidne?
Det kan nok også være svært for "udenforstående" at begribe, at kristendommen er monoteistisk: Een Gud, med et meget langt, smukt navn: Faderen, Sønnen, Helligånden. (Een Gud - tre personer ...)

(Jeg vil foreslå dette forums ordstyrer at flytte denne tråd til Jesus og evangeliet, da jeg ikke rigtig synes, den hører hjemme i den videnskabelige afdeling ..)

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#34874 - 16/07/2004 02:38 Re: At tro på jesus er blasfemi [Re: mr.x]
divine
Bruger

Reg.: 30/05/2004
til en vis grad har du jo ret. Hvis man gør Jesus til Gud, Faderen, så vil jeg give dig ret.

1Ti 2:5 Thi der er een Gud, og også een Mellemmand imellem Gud og Mennesker, Mennesket Kristus Jesus,

Gud sendte Jesus for at vise os mennesker Vejen til Gud. Hvis vi tror og træder i Jesu fodspor og gør det, han lærte og underviste, så vil vi kunne komme et godt stykke af Vejen. Der er ingen vej udenom Jesus.

Det er nødvendigt at forstå hans Lærdomme. Når vi har forstået disse og efterlever dem, så er det ikke længere nødvendigt at have en mellemmand, men så kan vi gå til Gud af os selv. Og det er Målet.

Messias er kommet!! http://www.maitreya.org Søg og du skal finde.

Til toppen 
#34875 - 16/07/2004 08:19 Re: At tro på jesus er blasfemi [Re: divine]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom Divine..

Nu skriver du ud fra Bibelen.. Men hvordan er dit forhold til Skrifterne??

Og hvem mener du er Messias??

Guds fred..

For en kort bemærkning..

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær