Jens alias Ajita alias Theological har i dette forum udtrykt at han er skeptisk omkring månelandingen.
Jeg skal være den sidste til at bebrejde nogen en skeptisk grundindstilling, men jeg er nysgerrig efter at vide præcis hvilke årsager han har til at være skeptisk overfor netop månelandingerne.
For ikke at drukne i en anden tråd, vil jeg derfor gentage mit spørgsmål her.
Er du, Jens, mere eller mindre skeptisk overfor månelandingerne end du er for andre historiske begivenheder?
Lad mig nævne nogle stykker:
Napoleon. Er du skeptisk overfor om han virkelig har eksisteret? hvis nej, hvilke beviser har da overbevist dig om at han rent faktisk har eksisteret?
Kennedys død i Dallas. Tror du heller ikke på at præsident Kennedy blev skudt i Dallas? De eneste beviser idag er nogle dårlige amatørfilm, samt vidneudsagn. Hvilke beviser idag har overbevist dig om at han virkelig blev skudt den dag?
Månelandingen. Har du nogen specifikke grunde til at være skeptisk over for det faktum at mennesket har landet på månen. Der er andre deltagere på forummet som har kommet med nogen gæt, som du dog har afvist - så for os andre er det stadig et mysterium hvorfor du præcis afviser månelandingen.
Derfor disse spørgsmål, idet det i hvert fald for mig er, er interessant at vide om din veludviklede skepticisme er lige kritisk overfor alle historiske begivenheder?
Venlig hilsen
Søren Kongstad
For men become civilized, not in proportion to their willingness to believe, but in their readiness to doubt