Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#3432 - 18/05/2002 14:21 VITS
hpp59
Bruger

Reg.: 15/05/2002
Sted: Odense

VITS

En ung lærer forklarer hendes 1. klasse at hun er ateist.
Hun spørger sin klasse om de også er ateister.
Da ingen af dem rigtig ved hvad det vil sige at være
ateist, men da de alle gerne vil være som deres lærer
rækker de næsten alle hænderne i vejret.

Der er dog en undtagelse. En lille køn pige ved navn Louise
fulgte ikke flokken. Læreren spørger hvorfor hun ikke gjorde
som de andre.

- "Fordi jeg ikke er ateist."
- "Nå", spørger læreren, "hvad er du så?"
- "Jeg er kristen."
Læreren bliver er en smule irriteret. Hun spørger Louise
hvorfor hun er kristen.
"Fordi både min mor og far er kristne."
Nu bliver læreren sur. "Det er ikke nogen ordentlig grund!"
siger hun højt. "Hvad hvis både din mor og far var " Ånd´s svage. "
Hvad ville du så være?"

Pigen smiler. "Så ville jeg være ateist."

God Pinse
HPP59

Elsk dine Fjender Elske dem vi holder af er en selvfølge http://groups.msn.com/HVADERDETVIGTIGSTE

Til toppen 
#3433 - 18/05/2002 15:02 Re: VITS [Re: hpp59]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
:)

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#3434 - 18/05/2002 15:22 Re: VITS [Re: Machine_A]
Anonym
Anonym

ah ah ah ah....

Til toppen 
#3435 - 21/05/2002 15:38 Re: VITS [Re: Machine_A]
Anonym
Anonym

JAAAAAAAAAAAA, jeg elsker flødeis, og narresuttter

Til toppen 
#3436 - 25/05/2002 15:47 Re: VITS [Re: hpp59]
jfreak
Bruger

Reg.: 06/04/2002
Sted: Danmark
Hi hi :-)

Jesus ER vejen, sandheden og livet!

Til toppen 
#3437 - 10/11/2002 19:38 Re: VITS [Re: hpp59]
*Athena*
Bruger

Reg.: 08/11/2002
Sted: DK
Og så påstås det at kristne ikke er hånlige....

~Athena Asio Otus

Til toppen 
#3438 - 10/11/2002 19:52 Re: VITS [Re: *Athena*]
Eva
Bruger

Reg.: 02/10/2001
øøøh - jeg har da mødt mange hånlige kristne - hvem påstår at kristne ikke kan være hånlige?

Jeg har for den sags skyld også mødt mange hånlige ikke-kristne.

Jeg er også lige blevet præsenteret for børnemishandling i 'kristelighedens' navn - jeg selv er opvoksen med ateistisk mishandling . Kan man overhovedet sætte tingene op på den måde?

Mennesker er forskellige. Og kristne er lige så forskellige som andre mennesker. Er du overrasket over det?

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#3439 - 10/11/2002 20:02 Re: VITS [Re: Eva]
*Athena*
Bruger

Jeg er da ked af at høre at du har været udsat for mishandling, det burde ikke overgå nogen- kristen eller ikke-kristen.
Det jeg mente var at netop denne joke nedgør ateister (og jeg er ikke selv ateist, så det er ikke derfor). Jeg har aldrig brudt mig om jokes der nedgør en vis gruppe af samfundet- heller ikke dem der nedgør de kristne.

~Athena Asio Otus

Til toppen 
#3440 - 10/11/2002 20:17 Re: VITS [Re: *Athena*]
Eva
Bruger

Jeg har aldrig brudt mig om jokes der nedgør en vis gruppe..

Enig.

De bedste af den slags vittigheder er dem, der handler om en selv. De kan til gengæld også være gode :)

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#3441 - 10/11/2002 20:21 Re: VITS [Re: Eva]
*Athena*
Bruger

Ja, selvironi er en god ting :)

~Athena Asio Otus

Til toppen 
#3442 - 10/11/2002 22:53 Re: VITS [Re: *Athena*]
Anonym
Anonym

Jeg er meget ked af, hvis du og evt. andre har taget dette op som hånligt, hvad det bestemt ikke skulle være, det var kun ment som lidt humor.
Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at på min hjemmeside er Ateister lige så velkommen som andre !
Hvis Asbjørn eller Eva mener det opfattes anstødende, hvad der absolut ikke var min hensigt, vil jeg gerne have det slettet.
Men hermed Undskyld til dem jeg har såret.

GUD være med Jer
hp

Til toppen 
#3443 - 10/11/2002 23:21 Re: VITS
Eva
Bruger

Nu er det ikke værre end at dit indlæg har ligget her et halvt år, før det var nogen, som ikke kunne lide det. Så mon ikke 'skaden' er begrænset?
Jeg har ikke selv tænkt på, at det var noget, som kunne genere nogen, før Athena protesterede.

På en måde er det lidt letkøbt af mig bare at give Athena ret, selvom jeg godt kan se, at hun har det. For jeg kunne jo ikke se det af mig selv.

Måske er dit indlæg en 'smutter', men jeg vil nok mene, det er en af de små. Hvis vi skulle slette alt det, der kunne såre andre, så ville vi få travlt med slettetasterne, er jeg bange for.

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#3444 - 10/11/2002 23:31 Re: VITS [Re: *Athena*]
hpp59
Bruger

Kære Athena

Lige en rettelse.

Jeg tror det var fordi jeg glæmte at logge mig på, at jeg blev sat på som Annnonym, men nu ved du, at det Annonyme Indlæg kom fra mig til dig.

hpp59

Elsk dine Fjender Elske dem vi holder af er en selvfølge http://groups.msn.com/HVADERDETVIGTIGSTE

Til toppen 
#3445 - 11/11/2002 17:40 Re: VITS [Re: hpp59]
*Athena*
Bruger

Jeg synes ikke der ligefrem er grund til at slette vitsen- jeg kan sagtens se joken, og det kan da godt være at det er mig der er lidt for fintfølende, jeg reagerer bare altid på når jeg føler det går ud over en specifik gruppe af samfundet. Men nej- ingen grund til at slette noget- jeg blev hverken stødt eller såret, bare momentært gal ;)

~Athena Asio Otus

Til toppen 
#3446 - 12/11/2002 18:09 Re: VITS [Re: *Athena*]
hpp59
Bruger

Kære *Athena*

Det kunne tyde på at du har tilgivet mig.

Jeg syntes det er helt i orden, at du er på vagt og reagere, når der er noget der kunne stride imod vores kristne opfattelse og tro, og kærligheden til vore medmennesker,det er jo simpelthen vores pligt.

Joken er taget fra mit indsamlede lager af VITS, oprindelig stod der Sindsyge istedet for Åndsvage.

Det kunne jeg ikke acceptere, så for at kunne bruge Joken, måtte jeg finde på et andet ord. Så fik jeg ideen med Åndsvage, da jeg så tængte, at det kunne være en dobbelt Jok.

Forstået således:
Ikke som ordet i sin oprindelige betydning, men som Ånds svage, altså svage i ånden, som jeg mente man med god samvittig kan sige om en Ateist, indtil de ved flere besøg på JesusNet og min Hjemmeside er blevet styrket i Ånden.

Da det kun var tiltæng,t at bruge ordet i Joken og ikke i almindelighed, hvor vi overhovedet ikke må bruge sådanne ord, som Idiot og lignende iflg. JESUS lære.

GUD vejlede os i, og velsigne alle vore Indlæg

Kærlig hilsen
hp

Til toppen 
#3447 - 12/11/2002 18:43 Re: VITS [Re: hpp59]
*Athena*
Bruger

[citat]altså svage i ånden, som jeg mente man med god samvittig kan sige om en Ateist, indtil de ved flere besøg på JesusNet og min Hjemmeside er blevet styrket i Ånden. [/citat]

Den forklaring finder jeg faktisk mere nedsætende end din joke- du kan da ikke tillade dig at kalde andre folk for svag-sjælede, alene fordi de ikke tror som dig. Og jeg finder det meget hovent at du tror at din hjemmeside er en udgave af Guds frelse.

~Athena Asio Otus

Til toppen 
#3448 - 12/11/2002 21:19 Re: VITS [Re: *Athena*]
hpp59
Bruger

Kære *Athena*

Der er vist en hel del du har misforstået her.

For det første er der forskæl på SJÆL og ÅND og for det andet har jeg ikke skrevet noget om SJÆL.

Når du opfatter det jeg skrev i sidste Indlæg som hovent, tar jeg det ikke så tungt mere, for så ved jeg at der er en hel del galt med din opfattelsesevne.

Jeg vil gerne vide hvad du mener der er galt med min Hjemmeside ?

Det er da for at blive styrket i ånden, at vi tager mod JESUS budskab, og en der kalder sig Ateist har efter min mening ikke ønske om det endnu, før vedkommende siger ja til
GUD, JESUS. og den HELLIGE [b]ÅND.[\b]

Iøvrigt har min Hjemmeside samme formål og budskab som JesusNet, derfor arbejder vi også sammen med LINK og Partnerskab.

Alle debatter skal være fredelige og fordragelige, så jeg håber denne lille debat kan afsluttes her i Kærlighed og forståelse for den rigtige udlægning.

Kærlig hilsen
hp

Til toppen 
#3449 - 13/11/2002 09:03 Re: VITS [Re: *Athena*]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
ØHHH.....

Det var ateister og ikke alle mulige andre der i vitsen var tale om.

Ateister tror ikke på at der findes hverken Gud, guder, ånder eller lignende. Derfor tror jeg de ville blive stolte over at blive kaldt ånds svage (ikke åndsvage)

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#3450 - 13/11/2002 14:04 Re: VITS [Re: hpp59]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
En lille ordstyrer-bemærkning til hpp's indlæg:

Du skriver:

"Når du opfatter det jeg skrev i sidste Indlæg som hovent, tar jeg det ikke så tungt mere, for så ved jeg at der er en hel del galt med din opfattelsesevne."

Det kan godt være, jeg er lidt nøjeregnende i min ordstyreropgave, men jeg synes egentlig ikke helt du lever op til det høje mål med "respekt for alle deltagernes holdninger" med den bemærkning..

At jeg ikke er enig med dig i din vurdering er helt underordnet, for det er - selvfølgelig da ! - helt i orden i at være uenig med hinanden. Hvad skulle vi ellers med debatten ?
.
Men jeg synes ikke det er helt i orden at blive personlig, dvs. at gå ind i en nedvurdering af andres opfattelsesevne. Principielt bør vi gå efter bolden (og giv den bare et ordentligt spark i den retning du synes er den rigtige !) men helst ikke efter personen, der har sparket den ind på banen !

Ellers kan det ende med at debatdeltagere forskanser sig hver sit sted, så vi ikke bliver spor klogere på hinanden, men tværtimod i al uvenlighed trækker os tilbage med hver vores fordomme i behold, eller, endnu værre, i forstørret udgave !

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#3451 - 13/11/2002 15:35 Re: tråden lukket [Re: hpp59]
Eva
Bruger

Jeg vil henvise til overskriften på dette forum:

Skriv en lille hilsen. Ingen debat og ingen reklamer

Jeg vil derfor lukke denne tråd.
Det betyder ikke nødvendigvis, at emnet er uddebatteret, tværtimod.
Det er tråden, jeg vil lukke, ikke munden på debatdeltagerne.

Hvis I synes emnet er for vigtigt til at blive forladt, så tag det med ud i en ny tråd under et relevant forum

Venlig hilsen Eva

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær