Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#34738 - 29/06/2004 03:11 Spørgsmål
Anonym
Anonym

Jeg er opvokset i en "almindelig" familie. Kendte ikke til kristne, men har altid følt der manglede noget i mit liv. Først efter alvorlig sygdom blev jeg omvendt og troede jeg nu levede et nyt liv og var stærk i troen. Men efter flere personlige kriser gjorde jeg ting som jeg godt vidste var forkerte. Jeg bad til Gud og lovede at stoppe - men blev alligevel ved. Er det muligt at få tilgivelse for det?? Står der ikke i biblen at har man først taget imod Jesus og falder fra, så er der ingen vej tilbage??
Jeg føler også behov for terapi. Troede igen alt var kureret med Jesus, men efter ting fra min barndom er dukket op (nærmest blevet gentaget), har jeg reageret så voldsomt, så jeg har indset det hele stadig er der - bare gemt af vejen. Men der er så mange terapiformer, så hvordan vælger man det rigtige??

Til toppen 
#34739 - 02/07/2004 15:10 Jesus viser ingen væk
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej

Du spørger først om der er mulighed for at få tilgivelse, selvom du fortsætter med at synde. Det kan jeg nemt svar dig på: ja, det er særdeles meget muligt. Det er nemlig sådan, at langt de fleste synder som Gud må tilgive os, er synder som vi begår igen og igen, dag efter dag. Mange af dem er endda ret bevidste - også selvom vi egentlig ikke ønsker at synde.

Du har ret i at Bibelen i Hebræerbrevet 6,4-6 skriver sådan:
For det er umuligt at føre dem til ny omvendelse, som én gang er blevet oplyst og har smagt den himmelske gave, dem som har fået Helligånden og smagt Guds gode ord og den kommende verdens kræfter, og som så falder fra; for de korsfæster selv Guds søn igen og gør ham til spot.

Men dette er ikke en dom over dem som gerne vil omvende sig. Det er derimod en konstatering af, at det nærmest er umuligt at kalde det menneske tilbage til tro, som efter at have levet i troen på ham, har vendt Gud ryggen. Det er aldrig Gud, der spærrer vejen til omvendelse, det kan kun vi selv gøre! Dvs. der er altid en vej tilbage for enhver som vil gå den. Det er alene op til os selv.

Jesus siger selv: "den, der kommer til mig, vil jeg aldrig vise bort" (Johannesevangeliet 6,37). Men vil vi ikke komme til ham, så kan han heller ikke tage imod os.

Du nævner at du har brug for terapi. Du har ret i at troen på Jesus ikke nødvendigvis kurerer alle sygdomme eller fjerne alle problemer. Men troen på ham, kan give os frimodighed til at få behandlet de sår vi har i vores sind eller de ubehagelige oplevelser som vi har gemt væk i hukommelsen. Og til dette har du brug for hjælp fra en god terapuet.

Om der er terapiformer som er forkerte? Det ved jeg desværre ikke nok om, men umiddelbart vil jeg sige nej. Ikke så længe, der er tale om en ren terapiform. Problemet med nogen terapi i dag er at man inddrager andre former okkult eller energistisk tænkning og dermed lukker op for kræfter som er farlige og skadelige. Men hvis du beder Gud være med dig hos terapeuten og iøvrigt føler dig tryg ved vedkommende og de metoder han eller hun bruger, så skal du ikke være bange.

Foreningen Agape kan hjælpe dig med at finde en kristen terapeut.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#34740 - 09/07/2004 00:16 Re: Spørgsmål
Anonym
Anonym

Hvis alt kan tilgives, hvad så hvis en kristen får en abort?

Til toppen 
#34741 - 13/07/2004 08:51 Re: Spørgsmål
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
For Gud er ingen synder sværere at tilgive end andre. I Guds øjne har al slags synd nemlig samme udspring. Både svigt, fejl, ligegyldighed og bevidst ondskab udspringer af den samme grundsynd, som bor i alle mennesker: modstanden imod Guds vilje. Derfor kræver både mord og sladder lige meget nåde fra Gud. Og derfor kan han tilgive både en selvvalgt abort og en lille hvid løgn.

Jesus siger i Mattæus 12,31: "Al synd og bespottelse skal tilgives mennesker, men bespottelse mod Ånden skal ikke tilgives."

Det eneste Gud ikke kan tilgive, er hvis vi lukker af for Helligånden, hvis opgave bl.a. er at overbevise os om, at vi er syndere, der har brug for tilgivelse. Mao: Det eneste, der forhindrer Guds tilgivelse, er hvis vi ikke vil have den. Hvis vi er ligeglade med Guds tilgivelse. Men det er til gengæld også en væsentlig hindring, som hindrer alt for mange mennesker i at modtage Guds nåde og kærlighed.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær