Kære ven (jeg vil nu ikke kalde dig fjols :-)
Du skriver at du er meget i tvivl om hvad der er rigtigt at tro på. Den tvivl er bestemt en ærlig sag og jeg synes også du skal tage den alvorligt. Det gør du bedst ved seriøst at undersøge nærmere hvad kristendom egentlig er og hvad Bibelen lærer om Gud. Og et er noget af det som jeg tror JesusNet også kan hjælpe dig med.
Du ved sikkert godt, at der ikke findes beviser at støtte sig til, når vi taler om Gud og troens verden. Men det betyder ikke at alting er lige godt og at den ene tro kan være lige så god som den anden. Hvis det ene er sandt, så må det andet være løgn. Gud kan fx ikke både være den kristne fader-Gud, der frelser dem som ikke har fortjent det, og samtidig være islams retfærdige og strenge Gud der kun er barmhjertig mod dem som gør sig fortjent til det.
Det hjælper sikkert ikke at jeg her siger til dig, at det er Bibelen der har ret og at det er den kristne Gud, som er virkelighedens Gud. Der er ikke anden vej, end at du må undersøge sagen selv. Læs i din Bibel, læs gode bøger, lyt til undervisning og forkyndelse og stil dine spørgsmål. Og bed så til Gud om at han må overbevise dig om hvad der sandt om ham.
Her på JesusNet har vi mange artikler, som du sikkert kan finde hjælp i.
Så nævner du, at du har lyst til at udforske ting, som du opfatter som "ukristent". Jeg regner med at du med det ord mener forkert og syndigt. Og du nævner, at du finder narko dumt, men alligevel tiltrækkende. Lad mig sige det sådan: At eksperimentere med lightergas, narko og alkohol er tåbeligt - uanset om man er kristen eller ej. Hver gang du sniffer gas, drikker dig stiv eller indtager andre stoffer, så skader du noget i din hjerne og efterhånde mister du mere og mere kontrollen over dig selv. Som du selv siger det: "Jeg ved ikke hvad jeg har gang i...". Prøv at kigge lidt på
Netstof, som fortæller en del om forskellige stoffer og deres virkninger.
Jeg er helt enig med dig i, at det er tosset. Du er ikke næppe sindsyg, men du opfører dig godt og grundigt tosset. Hold op med det inden det er for sent og du har ødelagt for meget for dig selv. Livet er for godt til at blive fjolset væk.