Café,
Matthias skrev:
Ma>Exposed: conman's role in prayer-power IVF 'miracle'
>
>Jeg poster dette, fordi undersøgelsen vistnok er blevet brugt i forbifarten her på
>forummet som et ekslempel på, at bønner virker.Som en af dem, der har brugt netop denne undersøgelse til at argumentere for, "at bønner virker", vil jeg gerne være den første til at give dig ret i, at disse opdagelser kaster nogle ubehagelige skygger ind over dens troværdighed. At undersøgelsens bagmænd har en så blakket fortid er, for at sige det mildt, mistænkeligt. Jeg håber, at forsøget vil blive kulegravet hurtigst muligt, så man kan få vished.
[...]
Ma>Hvis det viser sig, at undersøgelsen ikke var redelig, stiller det Journal of
>Reproductive Medicine (et anerkendt videnskabeligt tidsskrift) i et ret dårligt lys.Historien har flere eksempler på tidsskrifter, der blev ofre for charlataners mere eller mindre opdigtede resultater, uden at dette har skadet deres omdømme. I den forbindelse er det heller ikke unormalt, at tidsskrifterne udviser meget lidt interesse i at gå i dialog med kritikere, som JPM lader til at gøre.
[...]
PS. hvor har du citatet i din signatur fra? Jeg har ikke kunnet finde det på nettet.
Guds fred,
Andreas
evolutionsteori/: Artikler om evolution og skabelse