Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#34210 - 09/06/2004 10:32 Er jeg kristen?
Anonym
Anonym

Harj...

jeg er en pige på 15 år, der går på en kristen efterskole... jeg har i nogle år spekuleret på, om jeg er en kristen... jeg er vokset op i en kristen familie, og har gået til junior, lmu, møder m.m. men jeg har det problem, at jeg ikke synes, at jeg kan føle noget, og det irreterer mig... jeg synes også at jeg har så svært ved at stole på gud... bare at stole på ham... jeg aner ikke om jeg er en kristen, men jeg håber det, og ber ofte om det... hvad skal jeg gøre... please hjælp mig...

miriam mørch

Ændret af Netmissionæren (15/06/2004 12:42)

Til toppen 
#34211 - 15/06/2004 12:41 7 spørgsmål
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære Miriam

Det er godt og sundt at du tænker som du gør: Er jeg egentlig kristen eller er det bare en livsstil jeg er opdraget til? Og noget af det som forvirrer dig og skaber usikkerhed, er, at du ikke synes du kan mærke Gud eller føle troen.

Jeg vil bede dig om at lave en lille test: Kan du svare ja på spørgsmålene herunder, så er du på den rette vej:

1. Er du døbt med den kristne dåb?
2. Ønsker du at tro og tjene Gud og leve dit liv efter hans vilje?
3. Er Gud retfærdig, når han siger at du er en synder, som ikke har fortjent et evigt liv?
4. Vil du gå fortabt, hvis Gud skal dømme dig alene på hvordan du er og lever dit liv?
5. Har du brug for at Jesu død gælder som straf for det onde som bor i dig?
6. Beder du Gud om at tilgive dig og hjælpe dig til at tro på ham?
7. Har du overladt dit liv til Gud, og bedt ham bestemme i dit liv?

Kan du svare ja til disse syv spørgsmål, så viser det faktisk at du tror på Gud! Og så gælder de mange løfter Gud giver i Bibelen også dig. Så er der for mig at se ingen tvivl om at du er en frelst kristen. Det er nemlig sådan, at du kan kun svare oprigtigt ja på disse 7 spørgsmål, hvis Guds Helligånd selv har overbevist dig og skabt troen i dit hjerte. Det kan godt være at det føles som en lille og spinkel tro. Og det kan også godt være at den tro ikke ligefrem fylder dig med boblende glæde og en stærk fred. Men den gør det som troen skal: nemlig giver dig det rigtige forhold til Gud, sådan at han kan frelse dig og give dig evigt liv.

På et eller andet tidspunkt i vores liv, må vi alle sammen gøre op med om troen på Gud bare er noget vi har overtaget fra vores forældre og kammerater, eller det også er noget vi selv personligt lever og tror på. De 7 spørgsmål ovenfor kan være dig en hjælp til at tage dette skridt.

Og så skal du ikke være så bekymret for om du føler og oplever troen sådan som du gerne vil. Vi er alle sammen forskellige og oplever derfor troen forskelligt. Nogle "oplever" den slet ikke - eller i hvertfald kun sjældent. Men det er ligesom med solen: den er der altid og skinner, giver lys og varme, uanset om vi kan se den eller mærke dens stråler.

Jeg håber dette kan hjælpe dig lidt på vej ...

Ændret af Netmissionæren (17/06/2004 11:42)

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær