Jeg så bogen på hylden i bog og ide en dag for et stykke tid siden. Det jeg ønsker at vide er kommentarer fra andre som har læst bogen. Der er også noget bibelsk og om religion i bogen (kristendom) Det jeg ønsker at vide fra andres side er om det er vranglære eller bibelsk korrekt. Jeg har ikke læst bogen endnu, men jeg vil gerne give bogen i gave, derfor kunne det være godt at vide om det er en god bog.
Venlig Hilsen TPOTC
1 Tim 1,3-7
v3 Da jeg rejste til Makedonien, bad jeg dig blive i Efesos, for at du skulle påbyde visse folk, at de ikke må føre vranglære v4 eller holde sig til myter og endeløse stamtavler, hvad der snarere fremmer spekulationer, end det tjener Guds frelsesplan, hvor det drejer sig om tro. v5 Sigtet med det påbud er kærlighed af et rent hjerte, af en god samvittighed og af en oprigtig tro. v6 Nogle har forvildet sig bort fra dette og har vendt sig til tom snak; v7 de vil være lærere i loven, men forstår hverken det, de selv siger, eller hvad det er, de udtaler sig så sikkert om.
1 Tim 6,3-5 v3 Hvis nogen fører vranglære og ikke holder sig til vor Herre Jesu Kristi sunde ord og den lære, der fører til gudsfrygt, v4 er han hovmodig og forstår ingenting. Han er bare syg efter diskussioner og ordkløverier, og det skaber misundelse, kiv, bagtalelse, mistænkeliggørelse, v5 rivninger mellem mennesker, der har mistet deres dømmekraft og sat sandheden over styr; de mener, at gudsfrygt skal kunne lønne sig.