Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#33887 - 28/05/2004 03:12 Er min tro nok til at min familie bliver frelst
TJoy
Bruger

Reg.: 18/05/2003
Hej kristne venner.

I biblen står der i apostlenes gerninger kap.16 v.31:

Fangevogteren i Filippi spurgte Paulus og Silas: ”Hvad skal jeg gøre for at blive frelst?” Svaret lød: ”Tro på den Herre Jesus Kristus, så skal du blive frelst, du og dit hus.” (Ap. Gern. 16, 31.)

Betyder det så at jeg som kristen per automatik har formidlet Guds frelse til min satanistiske far, min kriminelle bror som ikke tror på Gud og min ateistiske kæreste.

Personlig mener jeg at min personlige tro kun frelser mig selv. Jeg vil gerne indskyde at jeg bor alene i egen lejlighed, ligesom de andre her nævnte personer.

En præst har fortalt mig at sådan hænger det sammen, at min frelse betyder frelse for hele min familie.

Mange kærlige hilsener Tony Jacobsen

Til toppen 
#33888 - 28/05/2004 13:23 Re: Er min tro nok til at min familie bliver frelst [Re: TJoy]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Jeg tror desværre ikke at min familie er frelst, men jeg kan godt tro at en speciel velsignelse er over min familie fordi at jeg er kommet til tro, vi skal naturligvis bede for dem og gå meget op i at være et lys for dem, salt er en god ting, men mister den saltheden er det bare til at smide ud, vi skal være salt ikke kun for at bevares i livet med Jesus men også for deres skyld at de må se, og ved den gerning som Gud gør i os prise Gud den dag Gud vælger at frelse dem.

Ole

Til toppen 
#33889 - 30/05/2004 02:49 Re: Er min tro nok til at min familie bliver frelst [Re: TJoy]
divine
Bruger

Reg.: 30/05/2004
Mat 7 v13 Gå ind ad den snævre port; for vid er den port, og bred er den vej, der fører til fortabelsen, og der er mange, der går ind ad den. v14 Hvor snæver er ikke den port, og hvor trang er ikke den vej, der fører til livet, og der er få, som finder den!

v21 Ikke enhver, som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i Himmeriget, men kun den, der gør min himmelske faders vilje. v22 Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? v23 Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud!

Mat 19 v21 Jesus sagde til ham: »Vil du være fuldkommen, så gå hen og sælg, hvad du ejer, og giv det til de fattige, så vil du have en skat i himlene. Og kom så og følg mig!«

Vi kan af disse vers se, at frelse er noget man opnår ved at gøre Faderens vilje, da det er den eneste måde at komme ind i Himmeriget på.

At følge Jesus og gøre Faderens vilje er det samme. Jesus er Vejen!! Forstå hans lærdomme og følg dem, så vil du modtage frelse.

Luk 6 v46 Hvorfor siger I: Herre, Herre! til mig, når I ikke gør, hvad jeg siger? v47 Enhver, som kommer til mig og hører mine ord og handler efter dem – hvem han ligner, vil jeg vise jer: v48 Han ligner et menneske, der byggede et hus, gravede dybt ned og lagde soklen på klippen. Da der blev oversvømmelse, væltede floden ind imod huset, men den kunne ikke rokke det, fordi det var bygget godt. v49 Men den, der hører og ikke handler derefter, ligner et menneske, der byggede et hus lige på jorden uden sokkel. Floden væltede imod det, og straks faldt det sammen, og ødelæggelsen af det hus blev stor.«

Jeg håber det giver mening for dig, og hvis det er tilfældet, er du selv istand til at svare på dit spørgsmål.

Messias er kommet!! http://www.maitreya.org Søg og du skal finde.

Til toppen 
#33890 - 01/06/2004 19:01 Re: Er min tro nok til at min familie bliver frelst [Re: TJoy]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej TJoy.

Jeg mener ikke at man kan bruge teksten her til at lave et dogme om, at når én i familien er kristen, bliver de andre også automatisk frelst (men jo, den tolkning er jeg også stødt på før).
Ellers skulle det vel ikke være nødvendigt, at Paulus og Silas forkyndte Herrens ord for både fangevogteren og hele hans hus. Derefter kom de alle til tro og blev døbt.
Måske ligger der også en tanke i det om, at faderen er familiens overhoved, og med hans modtagelse af evangeliet åbnes der vej for evangeliet ind i hele familien, når han sørger for, at de alle kommer til at høre det ord, som skaber troen i dem.
Men enhver kristen har selvfølgelig lov til og mulighed for at være et vidnesbyrd i sin familie i ord, gerning og forbøn. Det kan du også gøre.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#33891 - 01/06/2004 19:09 Re: Er min tro nok til at min familie bliver frelst [Re: divine]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Divine.

Mht. at gøre Guds vilje og gerninger er det værd at bemærke, hvad Jesus svarer nogle, der spørger: "Hvad skal vi gøre, for at vi kan gøre Guds gerninger?" Han svarer: "Guds gerning er, at I tror på ham, han har udsendt". Joh. 6,28-29.
Vi bliver frelst ved at tro på Jesus - at han har forsonet os med Gud ved at lide og dø for vores synder. Vi kan ikke selv tilføje noget til dette frelsesværk ved at følge loven. Se Rom. 3,21-31.
Det er rigtigt, at vi skal gøre Guds vilje. Men det er snarere at betragte som en frugt og konsekvens af den frelsende tro, end en frelsesbetingelse.
Vi må aldrig bygge vores frelsesvished på vores gerninger, forsøg på at gøre Guds vilje mv. Det eneste, vi kan bygge den på, er det, Jesus har gjort for os.
"Hvad bliver der så af vores stolthed? Den er udelukket!" Rom. 3,27.

Mvh. Anne.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær