Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#33164 - 12/05/2004 14:32 Er det i orden at ens tro bygger på Satan
Julie
Bruger

Reg.: 15/04/2004
Sted: Strandby i nordjylland
Hej alle sammen...

Jeg har tænkt på noget. Det er om det er i orden at ens tro bygger på Satan. Altså ikke, at man tilbeder Satan men, at man finder troen på Gud ved, at man kan se Satan. Det er jo 10 gange nemmere at se at Satan er til.... Og Satan kan jo ikke være til vis der ikke er en Gud... Eller??

--Herren velsigne dig--

Til toppen 
#33165 - 12/05/2004 15:32 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: Julie]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Kære Julle

hvis jeg må råde dig, så nøjes med at bede Jesus om at han må råde i din forståelse, på den måde bliver du mest velsignet, for at du ikke får en forkert forståelse, Gud er god og han elsker dig, jeg tror bare at det vil være nemmest på den måde istedet for den anden.

Ole

Til toppen 
#33166 - 12/05/2004 16:00 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: Julie]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Julle, velkommen til!

Jeg vil, lige som Ole, sige, at du skal holde dig nær til Jesus og bede om hans beskyttelse.

Du har ganske ret i, at det er let at se, at den/det onde er i verden, men Jesus har overvundet Satan for os, og vi gør klogt i at holde os helt fra ham og lade være med at fokusere på ham. Vi skal "forsage (dvs. tage afstand fra) Djævelen og alle hans gerninger", som der står i den kristne trosbekendelse.

Djævelen ved, at han er overvundet og vil blive tilintetgjort på Herrens dag, men i sin ondskab forsøger han at få flest mulige med sig i tilintetgørelsen, og han er, desværre, mere snedig og klog end nogen af os mennesker!

Som der står skrevet: "Han går rundt som en brølende løve og leder efter nogen, han kan sluge."

Men når vi holder os til Jesus og stiller os under hans beskyttelse, kan Djævelen intet ondt gøre os. Jesus er nemlig den stærkeste.

Vi skal hver dag bede i Fadervor, som Jesus har lært os: "Fri os fra den - eller det - onde." Så kan vi være trygge.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#33167 - 03/06/2004 09:49 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: Julie]
divine
Bruger

Reg.: 30/05/2004
Der er jo mange måder at komme til tro på. Om den ene er bedre end den anden, tror jeg egentlig er uvigtigt. Hvis du er kommet til tro ved at "se Satan", så tillykke! Men Satan er naturligvis et farligt væsen at danse med, så vær derfor vagtsom, at du ikke bliver ført bag lyset.

Husk i biblen tilbydes Jesus verdens riger og herligheder, så det er altså let for satan at friste dig og vildlede dig.

Husk også at tro 'kun' er den ene side af sagen. At følge Jesus er den anden siden og er mindst lige så vigtig. Den, der ikke følger, tror ikke, og den, der ikke tror, følger ikke.

Hvis du gerne vil tro, så gør de gerninger, som viser tro, så vil troen komme til dig. Og hvis du tror, så gør du også gerningerne.

Man skal kende dem på deres frugter.

Messias er kommet!! http://www.maitreya.org Søg og du skal finde.

Til toppen 
#33168 - 13/07/2004 19:26 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: kristina]
rouladefar
Bruger

Reg.: 13/07/2004

Du har ganske ret i, at det er let at se, at den/det onde er i verden, men Jesus har overvundet Satan for os, og vi gør klogt i at holde os helt fra ham og lade være med at fokusere på ham. Vi skal "forsage (dvs. tage afstand fra) Djævelen og alle hans gerninger", som der står i den kristne trosbekendelse.

Djævelen ved, at han er overvundet og vil blive tilintetgjort på Herrens dag, men i sin ondskab forsøger han at få flest mulige med sig i tilintetgørelsen, og han er, desværre, mere snedig og klog end nogen af os mennesker!

Som der står skrevet: "Han går rundt som en brølende løve og leder efter nogen, han kan sluge."

Men når vi holder os til Jesus og stiller os under hans beskyttelse, kan Djævelen intet ondt gøre os. Jesus er nemlig den stærkeste.

Vi skal hver dag bede i Fadervor, som Jesus har lært os: "Fri os fra den - eller det - onde." Så kan vi være trygge.

Hvad nytter Jesu' beskyttelse når kristne også falder i "lucifers fordærv"? Jeg tænker her på religionskrigene? Forklar venligst dem, tak!

Desuden er er Lucifer hverken klog eller snedig, mennesker er bare dumme!

Til toppen 
#33169 - 13/07/2004 21:19 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: rouladefar]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom aleychem...

Hvorfor spørger du ikke de kristne, som taler for religionskrige??

Jeg har ikke mødt nogen herinde på Jesusnet, hverken kristne eller andre, der taler for religionskrige...

Guds fred..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#33170 - 14/07/2004 22:26 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: Julie]
Anonym
Anonym

Hej alle sammen...

Jeg har tænkt på noget. Det er om det er i orden at ens tro bygger på Satan. Altså ikke, at man tilbeder Satan men, at man finder troen på Gud ved, at man kan se Satan. Det er jo 10 gange nemmere at se at Satan er til.... Og Satan kan jo ikke være til vis der ikke er en Gud... Eller??

He, nu kan der jo være tusindvis af forskellige definationer på Satan. Når du skriver at du kan se Satan, hvad ligger der så i det?

Til toppen 
#33171 - 15/07/2004 19:25 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: Julie]
Sunnøva
Bruger

Reg.: 15/07/2004
Sted: Lolland - Falster
Hej Julle
Jeg synes slet ikke det er en dårlig indgangsvinkel du har der. Jeg synes det er stærkt gået at du derved kan se Jesus og Gud. Jeg har snakket med så mange, der har sagt; de tror snarere Satan er til end Gud. Det er stærkt du har Gud med. Men bare rolig, min ven, Gud er lige så stærk, stærkere. Du skal bare åbne og se, Gud virker gennem menensker hver gang de gør noget godt, og hver gang der sker noget godt for dig eller andre, så er det ham der viser sin kærlighed.

Med Venlig Hilsen Sunnøva

Til toppen 
#33172 - 15/07/2004 22:13 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: Sunnøva]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Synnøva - og velkommen her

Du skriver: "Men bare rolig, min ven, Gud er lige så stærk, stærkere .. "
.

Ja, og tak og lov for det!
Tænk at Jesus på sit kors og ved sin opstandelse for os overvandt både synden, døden og djævelen. Djævelen ved, at det er ude med han, men han er stadig aktiv her i vores verden, som "Guds lænkehund" - vil os kun ondt og vil have så mange som muligt med sig i fortabelsen.

Men søger vi beskyttelse hos Jesus, er vi i sikkerhed - hvilken velsignelse!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#33173 - 15/07/2004 23:36 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: kristina]
Sunnøva
Bruger

Reg.: 15/07/2004
Sted: Lolland - Falster
Hej Kristina

Tak for din velkomst, glæder mig til blive en rigtig del af debatterne.
Ja, det er meget vigtigt at få beskyttelse hos Gud, og takke Gud for at han er til. Uden ham er der tomt og koldt.

Kærlig Hilsen Sunnøva

Til toppen 
#33174 - 03/08/2004 10:19 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: Julie]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Hej

Ved at tro på Satan så har man jo accepteret den kristne mytologi. Hvis det er i orden eller ej vel underordnet.

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#33175 - 03/08/2004 18:24 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: joppe]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom Joppe

Det er da godt nok lang tid siden, man har set noget til dig

Velkommen tilbage

Guds fred..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#33176 - 04/08/2004 10:26 Re: Er det i orden at ens tro bygger på Satan [Re: Kefas Ben-Adam]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Hej

Tak skal du have.

Jeg tænkte lige kigge forbi og se om det vzr gang i diskussionerne

Jeg ved dog ikke hvor aktiv jeg vil være.

mvh

Joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær