Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#34677 - 28/06/2004 21:36 Klostre
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom alle..

Nu har jeg i længere tid (halvandet år) gået og tænkt på, at gå i kloster... Ikke nødvendigvis resten af mit liv, men ihvertfald i en længere periode...

Så er det så, at jeg jo skal finde noget information om den slags...

Er der nogen af jer herinde, der kender noget til den slags?? Eventuelt nogle klostre her i Danmark??

Håber I kan hjælpe mig...

På forhånd tak og Guds fred..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#34678 - 28/06/2004 22:05 Taizé [Re: Kefas Ben-Adam]
Thilde
Bruger

Reg.: 23/01/2004
Hejsa

I Frankrig ligger et økumenisk kloster, Taizé. Du kan læse om det på www.taize.fr

Det er lidt alternativt i forhold til det liv man forbinder med traditionelle klostre, især fordi der er utrolig mange mennesker fra hele verden, der søger dertil, og med alle mulige religioner. Brødrene er kristne men både katolikker og protestanter.

Jeg har selv kun været der en uge i en sommerferie, men jeg kender nogen som har været der i flere år. Man kan hjælpe til med praktiske ting, men også være helt i stilhed eller være med i diskussionsgrupper.

Det er et enormt spændende og fascinerende sted, hvor man både kan pleje sit eget forhold til Gud og evangelisere for de mange søgende mennesker, der kommer dertil.

Guds fred!

fra Thilde

Herren velsigne dig og forbavse dig!

Til toppen 
#34679 - 25/08/2004 22:49 Re: Klostre [Re: Kefas Ben-Adam]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej kefas

der ligger et franciskanerkloster i Roskilde på Sjælland. Der bor fem brødre i alderen 25-55.

Det er det eneste kloster for mænd, jeg kender til herhjemme.

I Norraby, Sverige ligger der et karmeliterkloster, men det er for munke der lever i stille bøn og stort set ikke laver andet end at bede og hjælpe retrætegæster til at bede. De kommer sjældent udenfor murene.

Franciskanerne er anderledes udadvendte og udadfarende, og de rejser flere gange om året bla. til Italien.

Det var min lille smule viden.

www.katolsk.dk kan du komme i kontakt med alle katolske præster i Danmark. De kender til klosterlivet og kan fortælle dig MEGET mere, end jeg kan.

God fornøjelse.

Mvh Tau.
PS. Klostret i Roskilde har til huse på Frederiksborgvej 11. 4000 Roskilde. Tlf. nr. kan du finde på www.katolsk.dk Kig under p. Anders Baadsgaard Jensen.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær