Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#33045 - 24/05/2004 23:01 Re: G-punkt i hjernen [Re: Zaphod]
Andreas
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Café,

Zaphod skrev:

[...]

Za>Enten kan man detektere et felt eller også kan man ikke. Hvis man kan, skal man
>blot finde kilden, så har man gud. Kanon. Hvis ikke man kan, kan ateister tolke
>det, som om hjernen selv finder på det, og teister kan tolke det, som om gud benytter
>sig af magi.

Jeg er lidt forvirret over logikken i disse tolkninger. Som Xenofanes har nævnt, kan slag forårsage synsindtryk. Hvis jeg nu har et synsindtryk (f.eks. af et blinkende lys på et diskotek) og man ved undersøgelser finder ud af, at jeg ikke er blevet slået, kan man så tolke det, som at hjernen selv finder på det?

[...]

Guds fred,
Andreas
evolutionsteori/: Artikler om evolution og skabelse

Til toppen 
#33046 - 24/05/2004 23:17 Kreationisme? [Re: Xenofanes]
Andreas
Bruger

Café,

Xenofanes skrev:

Xe>Alt forladt. Jeg gik efter bolden og ikke manden. Tonen kan selv på dette sted
>være ret så hård, idet der er mange diamentralt modsatte synspunkter, der udveksles.

Helt i orden.

Xe>Nå dette så er sagt, fornemmer jeg en vis enighed mellem dig og Hare Krisna
>bevægelsen om ikke andet på det kreationistiske område.

Det kommer an på, hvordan man definerer kreationisme. Ajita og jeg er enige om, at livet ikke er blevet til, udelukkende ved naturlige processer, og at det peger mod en intelligent designer. Men hvor jeg mener, at universet blev til for 10-20 mia. år siden ved Big Bang, og at mennesket nedstammer fra abelignende forfædre, mener han, at universet er flere hundrede millioner år gammelt, og at mennesket er skabt separat fra dyrerne.

[...]

Guds fred,
Andreas
evolutionsteori/: Artikler om evolution og skabelse

Til toppen 
#33047 - 25/05/2004 10:54 Re: G-punkt i hjernen [Re: Andreas]
Zaphod
Bruger

Reg.: 26/09/2002
Andreas skrev:
[...]
An> Som Xenofanes har nævnt, kan slag forårsage synsindtryk. Hvis jeg nu har et synsindtryk (f.eks. af et blinkende lys på et diskotek) og man ved undersøgelser finder ud af, at jeg ikke er blevet slået, kan man så tolke det, som at hjernen selv finder på det?

Ja. Eftersom der ikke er noget lys, der rent faktisk rammer nethinden, vil det være en udmærket formulering. At der er andre, naturlige processer, der leder til opfattelsen ændrer ikke ved, at det, vi tror, vi sanser, ikke eksisterer.

Mvh
Zaphod

ID proponents "who so staunchly and proudly touted their religious convictions in public, would time and again lie … to disguise the real purpose behind the ID Policy."
Dommer JE Jones

Til toppen 
#33048 - 25/05/2004 15:06 Falske anklager om pædofili tilbagebevist [Re: Jerry]
Ajita
Bruger

Reg.: 08/02/2003
Som svar på Jerry´s grove og fejlagtige påstande om pædofili vil jeg henvise til dette indlæg.

Ajita Krishna Dasa Medlem af ISKCON teistiskforum.dk

Til toppen 
#33049 - 25/05/2004 16:18 ORDSTYRER: Lukket tråd [Re: Ateist]
Andreas
Bruger

Café,

Denne tråd er blevet for lang, og er derfor blevet lukket. I er velkomne til at fortsætte diskussionerne i nye tråde.

mvh.
Andreas Peterson
Ordstyrer på "Tro, fornuft og videnskab"

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær