Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#34257 - 14/06/2004 02:43 1555 kapitler på 1½ sekund...
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Nåja, jeg hænger ikke rigtig herinde mere, men nu kom jeg bare forbi. Efter at have logget ind, fik jeg venligt at vide, at der var 1555 ulæste indlæg i forumet. Jeg skimmede nogle af de forums jeg ofte læser, og efter lidt tid smuttede jeg op på knappen "Alt læst" - og 1½ sekund efter var der 0 ulæste indlæg.

Det var da rart.

Det er ikke lige mig at komme med vidnesbyrd eller sådan noget halløj, men jeg sad lige og tænkte på, at jeg faktisk læser Bibelen på omtrent samme måde. Skimmer lidt og klapper den så i og tænker "alt læst".

Men ligesom jeg ikke har læst de 1555 indlæg i forumet, selv om jeg lader som om jeg har, så har jeg heller ikke læst et sikkert tilsvarende antal vers i Bibelen, selv om de er markeret som læst...

Jow jow.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#34258 - 14/06/2004 09:09 Re: 1555 kapitler på 1½ sekund... [Re: Machine_A]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Machine A

"Nåja, jeg hænger ikke rigtig herinde mere, men nu kom jeg bare forbi"

.. har lagt mærke til det hul i Jesus-nettet du har efterladt!
Jeg ved ikke rigtig hvordan man bøder garn, så sig lige; Hvad skal der til for at få dig tilbage? Du er savnet!

Mht. bibellæsningen, ... hmnjerrg ... jeg er ikke meget for at indrømme det, men jeg måtte for et par år siden konstatere, at jeg har brug for en støttepædagog til at holde mig til ilden her, og det har jeg fundet i form af Bibelnøglen fra Bibellæser-Ringen (www.blr.dk).

Det fungerer faktisk fremragende, 10-15 minutter hver dag ... og så slipper man for selv at have ulejlighed med at finde ud af, hvad man lige gider læse, og får oven i købet nogle udmærkede kommentarer med på vejen ... !

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#34259 - 24/06/2004 18:59 Bibelkommentarer [Re: kristina]
Thilde
Bruger

Reg.: 23/01/2004
Hej Kristina

jeg måtte for et par år siden konstatere, at jeg har brug for en støttepædagog til at holde mig til ilden her, og det har jeg fundet i form af Bibelnøglen fra Bibellæser-Ringen (www.blr.dk)

Jeg har selv brugt den og andre i serien, og de har også hjulpet mig ind i en fast rytme omkring bibellæsning. Men efter jeg havde brugt den i nogle år, var jeg ligesom blevet "lullet i søvn". Kommentarerne i den gjorde jo, at jeg ikke selv behøvede at stille spørgsmål til teksten, for derefter selv at besvare dem. Den gjorde hele arbejdet for mig, og hvis jeg endelig selv gjorde mig den umage at tænke selv og stille spørgsmål, så blev de sjældent besvaret i forklaringen i bibelnøglen.

Jeg har istedet erhvervet mig et bibelleksikon samt "Bibelværk for menigheden". Det har desværre kostet, at min "bibellæsningsrytme" er røget ud af takt, men til gengæld synes jeg at det er blevet meget mere interessant og livgivende selv at skulle sætte sig ind i teksten, selv at stille spørgsmål og måske skulle lede lidt efter svaret.

Jeg håber ikke, at det lyder som om jeg fraråder at bruge Bibellæserringens pjecer. Der er fordele og ulemper ved alle metoder, og dybest set handler det jo om, at det er vigtigt at bruge tid med Gud hver dag.

Guds fred!

;o) fra Thilde

Herren velsigne dig og forbavse dig!

Til toppen 
#34260 - 24/06/2004 20:40 Re: Bibelkommentarer [Re: Thilde]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Thilde tak for din kommentar.

Jeg har også "Bibelværk for Menigheden" stående, og slår også op i den af og til.

Nu vi er i gang med anbefalingerne vil jeg også lige nævne "Lohses store Bibelleksikon" i 3 tykke bind.

Langt fra gratis, men det er gået hen og blevet nærmest uundværligt for mig - en ren guldgrube faktisk ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær