Jeg er en pige på 24 år. Jeg har altid været kristen, men indenfor det sidste halve år er jeg stærkt begyndt at tvivle.
I min barndom var jeg ude for en ubehagelig oplevelse, der gjorde at jeg i mange år havde det psykisk dårlig. Jeg kæmpede med min oplevelse og fandt trøst i troen. Denne oplevelse kunne jeg omsider lægge bag mig for 4 år siden.
På ca. samme tid mødte jeg en mand som jeg forelskede mig i, jeg følte virkelig vi var skabt for hinanden,(han er også kristen) og jeg følte mig for første gang virkelig lykkelig og stærk. For et halvt år siden gik jeg fra ham, men fortrød. Han har siden ikke ville have mig tilbage. Og det har været en kamp at komme over ham.
Nu kommer mit dilemma: Jeg har bedt til gud om at lade ham elske mig hvis vi var skabt for hinanden eller hjælpe mig til at glemme ham hvis vi ikke var ment for hinanden. Jeg bad om et tegn, og for 3 måneder mødte jeg ham igen. Vi har siden snakket sammen,, indtil jeg for 2 uger siden fandt ud af han lige havde indledt et nyt forhold. Jeg er desværre stadig forelsket i ham og må nu igen kæmpe for at komme over ham. Jeg forstår ikke hvorfor gud udsætter mig for dette? Har gud ikke hørt mine bønner? Min ekskæreste er åbenbart kommet mege lettere over bruddet end mig, elsker gud da ham højere? Jeg har altid ment at gud ikke lade større byrder på vores skuldre end vi kunne bære, men nu tvivlerjeg. Jeg føler ind imellem at jeg ikke må være lykkelig. Er gud ligeglad med mig? Forstår bare igenting....
m.v.h den fortvilvlede