Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#3308 - 04/05/2002 16:40 At vidne om Jesus!!??
jfreak
Bruger

Reg.: 06/04/2002
Sted: Danmark
Hej!

Hvad betyder det at vi skal vidne om Jesus?? Hvordan skal vi gøre det?

Hilsen JFreak

Jesus ER vejen, sandheden og livet!

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#3309 - 06/05/2002 23:31 Re: At vidne om Jesus!!?? [Re: jfreak]
nifinger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Slagelse
Det er der mange måder at gøre på! Du kan fortælle om hvad Jesus betyder for dig - du kan synge om ham - du kan dit - du kan dat - der findes faktisk ikke nogen "fast" formel - men hovedsagen er at du vil være Jesus bekendt under alle forhold - det er vel den nærmeste dfinition.
Du kan f,eks læse om Simon Peter - det ene øjeblik fornægtede han Jesus - og efter Pinsedagen - ja så møder vi en helt anden Peter - en Peter der ville være Jesus bekendt - under alle forhold .

Bare det!!!

Nif.

Til toppen 
#3310 - 16/05/2002 18:51 Re: At vidne om Jesus!!?? [Re: jfreak]
Katolikken
Bruger

Reg.: 26/12/2001
Sted: DK-2300 København. Sundby
Den Hellige Sjt Frans af Asissi sagde en ting om at vidne om Kristus. Det var dette.Citat: Når du prædikker Kristus så brug kun ord om det er allerhøjst nødvendigt. Om sig selv sagde han. Citat: Jeg prædikker Kristus hele døgnet men bruger kun ord når det er højst nødvendigt. Citat slut
Det er nemlig ikke så svært at prædikke Kristus med ord. Derimod er der lidt sværere at prædikke Ham med kraft. Men vi er kaldet til at prædikke Ham med kraft. Dette kraft-vidnesbyrd er det samme som at leve Kristus. At være forbilleder. ved at være forbilleder lader vi nemlig Helligånden selv arbejde med de mennesker der ser os.
Naturligvis skal vi også bruge ord det er ikke det jeg siger men jeg har oplevet at den bedste måde at prædikke Kristus på er at leve Ham.

Mane Nobis Cum Domine. Lk 24,29 Herre det er sent bliv hos os. Lk 24,29 http://www.daughtersofstpaul.com/johnpaulpapacy/index.html

Til toppen 
#3311 - 18/05/2002 03:28 Re: At vidne om Jesus!!?? Troen og Den HELLIGE ÅND [Re: Katolikken]
hpp59
Bruger

Reg.: 15/05/2002
Sted: Odense
Hej Katolik

Hvor er det rart, at læse dine indlæg, når jeg har været rundt og se på andre.

En del er gode, men der er alt for meget snak om ingen ting. For at kunne tro er det åbenbart vigtigt, at vide hvor gammel jorden er og hvad videnskaben siger og så videre. Om JESUS kaldte sig gud eller ej, om ENGLENE er som vi, eller er GUD´s tjænere.

Der skal samles beviser på alt for at kunne tro. Hvis det så kunne lade sig gøre at få alt bevist, kunne man så tro ? svaret er nej. Selv om tvivlerne så naglehulderne i JESU hænder ville de ikke tro.

Har man alle beviser, hvad skal man så med troen, så er det ikke tro længere, så er det noget man ved..

Troen er en gave fra GUD, og fås ved bøn gennem den HELLIGE ÅND, som jeg mener, er GUD´s stemme til os..

Jeg ville ønske, at man ville uddybe emnet om den HELLIGE ÅND noget mere.

Har vi troen, beder om DEN HELLIGE ÅND`s vejledning, bøn, kærligheden til andre, og spreder fred og glæde omkring os , behøver vi ikke så meget mere, for at være godt på vej.

Med ønsket om en god og velsignet Pinse til alle.
De kærligste hilsener
hpp59

Elsk dine Fjender Elske dem vi holder af er en selvfølge http://groups.msn.com/HVADERDETVIGTIGSTE

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær